Mikä on nimeltään se sellainen japanilainen (?) koulutyttö tyyli...
rimpsuhame, korsetti, nyörikengät ja korkkiruuvikiharat päässä... mikä sen nimi oli. Muistaako kukaan?
Kommentit (16)
Mietin, että se olisi ollut tuo lolita, mutta eikö ollut joku muukin nimitys..?
Lolita jossa tietty on omat alamaailmansa (gothic lolita, sweet lolita, jne.. ), sitten on uusimpi Dolly kei joka vähän samanlainen.
Ok, ehkä se oli sit tuo lolita.
ap
Toki varmaan hoksaat että koulutyttötyyliin ei kuulu nyörikengät ja korsetit ja tyllihameet...? Koulutytöillä on vekkihame, kauluspaita ja slipoveri/bleiseri ja polvisukat tai säärystimet. Kengät on tavalliset kävelykengät.
Terveisin entinen ernu
Cosplay oli se sana jota hain, ei kuvaa varsinaisesti ko. tyyliä. Mut joo tuo sana oli kadoksissa.
ap
Miks mä tiedän vastauksen tällaiseen kysymykseen mutten löydä kuntavaaliehdokasta :D mies 30v
Vuosina 2009-2012 ne oli ernuja, joihin itsekin lukeuduin. Tosin puhuin ennemmin otakuista, koska joissain yhteyksissä ernu oli negatiivinen ilmaisu. En ihan täysin kyennyt vaatetyyliäni ylläpitämään johtuen perheen tuloista, mutta fanitus mangaan, animeen, Japaniin ja j-rockiin oli kova. Kaiken kukkuraksi äidiltä ei riittänyt ymmärrystä tyylilleni ja sain kuulla kerran tyllihame ja leopardilegginssit-yhdistelmästä, että tuosta vielä kiusataan. Vaatteeni kuitenkin olivat vähemmän paljastavat verrattuna monien muiden vaatteisiin. Olisin luullut äidin siitä olevan ylpeä.
Yritin suosia kaikkein värikkäimpiä vaatteita. Vaati kyllä luovuutta peruskaupoista ostetut vaatteet: printtipaita (Hello Kittya ja Ginasta sai tuohon aikaan vampyyriaiheisia paitoja, kun oli Twilight muodissa). Jonkun muutaman vaatekappaleen ostin Cybershopista ja Fiorellasta löysin jotain persoonallista kuten tyllihameen.
Olen kasvanut yli Japani-hullun tittelistä, mutta nyt olen päässyt paremmin toteuttamaan persoonallisuuttani: punaiset hiukset, ostan joitain printtipaitoja ja korut on koivuvanerista tehtyjä pienyrittäjien tuotteita. Tässä ei nyt ole tarkoitus näyttää, että katsokaa, mikä uniikkilumihiutale olen. Ja paljon harmittomampaa oli tuo yläkoulun ernuilu kuin tämän päivän muunsukupuolisuus, joka on uusi gootti tai ernu.
Vierailija kirjoitti:
Lolita jossa tietty on omat alamaailmansa (gothic lolita, sweet lolita, jne.. ), sitten on uusimpi Dolly kei joka vähän samanlainen.
Uusimpi ??? mit helv....
lolita