MARRASTEN LOPPUVIIKKO
[color=red] ajattelin laittaa loppuviikon tähän. on sen verta paljon jo kirjotuksia!
Kommentit (32)
Neito on hoikkaa mallia kun painoa oli tullu n.400g kuukaudessa.
Paino oli 5620g ja pituus 64,4cm. Pituuskasvuun menee ilmeisesti maidon ravinteet.
Meillä oli tänään 4kk neuvola. Oli tullu painoa enemmän kuin pituutta, mutta minä totesin tädille, että mehän ei käyristä välitetä. Poika kasvaa just niinkuin kasvaa ;)
Ei ne äiskä ja iskäkään ole käyrillä..
Tänään lisätiin porkkana perunaan ja ruusunmarjaa vielä tänään. Huomenna vois kokeilla persikkaa.
Joka kerta kun aloitan kirjoittamisen poika herää ja huutaa tuttia. Nyt se nukkuu iltapäivän unia alakerrassa ja hyppään tässä sitten alakerran ja yläkerran väliä. Välillä käyn laittamassa tuttia suuhun ja nukkumassa vierellä.
Iltaisin sama homma kun poika nukahtaa klo 20 ja jos teen hommia täällä yläkerrassa, niin juoksen rappusia vähä väli.. tooodellaaa rasittavaa ! Argh.
Meillä kans viihdytään lattialla/sängyllä ilman vaippaa. Harvemmin pissa tulee, mutta jos tulee niin eipä tuo haittaa. Pestään sitten.
Neuvolatäti otti mun hb tänään, joka oli 121. Mulle huono, ku normaalisti on 138-148. Ei ihme että väsyttää koko ajan. Aloitin rautakuurin. Kiltti mieheni lähti sitten pojan kanssa ulos aamupäivällä, niin minä sain ottaa unet (2h), jotka teki terää ;)
Täällähän on tosi monia marrasmammoja, jotka ovat tavanneet netissä! Me kans 10/04.
Tänään mennään kaverin kans muksukirppikselle. Toivottavasti teen löytöjä. Tuossa justa viime viikolla ostin kasan leluja kaupasta, kun oli -50%. Omalle pojalle ja synttärilahjaks kummilapsille. Oli jopa chiccoa halvalla.
Nyt täytyy taas mennä, poika kutsuu.
-marica
Oli pakko taas tulla kommentoimaan, kun täällä on niin vilkasta. Tervetuloa uudet mukaan, kiva kun on paljon porukkaa pinoilemassa! Ei käy runsas vapaa-aika pitkäksi, kun lukee juttuja :)
Juu, siis kiitos bataatti vinkeistä, huomenna ehkä sitten keittelen sen. Kuulostaa ainakin namilta, toivottavasti tytölle maittaa. Ja sehän taitaa sopia monille allergisille..
Maistoin rintamaitoperuna sosetta, ja niin ällöltä kuin se kuulostaakin, niin se oli " makeaa" ja ihan hyvää. Kun jostain luin, että itse pitää maistaa, ennenkuin vauvan suuhun laittaa mitään.. Maissi oli niin voimakasta, että siirrän siihen totuttelua. Eilen me kyllä sitä maistettiin.
Ilmakylpyjä meilläkin otetaan ja kyllähän se melkoista sotkemista välillä on. Kyllä kakka ja pissa lentää.. Ei siitä montaa päivää oo, kun otettiin aamusta ilmakylpyä sängyssä, tietysti ilman muovitettua froteeta. Kuinka ollakkaan, kakkahan sieltä tuli. Niin oli typy, äiti ja sänky sotkettu. Vauvan naamakin oli kakassa, ennenkuin ehdin rekisteröidä tilanteen.. Aamu alkoi suihkulla ja pesukone pyöri koko päivän, kun kaikki petarinsuojuksesta ja täkeistä lähtien piti laittaa koneeseen. Noh, semmosta sattuu ;) Mutta ilmakylvyistä ollut meille hyötyäkin; ekan kerran tyttö kääntyi ollessaan ilkosillaan ja liikkuu tosiaan selvästi meilläkin enemmän ilman vaatetusta. Kai siinä tuntee paremmin kroppansa, eikä vaatteet/vaipat häiritse liikkumista.
Meillä on tiheän imun kausi tai sitten maito ei tahdo riittää. Kun typy roikkuis tisulla kokoajan. Ei oikein ite jaksais koko aikaa käyttää imettämiseen. Noh, täytyis nauttia vielä näistä yhteisistä hetkistä. Kohta ne kuitenkin loppuu...
Vilma ja neiti
10KAKS: me autoillaan pääsiäisloman aikana molemmissa mummoloissa. Toinen on Suomussalmella (200km) ja toinen Lappajärvellä (300km), joten siinäpä tulee nähtyä Suomea taas. En tiiä vielä kierretäänkö välissä täältä Oulun kautta vai ajellaanko suoraan paikasta toiseen. Miehellä on viikko lomaa joten ei nyt ihan pyhien aikana yksistään moista rumbaa ajella.
Istuinta on kateltu, Gracon cosmic tai duoflex kiinnostaa. Toi meiän kaukalo on Gracon malli kans ja muuten on kyllä tykätty, mitä nyt vaan pieneks jää. TM testissä oli menestyny noi istuimet joten niitä harkitaan. Tietysti se ratkaisee mikä menee autoon suht kunnialla ja sen tietää vaan sovittamalla. Meillä kun matkustaa etupenkillä kissat semmosessa isossa koiraboxissa, joten istuin ei saa siirtää etupenkkiä liikaa.
Meille tuli Nestleltä kirje ja se lusikka. Sen mainostetun ruokakirjan oon saanu jo aikaa sitten neuvolasta. Vähän semmonen ympäripyöreä teos mun mielestä.
JA JUU, minä se oon maistanut omaa maitoani =D Voin kertoa että on pahaa, se on sekä suolasta että makeaa yhtä aikaa. Voi kyllä sopia jonkun kanssa, esim. pottusoseen kera. Mutta ei tarvi ihmetellä että vaavi vetää jotain pahaa maissimössöä innoissaan, ei toi maitokaan mikään kulinaristinen elämys oo =D
Telkasta tulee yhdeksältä kolme eri sarjaa jotka kiinnostaisi ja päätinkin tehdä kompromissiratkaisun etten katso niistä mitään vaan tulen koneelle surffailemaan. :-) Sain pojan vartti sitten nukkumaan, rinnalle reppana nuukahti.
Mulle iski pienoinen morkkis niistä ilmakylvyistä tai siis niiden vähyydestä, kun te muut kerroitte kuinka urheasti ilmakylvetätte pienokaisianne pissoista ja kakoista huolimatta. Niinpä meidän poika sai tänä iltana kunnon ilmakylvyt keittiön matolla jonka kyllä vuorasin paksuilla pyyhkeillä. Poju oli niin keskittynyt nakuna temmeltämiseen ettei edes muistanut pissiä. ;-)
Voihan nyyhkis kun poitsun kaula on taas ihan kirkkaanpunainen nyt kun ollaan oltu pari päivää ilman kortisonia. Ei auta kuin yrittää pärjätä ja aloitella uusi kortisonikuuri sitten reilun viikon kuluttua. Poikaa kaulan ärtyneisyys ei tunnu onneksi edelleenkään häiritsevän, hyvällä tuulella on ainakin ollut. Jonkin verran kyllä sitä kaulaansa hinkkailee eli taitaa se vähän kutista. :-/
Oon toiveikas että kesällä iho on parempi kun ei joudu hautumaan kaikkien vaatteiden alla. Tällä hetkellä pojan kaula kyllä hautuu jo pelkästään kaksoisleuan ja poskien alla. Hyvin on maistunut maito meidän pojulle nääs mutta eiköhän se silava sula kun kunnolla liikkeelle lähdetään. ;-)
Mie paranin kertaheitolla kun yks meidän seurakunnan mammoista kävi 20:30 meillä kertoon että meidän vaille 9 vee tyttö on voittanut piirrustuskilpailussa =DDD. Tuo tyttö on niin tunnollinen läksyjensä kanssa ja haluaa pärjätä ja saakin kokeista aina vähintään 9..... on kyllä palkintonsa ansainnut.
Mietinkin miten tytön sukset rahoitetaan.... ok, ei ne maksa kuin 100 e, mut kun on 5 lasta ja isä työllisyystöissä ja mie äippälomilla..... no, rahaa on vähän, mut on oma valinta, tosin esikko kertoi et tuos kilpailussa ois voittona rahaa.....WAU ! saadaan sittenkin ne sukset =).
Meillä käytössä 60 cm:n vaatteet. 70 on auttamattoman isot. Tosin me ollaan täyskestopeppuja, joten jatkopalat on käytössä noissa 60 cm:n bodyissä.... Ja meillä myös mamma kestoilee.... oon päässy kokeilee kestoja jo parissa kierrossa ja sanonpa että en miekään kertiksiin palaa enää.... Ne kiertyvät tarrajutskat jne. äh. ei oo miun juttu.
Tänään puhuin ukolle että jos ens syksynä sitä kuudetta tehtäs.... =D. Ei se vastaan pannut. Sais tän terveyden siihen kuntoon että voiskin tuon projektin aloittaa, tosin ensin tää kevätflunssa kuriin =). Kiitos hengessä mukana olleille. Huomenna vien 2 lapsukaista terkkakeksukseen... Eilen kävin itte, viime viikolla käytin kahta. En kyl ilkee huomen viedä noita tyttösiä ja se saa olla tuon ukkokullan hommana =D.
Bataatista. Meil ois yks jääkaapissa, tosin tyttö ei kiinteitä suostu syömään. Odotamme siis aikaa parempaa. Bataattisosetta voi pakastaa ja meil on tehty jo vuosia bataatti-perunasosetta perheelle ja se kulkee meil nimellä AURINKOMUUSSI. Lapset syö aurinkoa mielellään ;o).
Enpä täsä sekoile enempää.... Kuume on vieläkin yli 38, joten menen sänkyyn.
Voikaatte muut hyvin
T : Rapuliini kera rakkaan katraan.
Moi vielä. En tietenkään tiedä kuinka kaaressa se pissa pojilta lentää kun itelläni vaan tyttöjä, mutta siis ilmakylpyihin muovitettu frotee on kova juttu. Meillä ei koskaan vaihdeta vaippaa ilman ilmakylpyä. JOskus ollaan vähemmän joskus enemmän. Olen ostanut 4 kpl sellaisia 1 m x 0,75 m paloja ja sitten useita useita pienempia. Investointina ei kauhee, ja on tosi kiva antaa tytön pyöriä nakupellenä lattialla.
Oisko sellainen 1 m x 1,5 m pala maksanut eurokankaasta alle 9 euroo, ja siitä siis saa kaksi isoa palaa.
Nyt öitä kaikille.
Moiks ! Pääsisinpä joskus tohon hemppalukemaan.... miul ollu aina ennen tätä raskautta hemppa 140 ja nyt en oo just 100 yli päässy =/. Voit vaan arvata et väsy on... Miun keuhkokuume synnytyksen jälkeen veti hempat 80.
Kiva kun tuo nousee niin hitaasti, mutta varmasti =).
Kaukalossa muuten viel meillä kuljetaan ja piiiitkään. Saatiin tosin viikko sit uusi auto : uusi ja uusi, käytetty Pontiac Transportteri 7 henkelle rekisteröity, jotta nyt sit päästään koko poppoo liikkeelle =).
Meil kaukalo jää pieneks kait ens syksynä. Meil mimmi oli 4 kk ikäsenä 62.5 cm ja on tossa vielä tilaa.
[color=aqua][size=6]♥[/size][/color] [color=coral][size=6]♥[/size][/color] [color=aqua][size=6]♥[/size][/color] [color=coral][size=6]♥[/size][/color] [color=aqua][size=6]♥[/size][/color] [color=coral][size=6]♥[/size][/color] [color=aqua][size=6]♥[/size][/color] [color=coral][size=6]♥[/size][/color]
[color=dodgerblue][size=2] 10kaks: LP: 104kg (84kg) PN: 100kg,(-2.2kg/vko) TP:70-75kg
[color=darkviolet][size=2] -neitoperhonen- :LP:96.5kg (?) PN:94.4kg (-2.1kg/vko) TP: 75kg
[color=dodgerblue][size=2] rapuäiti : LP:97kg (101kg) PN:95.8kg (-1,2kg/vko) TP: -30kg
[color=darkviolet][size=2] Le_Cheile: LP: 78.6kg (75kg) PN: 78.6 (??/vko) TP:70kg
[color=dodgerblue][size=2] marica28: LP: 95kg (82kg) PN: 90.3kg (-1.3kg/vko) TP: 70-75kg
[color=darkviolet][size=2] näätä77: LP: 83kg (77kg) PN: 80.7kg (+-0/vko) TP: -10kg
[color=dodgerblue][size=2] tamatu: LP:94kg (82kg) PN: 93.0kg (-400g/vko) TP: -10kg/22kg?
[color=darklateblue][size=2] LYHENTEET: LP:Lähtöpaino (ennen raskautta paino), PN: Paino Nyt (muutos/vko), TP:Tavoite/paino
[color=yellow][size=6]♥[/size] [color=chartreuse][size=6]♥[/size] [color=yellow][size=6]♥[/size] [color=chartreuse][size=6]♥[/size] [color=yellow][size=6]♥[/size] [color=chartreuse][size=6]♥[/size] [color=yellow][size=6]♥[/size] [color=chartreuse][size=6]♥[/size]
on näköjään tullut kivan paljon viestejä! Huomenna jatketaan.
[color=orange] nyt nukkumaan.
niin eihän se vaan väsytä eikä nukuta. Meillä mies on tänään vapaalla ja ilmoitin illalla haluavani nukkua pitkään, vaan heräsin tietenkin siihen kun Onni ennen seitsemää alko porisemaan kovasti. Tunnin verran sitten makasin sängyssä ja torkahtelin miettiessä synytjä syviä. Kasilta ylös, joten se pitkään nukkumisesta sitten =)
Meillä Onni syö bataatti-porkkanasosetta ihan hienosti. Ei ehkä kuitenkaan niin hyvin kuin kapuan peruna-porkkanaa. Joka onkin niin hienoa, että eihän kotona tehtyä sosetta sellaiseksi edes saa.
Se Nestlen kirja me saatiin jo ensimmäisellä kotikäynnillä synnytyksen jälkeen. Oli kyllä tosiaan aika ympäri pyöreetä tekstiä, ei siinä ainakaan meille mitään uutta ollut. Ja nyt tuli sitten lusikkakin kaverille.
Meillä reissuun lähtö on ensi viikon lauantaina, 200km pitäisi ajella miehen vanhempien luokse. Itelleni olen koittanut kehitellä kovasti tekemistä jotta ei isikisi tylsistyminen siellä niinkuin yleensä. Ajattelin koittaa (nimenomaan KOKEILLA) tehdä itse Onnille muutaman sisävaipan. Tosin mun visiot harvoin tuntuu toteutuvan onnistuneesti...
Nyt jos lähtisi pupertamaan aamupalaa naamansa ja sitten päivällä meikä mammaa odottaa jalkahoito hieronnalla. Iiiihanaaa!!! Sain ystävältä syntymäpäivälahjaksi ja nyt on sopiva hetki käyttää hetki hemmotteluun!
Myy ja Onni
No niin, tässähän tämä koneella vierähti pojan päikkäreiden aika, vaikka piti tehdä sitä sun tätä sillä aikaa...tässä vielä pikaisesti poju sylissä muutaman rivin raapustan. Eli huomenna meillä 4kk neuvola, joten sen jälkeen voisimme liittyä myös kasvupinoon. Mutta 3kk neuvolassa pituutta oli 63,5cm ja painoa lähes 7kg. Vaatteissa menee 68-74, riippuen valmistajasta. Pojalla on pitkä selkä ja töppöjalat, joten housuissa menee pienempikin koko, jos vain vaippa mahtuu. Ja tuntuu pojalla olevan iso jalka :o) Sopivia sukkia on vaikea löytää, kun kaikki mitä ostan, tuntuvat pieniltä!
Mutta nyt on lähdettävä leikkimään!