Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko päivän 29.7.2010? TÄMÄ tapahtui! Missä olit silloin?

Kun järvet kiehuivat
04.04.2017 |

Silloin oli lämmin kesä. :D Joensuun lentokentällä mitattiin +37,2 astetta! Lahdessakin oltiin jossain +36 asteen tietämissä. Pk-seudun kehyskunnissa 33 - 34 astetta. Edeltävinäkin päivinä oli oltu 32 - 33 asteessa. Yölläkin taisi pysyä helteen puolella (muistaako joku).

Onneksi Suomessa on niin kuiva ilma, ettei +36 astetta tunnu miltään ja olihan edeltävän hellejakson aikana tottunut yli 30 asteen lämpöihin parin viikon verran.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! Oli niin saatanan kuuma. Kämpässä 40-astetta eikä nukkumisesta tullut yhtään mitään.

Tuollaiset lämpötilat ei näille leveysasteille kuulu!

Vierailija
2/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, olin matkalla vielä lämpimämmässä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, oltiin suht matalavetisen järven rannalla Pohjois-Karjalassa kesälomaa viettämässä. Uitiin, istuttiin auringossa ja varjossa, oli picnic mukana.  Koko päivä vietettiin siellä. Illalla hypättiin autoon, joka oli ollut varjossa koko päivän ja auton ulkomittari näytti 37 astetta. Muistan sen senkin takia, että oli viimeinen lomareissu isoäitini kanssa, hän kuoli seuraavana talvena.

Vierailija
4/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon ihanan kesän, silloin kaikki oli hyvin, mahtavia muistoja. Sen jälkeen alkoikin alamäki.

Vierailija
5/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin muuten olla Joensuussa. Ajoin liki viimeisilläni tuon 800-900km kolmen lapseni kanssa tavatakseni mummuani, vietimme siellä isäni 60v päiviä. Oltiin pari yötä ja takaisin sama matka. Oli kiva reissu, mutta olin punaisena koko ajan. Kumpikin on nyt poissa, isäni ja mummuni.

Vierailija
6/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap jonkin iltapaskan toimittaja ammatiltaan vai miksi näitä klikkihuorausaiheita pitää tännekin perustella?

Vierailija
7/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin Intiassa silloin. Lämpätila oli joku 43 ºC. Ihan hirveetä oli. Ihan helvetin kuuma, eikä kunnon ilmastointia missään. Ja sit tuli hiekkamyrskykin. :/

Vierailija
8/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Lapseni oli juuri syntynyt ja en saanut kunnolla öisin nukuttua tuon kamalan kuumuuden takia. Toki imetyskin valvotti mutta helle teki tuosta ajasta yhtä h****ttiä. Ihana, kun sää lopulta viileni! Ja muuten en ole siis helteenvihaaja, vaan vilukissa, joka odottaa kesää.

Vierailija
9/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muistikuvaa, koko kesästä tai edes kyseisestä vuodesta. :(

Vierailija
10/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin muuten olla Joensuussa. Ajoin liki viimeisilläni tuon 800-900km kolmen lapseni kanssa tavatakseni mummuani, vietimme siellä isäni 60v päiviä. Oltiin pari yötä ja takaisin sama matka. Oli kiva reissu, mutta olin punaisena koko ajan. Kumpikin on nyt poissa, isäni ja mummuni.

Muistin väärin, matkaan lähdettiin vasta seuraavana päivänä, joten tää ko. päivä ei ole jäänyt mieleeni.

Vierailija
11/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin. Oltiin ystäväni kanssa mökillä. Pidimme ainoina vaatteina isoja rantahuiveja, joita voi ostaa etelästä. Ne päällä kävimme uimassa, joten pidimme ne kokoajan kosteina ja vilpoisina. Illalla kovien löylyjen jälkeen ilma tuntui ihanan viileältä. Kaikki pikku puuhat kestivät tehdä ainakin neljä kertaa normaalia pidempään, kun asenne oli rento ja välillä piti pistäytyä järvessä.

Oli minusta ihana kesä. Loman jälkeen työpaikalla kaikki olivat levänneitä ja rauhoittuneita, kun eivät olleet yksinkertaisesti voineet suorittaa mitään ja stressitasot olivat miinuksella.

Vierailija
12/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Yksi mun lapsista juhli 17-vuotissynttäreitään. Itse istuin olohuoneessa tuulettimen edessä ja ruiskin suihkepullosta vettä naamaan.

Vierailija
13/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoisin pientä vauvaa, joka syntyi 7pv.

Vierailija
14/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, oltiin mökillä ja maalasin ja korjasin ikkunoita. Helvetin isoja verenhimoisia hevospaarmoja riitti, joiden takia piti istua niitä paossa huvimajassa, joka oli lasien takia kuin sauna ja sinne piti viedä roikalla iso tuuletin pyörimään, että pystyi pyörtymättä olemaan. Pellavaöljymaali kylläkin kuivui hyvin, mutta mitään rättejä ei voinut jättää upottamatta vesiämpäriin. (pellavaöljymaalirätit voi syttyä itsestään tuleen)

Käytiin uimassa ainakin kolmesti päivässä lähistön järvessä. Otin kuvankin lämpömittarista, mitä se näytti: sisällä 27 astetta ja ulkona 36 astetta. Saunomisesta ei puhettakaan siinä helteessä. Nukkuminenkin sisällä oli vaikeaa, menin aittaan yöksi ja mies nukkui teltassa, lapset leikkimökissä. Isä kävi asentamassa mummille ilmastointikoneen palvelutaloon, koska etelänpuolen kämppä oli kuin pätsi ja mummi oli sydänsairas, kuten isäkin. Isä kuoli syksyllä, mummi 2015.

Muistatteko ne Venäjän metsäpalot ja miten niiden savu haisi ulkona Suomessa saakka?

Vierailija
15/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pitämässä kuopuksen ristiäisiä. Papillakaan ei ollut kiire minnekään, kun meillä oli ilmalämpöpumppu, eli sisällä onneksi viileää.

Vierailija
16/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäremme täytti tuona päivänä 10  vuotta, juhlittiin hänen synttäreitään. Oli mahdottoman kuuma ja täytekakkua tehdessäni sain siirtää sen useita kertoja jääkaappiin viilenemään, kun kermavaahtoa vaan valui ja valui...

Vierailija
17/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Saimaa oli niin lämmin ettei uiminen virkistänyt yhtään. Liian kuumaa minulle, mutta ei tuollaista liian usein ole Suomessa. :)

Vierailija
18/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! Me tehtiin remonttia koko heinäkuu ja elokuun alkupuoli ja se oli todella hikistä puuhaa! Asuttiin anoppilassa jossa oli kyllä ilmalämpöpumppu jolla olisi voinut viilentää tiloja mutta sekin meni rikki...

Vierailija
19/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, olin täällä Joensuussa kuten nytkin. Mulla oli muuttopäivä, 3. kerroksesta kolmanteen kerrokseen, ei hissejä kummassakaan talossa :D Vähän hikeä pukkasi mut selvittiin.

Vierailija
20/28 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin mummolassa maalla lomalla ja kävin mummon kanssa uimassa kun oli niin kuuma sinä päivänä. Seuraavana yönä iski Asta-myrsky ja seuraavana päivänä kännykässä ei ollut kenttää ja pakastin tai jääkaappi ei toiminut.

T: 23-vuotias nuori mies/poika