Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverilla ollut eilen täitä, tuli meille kylään

Vierailija
03.04.2017 |

Moi!

Otsikossa jo olikin ahdistukseni aihe. Lapsella ollut siis eilen täitä, ovat pesseet täishampoolla. Tänään kaveri tuli meille, pyöri sohvalla ja lapsen sängyn päiväpeitteellä ym. ja sitten kävi tämä ilmi.

Miten tehokkaasti shampoo tappaa täit? Onko todennäköistä että niitä löytyy kohta meiltäkin? Ärsyttää ihan kamalasti, miksi vanhemmille eivät maininneet tästä mitään?!?! :( lapsi itse kertoi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kävi kierimässä sängyllä ja sitten ilmoitti, että on täitä.

Vierailija
2/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköistä.

Varsinkin jos ovat aika pieniä tyttöjä. Mutta ovat tarttuneet kyllä jo aiemmin.

Tytöillä täit tarttuvat usein helposti siksi, että leikkivät päät yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkivät sängyllä ja sohvalla. Välipalapöydässä kertoi että heidän perheessä on tämmöinen juttu ollut. Lapsi on 6v eikä hän osaa ajatella että heti ovella pitäisi asia ilmoittaa.

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kävi kierimässä sängyllä ja sitten ilmoitti, että on täitä.

Vierailija
4/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eilen on pesty, tänään ei ole täitä. Mutta tosiaan jos ovat paljon tekemisissä, ovat saattaneet tarttua jo aiemmin. Eli nyt huolellinen tarkastus lapsellesi! (Itse olen joskus vastaavassa tilanteessa varalta pessyt lapseni pään kun ei ole ollut aikaa ja voimavaroja tarkistukseen...)

Vierailija
5/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat eilen pesseet täishampoolla niin ei niitä täitä enää tänään ole. Siksi ei ilmoittanut.

Vierailija
6/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät täit ole kovin vaarallisia. Ne lähtevät todella helposti ihan vain ajelemalla pään siiliksi. Meillä on tehty useampaan kertaan lapsille noin, eikä ole ollut täitä sen jälkeen. Mitään shampootakaan ei tarvita.

Vierailija
7/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on takuulla henkinen juttu, mutta mua kutittaa koko ajan. Tuntuu että niitä ötököitä juoksee selässä ja päässä. Ällöttää! Etenkin tämä sohva. Onko jotain munia voinut jäädä tähän kangassohvaan ja sitten ne siirtyy meidän hiuksiin? Lähteekö ne munatkin pois kun pesee sillä shampoolla?

Olisko meidän koko perheen hyvä pestä jollain myrkyllä päämme varalta?

Vierailija kirjoitti:

Jos eilen on pesty, tänään ei ole täitä. Mutta tosiaan jos ovat paljon tekemisissä, ovat saattaneet tarttua jo aiemmin. Eli nyt huolellinen tarkastus lapsellesi! (Itse olen joskus vastaavassa tilanteessa varalta pessyt lapseni pään kun ei ole ollut aikaa ja voimavaroja tarkistukseen...)

Vierailija
8/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne täit on voinut tarttua vaikka teiltä tai yhteiseltä kaverilta. Ei ne sinne tytön kaverin päähän ole tyhjästä levinneet. Joten tarkistaisin omat päät varmuuden vuoksi.

Mutta joo, kyllä pitäisi ilmoittaa ja mielellään pitää vierailutaukoa puolin ja toisin, ainakin sen ajan että täit on varmasti pois.

Vierailija
9/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole valmis ajamaan sen enempää lasten, kuin omiakaan hiuksiani siiliksi! Ennemmin kuuraan hiuksia ihan hulluna ja mennään vaikka viikonlopuksi kotoa pois, että kuolevat tänne ilman veriateriaa...

Vierailija kirjoitti:

Eivät täit ole kovin vaarallisia. Ne lähtevät todella helposti ihan vain ajelemalla pään siiliksi. Meillä on tehty useampaan kertaan lapsille noin, eikä ole ollut täitä sen jälkeen. Mitään shampootakaan ei tarvita.

Vierailija
10/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue täishampoon ohjeet. Ihan selkeät ohjeet.

Vierailija
11/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täishampoolla ei saisi koskaan pestä varalta, sillä resistenssi kasvaa ja täistä on entistä vaikeampi päästä eroon!

Vierailija
12/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pesty niillä 10-15 minuuttia päässä pidettävillä shampoilla, eivät ole kyllä hävinneet. Ja varmuuden saa vasta 10 vuorokauden kuluttua eli tuo on aika, joka menee saivareen kuoriutumiseen. Yksikin elävä saivare jäänyt niin se kuoriutuu 10 vrk:n kuluttua.. 

Täikampaa on myös käytettävä ahkerasti. Tästä melkeinpä kaikki luistavat, puolipitkän hiuksen läpikäymiseen menee noin tunti. Periaatteessa lähtevät ihan täikammalla kampaamalla, varmemmin kuin pikashampoilla.

Täikampaus + kuuma föönaus muutamana peräkkäisenä päivänä =  täit pois varmuudella. Toinen vaihtoehto on: öljyä päähän joka hiukseen, muovimyssy tai pussi siihen päälle ja pidetään vähintään 8 tuntia ja sitten pesu ja täikampaus. Ruokaöljy, oliiviöljy käy, ei tarvitse olla apteekin kallis. Tekee päänahallekin hyvää. 

Vierailija
13/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät täit välttämättä kuole ensimmäiseen käsittelyyn (etenkin jos se on tehty osin huolimattomasti).

Vierailija
14/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täishampoot ovat tehottomia.

Olen ostanut täigeeliä, jossa on myrkkyä. Se on tehokkaampaa,

kuin ne shampoot, jotka vain koteloivat täit ja saivareet, eivätkä sisällä myrkkyä.

terveisin: 25 pulloa täishampoota mennyt + 4 pulloa geeliä

(aina joku lapsen koulussa jätetään ilman hoitoa ja koko luokka saa täit takaisin).

Vierailija
15/15 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tarina.

Meillä asuu naapuritalossa huolimaton haisuliperhe,

jotka eivät hoida lapsiltaan pois pikkujuttuja, kuten täitartunta,

kihomadot, pissat housussa tai likinäköiset silmät.

Vanhempien hoitotaidot näkee jo ensivilkaisulla:

likaiset haisevat vaatteet, ruokkoamaton tukka ja rikkinäiset, ruskeat hampaat.

Pihan häijyimmät ilmiantajat ovat tehneet heistä monta la-sua,

me emme tee sellaisia.

Harmittaa kyllä vietävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi