Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lapseton 35-vuotias. Olen aina halunnut

Vierailija
03.04.2017 |

lapsia. Viime vuonna söin 4kk clomifeneja. Nyt niiden seurauksena tai tuurilla olen raskaana. Mitä enemmän tätä asiaa pohdin, sen varmempi olen etten haluakaan tätä. Asia ahdistaa aivan suunnattomasti ja kaikki todellisuus konkretisoituu nyt. Mm. se, että minulla on migreeniä. Juuri makasin taas 3 päivää sänfyn pohjalla. Mietin siinä, että tässä kun olisi vielä lapsi! Minun ei tarvitse kuin herätä kerran kesken unien niin migreeni on taattu. Mitä jos olisi vielä lapsi hoidettavana kun itse en kykene sängystä liikkumaan kuin vessanpöntölle. Tämä on vain yksi asia jonka olen vasta sisäistänyt. Toinen aika iso asia. Niin paljon kuin lapsen haluaisin pitää. Olen todella mukavuuden haluinen. Lapsi olisi pitkälti minun vastuullani 24/7 koska mies on matkatöissä. Keksin paljon enemmän syitä miksi en pitäisikään lasta kuin se, että pitäisin. Onko se abortti oikeasti maailmanloppu? Tiedän, että tämä hyvin todennäköisesti on ainoa mahdollisuuteni tulla äidiksi, mutta mitä enemmän mietin asian hyviä ja huonoja puolia. Sitä katuvampi olen :( enkä usko tämän olevan yksin mitään alkuraskauden ahdistuksen. Abortti kauhistuttaa mutta olen kamala ja toivon tämän menevän itsestään kesken niin minun ei tarvitsisi tehdä tätä päätöstä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan ja pyydä päästä psykologin juttusille.

Vierailija
2/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita neuvolaan ja pyydä päästä psykologin juttusille.

Olen tällä viikolla menossa ensimmäiselle neuvolakäynnille ja vihasin jo puhelimessa, että haluaisin avautua asiasta jollekin. En kylläkään tiedä mitä iloa siitä on. En usko, että se selkeyttää mitään. Tilanne on mikä on.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet aiemmin halunnut lapsia? Mitä ajattelit silloin esim tuosta migreenistä?

Vierailija
4/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluaako mies lasta.

Vierailija
5/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ehdottomasti päästä psykologille tai jos aikaa ei järjesty piakkoin niin mene yksityiselle. Selkiyttää varmasti sitä, onko tuo vain pelkoa ja jännitystä, vai vahva tunne.

Et vain ole ajatellut oikeasti asiaa loppuun saakka kunnolla. Ikävä että meni niin pitkälle, että oletkin raskaana.

Abortti on sitä ikävämpi mitä pidemmällä olet. Hoida päätös pian.

Jokaisella lapsella on oikeus tässä maassa syntyä haluttuna ja toivottuna.

Vierailija
6/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vain panikoit? Lapsen saaminen on iso muutos elämässä. Mieti tarkkaan ja punnitse myös hyvät asiat. Miksi alunperin halusitkaan lapsia? Migreeniin on mahdollista saada estolääkitys ja apua saa myös lastenhoitoon.

Vierailija
7/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet aiemmin halunnut lapsia? Mitä ajattelit silloin esim tuosta migreenistä?

Kai olen vain kuvitellut sen kaiken olevan pelkästään ihanaa vaikka tiedän, ettei pidä olettaa eikä todellakaan pidä paikkansa! Kuten sanoin. Nyt jotenkin todellisuus iski päin naamaa kovemmin kuin osasin kuvitella!!

ap

Vierailija
8/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haluaako mies lasta.

Ei ole koskaan haluamalla halunnut. Vaihdan tässä keväällä työpaikkaa niin siitä vaan sanoi, että ikävä ilmoittaa liki heti jäävänsä pois, ja niin kyllä on.

ap

Vierailija
9/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä ehdottomasti päästä psykologille tai jos aikaa ei järjesty piakkoin niin mene yksityiselle. Selkiyttää varmasti sitä, onko tuo vain pelkoa ja jännitystä, vai vahva tunne.

Et vain ole ajatellut oikeasti asiaa loppuun saakka kunnolla. Ikävä että meni niin pitkälle, että oletkin raskaana.

Abortti on sitä ikävämpi mitä pidemmällä olet. Hoida päätös pian.

En selvästikään ole osannut ajatella asiaa loppuun. Migreenikin ollut teini-iästä asti eikä siihen ole keksitty toimivia lääkkeitä. Ja vaikka olisi,niin tuskin lääkkeitä voisin raskausaikana syödä. Viimeiset 3 päivää oli yhtä h*lvettiä taas kun mikään ei auttanut. Nyt toivon todella etten olisi tässä tilanteessa.

ap

Vierailija
10/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ehdottomasti psykologin juttusille.

Hätiköityyn abortttiin ei aikanaan kannata ryhtyä. Kannaattaa muistaa myös se vaihtoehto, että lapsen voi synnytyksen jälkeen antaa adoptioon.

Vierailija
11/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin alkuraskaudessa migreenistä todella paljon eli joka toinen päivä varmaan. Sekä edellisessä että nykyisessä raskaudessa. Mutta se meni ohi siinä 12. viikon jälkeen. Ehkä sama sinullakin? Kun totut raskaushormooneihin, olo on helpompi.

Lastaan rakastaa eniten tässä maailmassa. Miksi tuhoaisit pienen elämän jonkun migreenin vuoksi? Hakeudu psykologille tai psykiatrille, tuo johtuu ihan alkushokista. Tuskin oikeasti haluat aborttia. Jos olet herkkä ihminen, miettisit sitä lopun ikääsi.

Vierailija
12/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki myötätuntoni Ap:lle!

Mutta tämä vierailijan kirjoitus on niin epärehellinen, että kuvottaa. Onko vähän tekopyhää sanoa. että kaikilla on oikeus ja sitten sanoa, että ei kuitenkaan juuri tällä lapsella vaan tee vaan abortti jos siltä tuntuu.

Mitä edes puhua mistään toivotuksi itsensä kokemisista, kun toinen vielä miettii annetaanko elämän jatkua vai ei?

Lapsen kannalta asia on hyvin yksinkertainen, hän elää, äiti elää ja jos äiti on tyhmä, niin hyvä on ja vaihtaa sitten asennetta eikä laita lasta pois.

Ap, ei sun tartte keltään kysellä lupia ja oikeutuksia ratkaisuilles, voit tehdä abortin se on kyllä laillista ja vaikka ei oiskaan niin siltikin voisit sen tehdä. Kuka sua vois estää?

Ei siinä mitään herkkää ja kaunista ole, vaan siihen päättyy sen lapsen elämä sitten, mutta voihan se helpottaa sun oloa ja eloa.

Vierailija
13/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella haluan sanoa, että ymmärrän ihan täysin sun olosi ja tuon todellisuuden päin naamaa iskemisen, ei sitä voi kovin hyvin ennakoida juuri kukaan ja säkin vielä olet elänyt jo sen puolet elämästäsi ihan omaa elämääsi.

Ei miehesikään todella vaikuttanut, sen valmistautuneemmalta. Mutta elämä on.

Ei se tarkoita, että olette kyvyttömiä ja rakkaudettomia, jos olette niin teillä on suurempikin ongelma !

Vierailija
14/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tsemppiä. Itselläni vaikea migreeni. Loppuraskaudesta en voinut käyttää mitään lääkkeitä, tiedän mitä on olla raskaana migreenin kanssa. Nyt Imigran injektio, onko sulla tämä lääke? Tehoaa heti.

Haluan sanoa, että en vaihtaisi hetkeäkään pois. En tiedä missä kunnassa asutte mutta kotipalvelun perhetyön kautta me saimme apua kotiin, minun mieheni illat töissä aina.

Toivon, että pystyt juttelemaan jonkun neutraalin ihmisen kanssa. Asiat kyllä järjestyvät, olipa päätöksesi mikä tahansa.

Vierailija
15/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin iski vuosien lapsihaaveista huolimatta hirvee paniikki heti kun sain viivan tikkuun. Se on ihan normaalia, kertoo vaan siitä, että asian vakavuuden ymmärtää. Nyt raskauden ollessa melkein puolivälissä, en voisi olla iloisempi. Tsemppiä!

Vierailija
16/60 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa hakeutua viivyttelemättä aborttiin, jos äitiys ei olekaan sitä, mitä elämältä haluaa. Nyt on viimeinen hetki tehdä elämästään oman näköistä. Vanhempana on kannettava se vanhemman vastuu, vaikka kuinka olisi migreeni.

Vierailija
17/60 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Tänään käyty neuvolassa. Eipä avannut tuo käynti kyllä mitään mikä mieltä painaa. Sain vaan läjän papereita ja esitteitä ja terkka kertoi kaikkea yleistä. Sain ohjeet kuinka toimia jos raskautta jatketaan ja siitä toisesta vaihtoehdosta sanoi tasan sen verran, että soitto omaan terveyskeskukseen. Ei siellä ollut edes ultraa. Ä.polilta kuulemma tulee soitto jossa kerrotaan sitten ultran aika. Jäi kyllä vaivaamaan, menenkö siihen ultraan joka tapauksessa vai ainoastaan sitten jos raskautta jatketaan. Täytynee ilmeisesti soittaa perään. Ei tätä raskautta siis ole edes varmistettu vielä. Kokeili vaan vatsaa ja totesi ettei varmaankaan ole pidemmällä mitä edellisistä menkoista lasketut viikot kertoo. Tilanne ei ole selkiytynyt yhtään mielessä. En tiedä mikä tässä on se painavin syy miksi epäröin. Ahdistaa silti kun päätös suuntaan tai toiseen pitäisi tehdä pian ja se on lopullinen, oli se sitten kumpi tahansa. Niin ja sain sen psykologin numeron. Kai sille on vaan soitettava. Onko kellään kokemusta sellaisesta?

ap

Vierailija
18/60 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
19/60 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen. .

Vierailija