Pelkän peruskoulun käyneet menestyjät?
Keitä sellaisia tiedätte? Itselleni tuli mieleen ainakin seuraavat:
-Matti Nykänen (ei muistaakseni käynyt edes peruskoulua loppuun)
-Janne Ahonen
-Jani Sievinen
-Teemu Selänne (jätti kauppakoulun kesken)
-Kimi Räikkönen (jätti ammattikoulun autonasentajalinjan kesken)
-Tommi Mäkinen
-Patrik Laine
Kommentit (24)
Heillä on käynyt Hannu Hanhen tuuri. Ovat sattuneet olemaan lajissaan poikkeuksellisia lahjakkuuksia ja/tai harvinaisen tunnollisia harjoittelijoita. Ei silti mitenkään suositeltavin tapa.
Odotan, että tänne tulee paljon yrittäjiä ilmoittautumaan, jotka vetää 30 000 kuussa ja ei oo käynyt kuin peruskoulun.
Onhan niitä nyt muitakin peruskoulupohjaisia menestyjiä kuin urheilijat
Verkostomarkkinointifirmoissa heitä on todella paljon.
Ainakin omasta mielestään ovat menestyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavatkohan kyseiset menestyjät katua päätöstään olla opiskelematta ysiluokan jälkeen?
Eivät, mutta AV:lla roikkujien joutaisi katua, koska he eivät ole menestyjiä.
Peruskoulussa meillä päin kolmasosa koululaisista (ja varsinkin heidän vanhemmistaan) kuvittelee, että heistä tulee ammattiurheilijoita. Ei väliä läksyillä, ei todistuksella, ei läsnäololla - urheilu ja pelireissut vievät suurimman osan elämästä. Sittenpä ihmettelevät, kun ei urheilijan ammattiura urkenekaan kuin pienelle murto-osalle.
En ymmärrä, miksi vanhemmat ja koululaiset eivät voi ottaa molempia: hyvän koulutuksen ja sen urheilu-uran, jos se uravaihtoehto vain on mahdollinen. Koulutuksesta ei koskaan ole haittaa, kouluttamattomuudesta on. Peruskoulun oppimäärä on maksuton vain peruskouluikäisenä, ja koska tahansa voi tulla vaikka jokin vamma, joka estää ammattiuran jatkumisen.
Älkäämme siis pakottako nuoriamme opiskelemaan peruskoulun jälkeen, kun ilmankin koulutusta on mahdollista menestyä! (huomatkaa sarkasmi)
Itse tiedän kaksi tapausta omasta tuttavapiiristä. Toinen kävi pelkän kansakoulun ja toinen peruskoulun ja molemmat ovat menestyviä yrittäjiä. Heillä menee paremmin rahallisesti kuin minulla, mutta en usko että tämä on kovinkaan yleistä.
Noista ap:n mainitsemista henkilöistä kyllä huomaa, etteivät ole opiskelleet. Varsinkin Selänteestä, Räikkösestä ja Mäkisestä.
Lähes kaikki suuryritysten perustajat, "isojen" lajien urheilijat ja sitten lukuisat muut.
Lista on loputon ja laajenee aina vaan pitemmälle kun mietitään mitä tapahtuu ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Odotan, että tänne tulee paljon yrittäjiä ilmoittautumaan, jotka vetää 30 000 kuussa ja ei oo käynyt kuin peruskoulun.
Minä olen sellainen.
Nykäsellä se menestys on ainakin takanapäin, eikä näppiin ole jäänyt juuri mitään.
Toivo Sukari on tehnyt ainakin hyvän tilin.
Kaverini oli miljonääri reilu kolmekymppisenä ihan peruskoulupohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen.
Kuten sanoin.
Jorma Lillbacka powerpark omistaja.
Onhan Mäkisellä rallijuttujen lisäksi vielä iso maatilakin, joka varmasti on tuottanut hyvin.
Raha ratkasee. Nolottais olla peruskoululainen. Muinaiselta koulualaltain muistan pari reteetä keskeyttäjää,jotka huono käytöksisinä ja 16 täyttäneinä potkastiin koulusta pihalle-koulukiusaajia. Yksi toimi puistotoimistolla laduntekijänä ja hanttihommissa. Päätyi vankilaan,alkistui ja kuoli. Kaikki tuntemani pk-menestyjät sossussa,posessa tai hautuumaalla
T: peruskouluni päättyi 79
Mahtavatkohan kyseiset menestyjät katua päätöstään olla opiskelematta ysiluokan jälkeen?