Olen koulukiusaajan äiti. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (46)
Olen oikea ap. Mitä täällä tapahtuu?
-ap
Leikeistä ulos jättäminen on tosi pahaa kiusaamista.
Kaikki haluavat tulla hyväksytyiksi jäseniksi yhteisössä!
Kuulostaa myös siltä että tyttösi leikkii ryhmässä jossa kieltää hiljaista lasta osallistumasta leikkiin. Eikä suinkaan siltä että joku pakottaa lapsesi leikkimään vastentahtoaan jonkun kanssa.
Mieti jos sinulle sanottaisiin töissä kahvi tauolla että sinä et saa tulla samaan taukotilaan muiden kanssa? Tai jos kaikki muut puhuisiva inside juttuja katsomatta sinuun päinkään? Lähtisivät pois kun sinä tulet paikalle? Olisit ilmaa.
Kyllä hyvään sosiaaliseen käytökseen kuuluu toisten huomioonottaminen.
Olen aina ollut sitä mieltä että kiusaamisen pahin sallija on vanhempi joka todennäköisesti on itsekkin kiusaaja, todistit luuloni oikeiksi siltä osin että tälläinen käytös on sinusta hyväksyttävää.
Olen opettanut lastani pyytämään leikkiin mukaan yksinäiset, olen kehoittanut moikkaamaan hiljaisia tai vaikka hymyilemään heille. Nämä taidot on hyviä nyt ja tulevaisuudessa.
Ryhmän ulkopuolelle jättäminen on eriasia kuin se että kaksi toisistaan pitämätöntä lasta pakotettaisiin leikkimään keskenään kiusaamattomuuden nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikea ap. Mitä täällä tapahtuu?
-ap
HUIJARI!
-oikea ap
Otan osaa, minulla on itselläni taas terve ja hieno tyttö josta olen ylpeä, ei siis lorahtanut kusta sekaan häntä tehdessä, ei hänen tartte kiusata muita, kunnon suomalainen nuori nainen. Synnytin ja kasvatin onnistuneen naisen joka nyt luotsaa omaa lapsikaksikkoaan ja näistä, minun lapsenlapsistani tulee kelpo poikia. Olen ylpeä kun olen onnistunut äidin ja mummon tehtävissäni, minäkin saan osallistua lapsenlapsieni kasvatukseen, puolensa saavat pitää mutta muita ei kiusata.
Onko hosuen tehty, kun on noin kusipäinen kakara?
Onneksi pystyit myöntämään olevasi paska mutsi