Piilolinssien sopivuus?
Olen pidemmän aikaa halunnut circle-linssit, eli sellaiset iiristä suurentavat piilarit. Niihin saa myös taitot joka olis kiva niin ettei tarvitsisi kokoajan laseja pitää.
Mulla ei ole koskaan ollut piilareita ja kaikilla sivustoilla sanotaan, että kannattaa testata optikolla että sopiiko pehmeät linssit silmille. En mistään löydä tuon tarkistuksen tai kokeilun hintoja ilman normaalia näöntarkastusta, kuinka yleistä on ettei pysty piilareita käyttämään? Tai onko kukaan käynyt vain kokeilemassa piilareita optikolla?
Kommentit (4)
Kokeile ensimmäisenä niitä piilolinssejä PILLUNSILMÄÄN!
Miksi et halua näöntarkastusta optikolla? Piilolinsseissä on eri arvot kuin tavallisissa rilleissä, joten jos sulla ei ole aiemmin tehty piilolinssireseptiä niin miten tiedät millaiset tilaat?
Itsellä on tavis silmälasit jotain -7 ja -6 välillä mutta piilarit -6.5 ja -5.75.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua näöntarkastusta optikolla? Piilolinsseissä on eri arvot kuin tavallisissa rilleissä, joten jos sulla ei ole aiemmin tehty piilolinssireseptiä niin miten tiedät millaiset tilaat?
Itsellä on tavis silmälasit jotain -7 ja -6 välillä mutta piilarit -6.5 ja -5.75.
Kai senkin voisi tehdä, olen vain muutama kuukausi sitten jo käynyt, en tiennyt että voi olla erit piilareihin. Itselläni on enimmäkseen vain hajataittoa, sitä ei circle-linsseihin ilmeisesti saa.
Kiitos vastauksista, pitääpä varailla aikoja jonnekin :)
Kannattaa kertoa vaikka tilanne optikolle, että olet ostanut linssit netistä ja haluaisit tulla niiden kanssa sovitukseen. Tietenkin voi olla, että ne linssit ei sitten sovi sulle ja rahat menee hukkaan. Voit käydä myös ennen linssien tilausta hakemassa piilolinssireseptin optikolta. Kai ne näönkin tarkastaa, mutta ne kaarevuusjutut on tärkeät, että miten se linssi asettuu siihen silmän pintaan, sen linssin pitäis liikkua hieman silmän pinnalla mutta ei liikaa.