Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paha jos annan alle kouluikäiselle lapselle 25mikrog D-vitamiinia päivässä?

Vierailija
02.04.2017 |

Tiedän, että nyt on muotia ottaa vähän reippaammin d-vitamiinia, mutta en halua myrkyttää lapsiani. Tiedän että d-vitamiini rasvaliukoinen, joten en usko että on hyväksi mielin määrin nauttia... Sen verran vaan tiedän, että eri maissa erilaisia suosituksia, ja meillä sairasteltu tosi paljon, joten mietin että jos ennaltaehkäisisi infektioita kun ottaa vähän reilummin? Kokemuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apteekista! Hyvä että huolehdit lapsen D-vitamiineista. Tärkeää on.

Vierailija
2/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset on suosituksia ja mulle ei ainakaan apteekin henkilökunta suositellut antamaan lapselle kuin sen suosituksen mukaisen määrän, he eivät kai saa neuvoa muuta kuin mitä suositellaan.

25mikrog. tuskin vielä liikaa, itse uskaltaisin antaa lapselle. Tiedän monia jotka antaa pienelle lapselle 50-70 mikrofonin./vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrofonin 😀 Siis mikrogrammaa

Vierailija
4/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinin yliannostuksen voi saada vasta, jos syö koko purkillisen D-vitamiini tabletteja, jos edes sittenkään.

Vierailija
5/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositukset on suosituksia ja mulle ei ainakaan apteekin henkilökunta suositellut antamaan lapselle kuin sen suosituksen mukaisen määrän, he eivät kai saa neuvoa muuta kuin mitä suositellaan.

25mikrog. tuskin vielä liikaa, itse uskaltaisin antaa lapselle. Tiedän monia jotka antaa pienelle lapselle 50-70 mikrofonin./vrk

Tiesittekö että jos joku saa tietää, että lapselle annetaan kymmenkertaisia määriä esim d-vitamiinia, niin voi saada lastensuojeluilmoituksen? Toivottavasti ovat käyneet mittauttamassa d-vitamiiniarvot, etteivät vaan summassa anna tuollaisia määriä. D-vitamiini tosiaan varastoituu elimistöön ja voi pahimmassa tapauksessa tuhota lapsen munuaiset.

Vierailija
6/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa, 50 ug on senikäisten turvallinen yläraja.

Vierailija
7/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies89 kirjoitti:

Kannattiko sinunkaan hankkia lapsia... Naurettavan tyhmä ämmä. Et sentään omaa nimeäsi laittanut alle.

Sinulla ainakin on luonne kohdillaan...Varmaan tosi nautinnollinen elämä?

Vierailija
8/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-40mikroa on ainakin täysin turvallista ja tarpeellista.

Vierailija
9/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan välillä 3-4 kertaa 20 mikrogr päivässä , välillä en ota mitään. 

Vierailija
10/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan kokeilla tuollaista määrää ja kun tuotetta on käytetty pari kuukautta, niin kannattaisi käytä mittauttamassa arvot. ei oikein kannata summanmutikassa ottaa aineita. täytyy muistaa että päivät pitenevät. jos kesällä on riittävästi pihalla niin, voi ehkä saata riitttävästi d-vitamiinia. elokuussa taitaa päivät olla jo niin lyhyviä, että viimeistään silloinkannattaa jatkaa lisien syöntiä.

Vierailija
11/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan lapsille 25mikrog. En muista kuitenkaan joka päivä antaa. Kesällä eivät saa kuin ehkä joskus.

Vierailija
12/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina tarkistaa lääkäriltä tai apteekista, mutta alustavasti sanoisin, että tärkeintä on, että annat sen D-vitamiinilisän (aterian yhteydessä, koska se on kuten sanoit rasvan mukana imeytyvä).

Tämä vain osoituksena D-vitamiinin tärkeydestä: mm. MS-tauti, joka on näillä leveysasteilla huomattavan yleinen autoimmuunisairaus on liitetty D-vitamiinin vähyyteen, ja jo puhjennut MS-tauti on lieväoireisempi niillä, joilla on korkea D-vitamiinipitoisuus veressä.

Minulla on MS-tauti ja syön ympäri vuoden 100-300 mcg D3-vitamiinia päivässä. Minulla ei ole moneen vuoteen ollut pahenemisvaiheita. Vaikka lapsuudenperheessäni syötiin monipuolisesti, olisi silti ollut hyvä, jos minulle ja sisaruksilleni olisi annettu erikseen D-vitamiinilisää.

Vierailija
13/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinin suositusta on alennettu useita kertoja.Vaikuttanee diabeteksen yleistymiseen.

Vierailija
14/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta minä olen paha ja lapsesi on hyvä. Sinä olet neutraali mielestäsi kunnes sanot minua vähäiseksi d-vitamiinin vastaanottajaksi.

Vierailija
15/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta minä olen paha ja lapsesi on hyvä. Sinä olet neutraali mielestäsi kunnes sanot minua vähäiseksi d-vitamiinin vastaanottajaksi.

Mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi