Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaus valita leikkaava lääkäri?

Vierailija
02.04.2017 |

Olen menossa suunniteltuun munasarjakystan poistoon julkiselle. Minut on laitettu erikoistuvan lääkärin leikattavaksi. Onko tähän pakko suostua, vai onko minulla oikeus vaatia gynekologi tekemään leikkauksen? Kyseessä keskikokoinen monilokeroinen kysta ja raskaustoive tulevaisuudessa, joten ei mikään helpoimmasta päästä oleva tapaus. Kiitos jos jollain on tietoa ja vastauksia huolenaiheeseeni!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hoidonsuunnittelijalle. Meillä ainakin toiveet otetaan huomioon.

Vierailija
22/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, erikoistuvan kirurgin leikkauksesta voi kieltäytyä ja pyytää kokenutta kirurgia. Tämä on myös potilaslaissa. Suvussani on lääkärien kouluttaja, joka vastaa kirurgian koulutusalasta. Eli, on oikeus kieltäytyä. Teille muille, ette tiedä mistä puhutte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle teki erikoistuva lääkäri epäonnistuneen selkäleikkauksen. Korjausleikkaus tehtiin vasta kolmen vuoden kuluttua, koska minua ei aluksi uskottu, kun kerroin leikkauksen jälkeen pahentuneista kivuista. Nyt hermokivut ovat sitä luokkaa, ettei mikään lääke enää auta. Minulle ei kerrottu etukäteen leikkauksen tekijää. Älä mene aloittelijalle. Yritä vaatia lääkärin vaihtoa. Korjausleikkauksen epikriisistä vasta luin, että se oli ensimmäisen leikkauksen virheen korjaus.

Vierailija
24/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät mikä idiotismin multihuipentuma!!!! 

Vierailija
25/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku**tettu kirjoitti:

Minulle teki erikoistuva lääkäri epäonnistuneen selkäleikkauksen. Korjausleikkaus tehtiin vasta kolmen vuoden kuluttua, koska minua ei aluksi uskottu, kun kerroin leikkauksen jälkeen pahentuneista kivuista. Nyt hermokivut ovat sitä luokkaa, ettei mikään lääke enää auta. Minulle ei kerrottu etukäteen leikkauksen tekijää. Älä mene aloittelijalle. Yritä vaatia lääkärin vaihtoa. Korjausleikkauksen epikriisistä vasta luin, että se oli ensimmäisen leikkauksen virheen korjaus.

Ja kokeneille lääkäreillehän ei koskaan satu virheitä, eihän?!

Vierailija
26/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se erikoistuva lääkäri mikään TETtiläinen ole. Nyt oikeesti.

27/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toi ap:n kysta mikään erikoinen case leikkaavalle lääkärille ole, etenkään kunnallisella puolella, missä leikkauksia tehdään hyvin paljon enemmän kuin yksityisellä.

Kirurgia ei yleensä tarvita gynekoligisissa leikkauksissa muutenkaan, vaan operaation suorittaa leikkaava gyne ja ap:n tapauksessa erikoistuva lääkäri, jolla on salissa takapiruna erikoislääkäri.

28/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ku**tettu kirjoitti:

Ja kokeneille lääkäreillehän ei koskaan satu virheitä, eihän?!

Todellakin sattuu. Minun terveyteni pilasi erikoislääkäri hoitovirheen takia. Ei paljoa lohduta saadut korvaukset, kun ei terveys sillä parane.

Vierailija
29/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, erikoistuvan kirurgin leikkauksesta voi kieltäytyä ja pyytää kokenutta kirurgia. Tämä on myös potilaslaissa. Suvussani on lääkärien kouluttaja, joka vastaa kirurgian koulutusalasta. Eli, on oikeus kieltäytyä. Teille muille, ette tiedä mistä puhutte.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi! Ap

Vierailija
30/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen "vastaan itselleni"-ketjun lopetus.

Vierailija
31/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten virheitä sattuu selkäleikkauksissa. Ohjaavasta lääkäristä riippuu, onnistuuko erikoistuva työssään. Minun kohdallani kävi niin, että ohjaaja oli sanonut, että lopetetaan tähän. Käsittääkseni hänen olisi pitänyt jatkaa siitä, mihin harjoittelijan taito loppui.

Vierailija
32/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen "vastaan itselleni"-ketjun lopetus.

Osaat varmasti nokkelana ihmisenä tarkistaa mistä ip-osoitteesta vastaus on tullut.

Vierailija
33/33 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten hoitovirheitä tapahtuu polven ja lonkan tekonivelleikkauksissa. Kokemuksella on suuri merkitys, joka ainoassa leikkauksessa. Jokaiseen leikkaukseen liittyy riskejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä