Sukulaisen takertuminen ahdistaa
Koska olen läheisriippuvaisen kanssa kasvanut, olen varmaan yliherkkä, mutta ahdistaa ja ärsyttää sukulaisen käytös: jos hän haluaa yhtenä vuonna leipoa lapsen kakun, siitä tulee perinne että "hänhän aina leipoo". Jos kutsumme mökille juhlapyhäksi, sekin muuttuu perinteeksi, että "hän aina viettää meillä senjasen juhlapyhän".
Eli tavallaan pienikin juttu onkin yhtäkkiä elinikäinen sitoutuminen.
Kommentit (5)
Kävi meillä pari tuntia kylässä viime viikolla. Koululainen saanut juuri ekan älypuhelimen ja minä ihmettelen, että miksi sinne kilahtaa viestejä koko ajan, kun minä yritän lukea koululaisen kanssa kokeeseen. Käy ilmi että se on tämä viisikymppinen sukulainen, joka lähettelee älypääviestejä tyyliin hölönpölöhymiöhymiö. Siis aikuistenoikeesti. Ensin selvittää ohitseni sen lapsen numeron ja sitten lähettää läjäkaupalla täysin päättömiä lötinäviestejä. Ja minä yritän tässä sitten opettaa järkevää kännykän käyttöä! Argh. Käsittämätöntä käytöstä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kävi meillä pari tuntia kylässä viime viikolla. Koululainen saanut juuri ekan älypuhelimen ja minä ihmettelen, että miksi sinne kilahtaa viestejä koko ajan, kun minä yritän lukea koululaisen kanssa kokeeseen. Käy ilmi että se on tämä viisikymppinen sukulainen, joka lähettelee älypääviestejä tyyliin hölönpölöhymiöhymiö. Siis aikuistenoikeesti. Ensin selvittää ohitseni sen lapsen numeron ja sitten lähettää läjäkaupalla täysin päättömiä lötinäviestejä. Ja minä yritän tässä sitten opettaa järkevää kännykän käyttöä! Argh. Käsittämätöntä käytöstä.
Ap
Ei ole todellista!
Mitä tällaisen ihmisen kanssa pitää tehdä? Kun ei ole aikuinen vaan on kuin todella onituisesti käyttäytyvä lapsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällaisen ihmisen kanssa pitää tehdä? Kun ei ole aikuinen vaan on kuin todella onituisesti käyttäytyvä lapsi.
Ap
Sanoa että noin ei tehdä.Tylysti vaan.
Täytyy vain miettiä sopivat kommentit ja sopia itsensä kanssa rajoista, joista päättää pitää kiinni. Toivottaa vaikka lopuksi mukavaa kesää, ja tavataanhan sitten tädin synttäreillä. Teatraalista loukkaantumisesitystä on varmasti tiedossa (osaakohan suomalaiset edes muuta tyyliä?), ja saattaa muillekin asiasta höpistä, mutta jos toimii niin, on sitäkin varmemmin tehnyt oikean ratkaisun.