Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän ja miten löytäisin uuden ystävän, sellaisen jolla olisi aikaa arkipäivisin seurustella kanssani?

Vierailija
02.04.2017 |

Olen jo reippaasti yli 50 vuotias nainen ja avioliitossa vielä työelämässä mukana olevan mieheni kanssa, mutta olen jo pitkään kaivannut arkipäiviini ja miksipäs ei pyhäpäiviinkin uutta naispuolista ystävää. Etenkin sellaista, jolla olisi aikaa olla kanssani, ja mennä vaikkapa minne vaan, kaupoille jne.
Mistä sellaisen saisi täältä, jossa itse asun?
Naapureissani asustaa itseäni keskimäärin 20 -30 vuotta vanhempia ihmisiä, ja en oikein ole heidän kanssaan innokas ystävystymään, koska ikäero kuitenkin vaikuttaisi ystävyyden laatuun.
En kuitenkaan ole mikään ikärasistinen, mutta olisi mukavampaa saada ystäväksi oman ikäinen nainen, sillä mieheni tuskin ymmärtäisi miestä arkipäivän kävelykaverikseni:)
P.S. En ole kuitenkaan yksinäinen, enkä ystävätön sinänsä nytkään, mutta he eivät vaan asu likellä, että voisimme tavata niin usein, että kävisimme vaikkapa päiväkävelyllä ns. ekstemporesti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo reippaasti yli 50 vuotias nainen ja avioliitossa vielä työelämässä mukana olevan mieheni kanssa, mutta olen jo pitkään kaivannut arkipäiviini ja miksipäs ei pyhäpäiviinkin uutta naispuolista ystävää. Etenkin sellaista, jolla olisi aikaa olla kanssani, ja mennä vaikkapa minne vaan, kaupoille jne.

Mistä sellaisen saisi täältä, jossa itse asun?

Naapureissani asustaa itseäni keskimäärin 20 -30 vuotta vanhempia ihmisiä, ja en oikein ole heidän kanssaan innokas ystävystymään, koska ikäero kuitenkin vaikuttaisi ystävyyden laatuun.

En kuitenkaan ole mikään ikärasistinen, mutta olisi mukavampaa saada ystäväksi oman ikäinen nainen, sillä mieheni tuskin ymmärtäisi miestä arkipäivän kävelykaverikseni:)

P.S. En ole kuitenkaan yksinäinen, enkä ystävätön sinänsä nytkään, mutta he eivät vaan asu likellä, että voisimme tavata niin usein, että kävisimme vaikkapa päiväkävelyllä ns. ekstemporesti.

Onko kenelläkään kokemusta muuttamisesta toiselle paikkakunnalle, ja miten on onnistunut ystävystyminen uudella paikkakunnalla?

Ap. Muutto ajatuksissa.

Vierailija
2/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos laittaisit oman alueesi fb yhteisöön viestin missä toivoisit löytäväsi innokasta lenkkiseuraa :) Jos jonkun kanssa natsaa niin äkkiäkös sitä kaffitellaan ja shoppaillaankin. Painottaisin sanaa innokas lenkkiseura jotta kerran kuussa lenkkeilevät eivät vaivautuisi koska heillä on varmaan muutakin tekemistä. Veikkaampa että tuossa sinun tilanteessa kannattaisi hommata 2-3 uutta kaveria jottet kuormita ketään liikaa. Onhan se mukavaa vaihtelua ja piristää arkea. Toiset suhteet kehittyvät ja toiset eivät. Kun löytää todellisen ystävän niin riittää vähempikin näkeminen. En silti usko että kovin moni naisihminen lähtee tuohon että nähdään päivittäin. Itselle riittää parempien ystävien näkeminen 1-2krt kuukaudessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/2:lle:   Niin ehkäpä facebookin kautta voisikin löytää jonkun arkipäivän piristäjän; kiitos vinkistä, mutta sitten hieman kyllä selventäisin, että en todellakaan kaipaa mitään sellaista ihan jokaikispäivän ystävän kaltaista ihmistä elämääni, mutta silloin tällöin, kun molemmilla on aikaa tavata, ja lähteä vaikkapa sinne lenkille.

Johan jo aloituksessani kerroinkin, että en ole totaalisesti yksinäinen ja ystävätön ihminen.

Vierailija
4/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu harrastuspiireihin, kansalaisopiston kursseille, ja vaikka kuntojumppaan, jne. Jos olet luonteeltasi  aktiivinen, iloinen ja avoin, ystäviä löytyy kyllä. Itse löysin mukavan porukan kuntoilun parista. Tavataan myös harrastusten ulkopuolella, yhdessä ja erikseen.

Vierailija
5/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/4:lle:  Johonkin kuntoilupuolen klubiin voisin liittyäkin, ja tiedänkin tuon mahdollisuuden ylipäätänsä johonkin harrastepiiriin liittymisen, mutta kun en ole vaan saanut aikaiseksi; ja yksin johonkin piiriin meneminen jotenkin ei ole mun juttuni. Pitäisi löytää ensin se henkilö, joka veisi minut johonkin harrastekerhoon, ja kun sellaista ei ole, niin ei ole!

Vierailija
6/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuo eri harrastekerhojen esim. vetäjät eivät voisi kiertää kodista kotiin hakemassa meitä mahdollisia osallistujia piireihinsä?

Vierailija
7/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan sinne harrastuksiin ja valitse mielellään jokin päiväryhmä joissa todennäköisesti käy kaltaisiasi joilla päivisin aikaa.

Vierailija
8/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo eri harrastekerhojen esim. vetäjät eivät voisi kiertää kodista kotiin hakemassa meitä mahdollisia osallistujia piireihinsä?

Miten luulet että ne tietäisivät mistä hakea ja missä torpassa on piilossa joku potentiaalinen harrastelija?! Tsiisus, nyt oikeasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan