Mitä tilaisit netistä?
En tiedä saako täällä kysyä tällaista mutta kysyn kuitenkin:) Olen tässä kotiäitinä innostunut nettikaupoista ja tuntuu että kehittämisajatuksia on herännyt paljonkin.Itseäni on alkanut kiinnostaa yrittäjyys ja nimenomaan nettikaupan perustaminen.Ongelmana on vain se, etten ole vielä keksinyt mitä voisin myydä loistavassa verkkokaupassani:D Antakaa siis vinkkejä mitä haluaisitte ostaa netin avulla, joko sellaista mitä jo saa tai sitten sellaista mitä täältä suomalaisista nettikaupoista vielä puuttuu...
Kommentit (19)
Kaikkia nalle puh aiheisia tavaroita/vatteita! Myöskin sellaisia merkkejä kaipaisin mitä ei nyt suomesta saa (gap, old navy, gymboree yms)
Tuossa aiemmassa viestissä mainittiikin tuo nalle puh ja minä kaipaisin myös muita söpöjä hahmoja. H&M postimyynti valikoiman nalle puhit olen aina tilannut, mutta kaipaisin niitä myös vauva-ajan jälkeen.
sesonkeja, mutta ehdottomasti kivannäköisiä). Ja sitten tanskalaista ja ruotsalaista sisusta, ei Ikeaa. ;-)
Tärkeä pointti on minusta hinta - myös posti- ja toimituskulujen. Monesti suomalaisissa nettikaupoissa nuo on 6-8¿, mutta Keski-Euroopasta saa ihan samoilla kuluilla ja tuotteetkin on edullisempia.
Entä tuleeko mieleen muuta kuin lastenvaatemerkkejä?Monethan myyvät esim. kantoliinoja yms. mutta niistä en ole innostunut...Onko mielessänne jotain muita konkreettisia tavaroita joista olet ajatellut että voi kun voisin ostaa netistä?*Kotiäiti pähkäilee* :D
www.fashionkids.fi nettikaupasta. Kerran olen sieltä tilannut ja todella tyytyväinen ollut. Nyt olen pohtinut Disney kurapuvun tilaamista tytölle. No joo sitten asiaan...itse olisin valmis tilaamaan Suomalaisesta nettikaupasta kaikkea erikoista... Mitä ei muualta saa...tai no ulkolaisista kaupoista, mutta aina välillä kynnys on suuri tilata ulkomailta. Jotain muita ulkoiluasuja kuin samat Reimat yms. (Hmm tähän väliin hehkutan tuota fashionkidsiä, että ainakin minulle oli aivan unelma että saan Crossin ja Peakin vaatteita lapsille heidän kauttaan). Kenkiä kenkiä kenkiä...siis kun selaan valmistajien sivuja, niin on AIVAN ihania kenkiä, mutta hemmetti turha niitä on edes Helsingistä etsiä...kaupat pursuaa kaikkea TYLSÄÄ :P
Kenkiä ja vaatteita. Eikä siis tarvitse olla mitään älykallista (kuten toi Fashionkids.. kuka maksaa 70 ¿ pojan verkkatakista!!?), vaan ihan tavallisia vaatteita. Esim. Tuttaa, Reimaa, Lenneä ym. Noita jenkkimerkkejä esim. Gap tai OshKosh ei varmaan Suomeen kannata tuoda tullien takia. Ja Disney-vaatteet on aina suosittuja!
Niitä kun myydään jokaisessa marketissa ja " normaalissa" kaupassa Suomessa. Hmm...ja mitä noihin kalliimpiin vaatteisiin tulee, niin meitä hullujakin löytyy jotka ostaa niitä kalliimpia vaatteita. En osta omiakaan vaatteita marketeista enkä mistään massakaupoista, joiden vaatteita tulee vastaan joka toisella. Vaatteilla on leima otsassa 14,95 Jumbon käytävällä Lindexin alerekissä :) Ja yhä useammin olen joutunut huomaamaan että halpa ei ole hyvää...ei kyllä kalliskaan nykypäivänä...Hinnakkaammista vaatteista vaan useammin löytyy niitä kestäviä kuin halvoista...
Ei mitään designia vaan ihan vaikka tiimaritasoa pientä kivaa esim. lastenhuoneeseen. Kaikenlaista paperitavaraa, askartelujuttuja, tauluja ja pikkulahjoja. Huutonetissä jotkut kauppaavat sälää jostain kaukoidästä hankittuna, jossa esim. Nalle Puh-tavara ei paljoa maksa. Ikea-tyylinen tavarakin on suosittua, mutta Ikea on kaukana ja pk:t sieltä hirvittävät.
Vaatteita on netissä aika hyvin jo saatavilla, mutta hinta-laatusuhteeltaan hyviä kenkiä niin aikuisille kuin lapsillekin myös minä kaipaisin.
...pientä kivaa tilattavaa, esimerkiksi sellaista ihanaa " enkelin eväspussi" (toivottavasti löysin oikean nimen surffaamalla...)-sarjaa, jota ennen sai kotikaupungistani, muttei enää. Aivan ihania tauluja ja ovikylttejä ja kaikenlaista. Samoin kaipaisin sellaista, mihin pääsisi vähän itse vaikuttamaan, eli esim. pyyhekoukkujen päälle näitä nimikylttejä, joihin saisi omat ja lasten nimet tai söpöihin paitoihin selkään lapsen nimi jne...
(niistä enkeli jutuista löysin kuvan sivulta www.pellava-aitta.fi)
Minä ostaisin kaikenlaista netin kautta -kun vain saisi. Kun lähimpään markettiinkin (eikä sieltä yleensä saa sitä mitä haluaa) tulee n 50km niin kyllä arvostaa että saa edes lähipostiin tavaroita. Ostaisin ulkoiluun liittyviä vaatteita (esim Lenne) ja kenkiä (esim Tepsut) sekä ihan vaipparoskis-kasetteja ja Aventin tuotteita. Olen tottunut ostamaan mm ruokaa netin kautta, mutta tällä hetkellä sekään ei taida onnistua... Arvostan nettikauppaa joka on monipuolinen eli voin ostaa kerralla järkevästi paljon ja näin säästää sekä postikuluissa että omissa bensakuluissa.
Esim. Kavat, Tepsut tai Pioni. Varmaan Nokian kumisaappaitakin. Ja disneyn vaatteet on kyllä kivoja. Huutonetissä paljon kaupataan ainakin usasta ja ranskasta tuotuja vaatteita ja suosittuja ovat.
Vaatteissa ja kengissä pitäis olla malleja kokoja, värejä jne. Rahaa tuohon oikean nettikaupan perustamiseen tarvitaan satoja tuhansia euroja. Muuten eivät valmistajat ole edes valmiita keskustelemaan.
Jotain vähän myytäviä tuotteita voisi saada helpommalla, mutta kilpaileminen Suomessa ulkomaisten isojen nettikauppojen kanssa on todella vaikeaa. Lisäksi suuri osa tuotteista valmistetaan maissa, josta joutuu maksamaan tullit ja arvonlisäverot etukäteen.
Siitä syystä myöskään Suomesta ei taida saada niitä ihania vaatteita, kun pikkupuodit eivät yksinkertaisesti pysty ostamaan tarpeeksi suuria valikoimia. Isoilla H&M:llä ym on omat mallistot, joita ne teettävät valtavat määrät halpamaissa.
Myöskään ostajia (maksuhalukkaita) ei Suomesta taida löytyä tarpeeksi. Vaikka täällä ilmoittautuu moni kiinnostuneeksi, se ei vielä läheskään elätä tällaista toimintaa. Asiakkaita pitäisi varmaan olla
satakertainen määrä toteutuvaan määrään verrattuna.
Harmi sillä tottahan on, että me laatua ja ulkonäköä arvostavat jäämme nyt paitsi paljosta. Lisäksi on tylsää, että kaikilla tenavilla on Reimatecit tai vastaavat. On kuin virkapuku tai univormu.
Samahan täällä toteutuu myös vaunuissa ja rattaissa. Pitää olla Briot tai Emmaljungat. Omiaan ei neuvolan edestä löydä samanlaisten ja väristen joukosta.
Ja mielellään yksivärisiä ja koko pinnasängyn ympärille meneviä. Harvemmin on tullut eteen korkeita suojia...itse sillä silmällä etsiskellyt koska kohta täytyy laskea pohja alas sängyssä. Nyt jo poju saa kätevästi jalkansa ja kätensä pinnojen välistä ulos.
Tähän kohtaan ratkaisin ongelman sillä että ostin kahdet samanlaiset ja ompelin ne kiinni toisiinsa.
-Tanskalaisia lastenvaatteita (paljon hyviä vaihtoehtoja)
-Reima
-Marimekko (ulkomaalaiset ainakin ovat kiinnostuneita ja lahjaksi ehkä täälläkin)
-jotkin sisätossut (bobux tai vastaavat)
Tavoitteena kannattaisi pitää laajempi palvelu, eli useampi maa (ainakin pohjoismaat) ja kielivalinta sekä käytön helppous (luottokorttimaksu, valmiiksi lasketut toimituskulut).
IdaT:tä myy joku puoti, Katvigia ei tietääkseni vielä mikään suomalainen. Ostaisin kyllä ja tiedän monta muutakin, jotka ostaisivat!
Tässä idea, joka varmasti poikisi rahaa. Nimittäin, nyt keväällä on syntymäpäiviä yhdellä jos toisella lapsella ja olen etsinyt lahjoja netistä, lähikaupoista ja helsingin reissulla, ja mieleen tuli, että olisipa helppoa kun nämä kaikki löytyisi yhdestä nettikaupasta. Tässä siis idea: Nettikauppa jossa myydään kaikkia eri lasten tv-sarjojen yms. hahmojen leluja ja vaatteita. Eli myynnissä olisi teletappi, himpula, puuha-pete, tomi traktori yms. Ostajia varmasti olisi, nimittäin meidän tuttavapiirissä ainakin jokaisella lapsella on jossain vaiheessa tullut innostus jostain näistä hahmoista. Joissakin kaupoissa tosiaan myydään ko. tuotteita, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että niitä ei riitä kauppojen hyllyiltä kaikille ja netistä olisi kyllä huomattavasti helpompaa ostaa kuin juosta kaupasta toiseen etsimässä sitä tiettyä puuha-pete lelua tms. Tai kaupungista toiseen kuten omalla kodalla on käynyt. Eli tässä idea ja toivomus, että joku pistäisi putiikin pystyyn, nimittäin itselläni ei energiaa ja rahoitusta riitä.
ja kuitenkin Suomessa on tapana panostaa ulkovaatteisiin. Olikohan jollain Rasavilliä myynnissä, mutta muita ei juurikaan. Pitäis sitte vaan löytää joku pieni hyvä valmistaja, tuskin saat heti alkuun sopparia Reiman kanssa :)