Ensi viikon ruokani tulivat maksamaan 1,90€
• Hernekeitto 0,59€
• Makaronipussi 0,12€
• Leipä -50% 0,40€
• Nakkipaketti 0,79€
On siis tulossa kituviikko, mutta hyvin pärjää näilläkin 😊
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein oot töissä kun täytyy alle 2 eurolla ostaa viikon ruuat? Mihin ne rahat katoavat?
Ehkä kannattaisi tehdä jotain muutoksia elämässään, jos ei nykyiseen tyyliin ole varaa. Ilmeisesti sulta laskutetaan asioista, joihin sulla on juuri ja juuri varaa. Kaikki on sitten tärkeimmästä, eli ruuasta, pois!
Olen työtön ja siis vähävarainen mummo. Mihinkään turhaan ei mene rahaa paitsi nyt ehkä eilen tuli ostettua kyykkyviinipullo ja sen kanssa oli hauskaa 😊
Elämä on kuitenkin mukavaa pienilläkin tuloilla ja pihistämisestä voi tehdä taiteenlajin. Asumiskustannuksetkaan ei ole isoja, koska yhtiövastike on aika pieni.
- ap -Taitaa tulla vähän useamminkin ostettua viiniä.
Kiva kun mummut tulee viikon toimeen päivän ruoilla. Täytyy lähettää tää ketju jollekin sdp.n kusipäälle, ettei vanhukset/ eläkeläiset tarvi penniäkään enempää yhteiskunnan rahoja.No ostan minä joskus n. kuuden euron viinipullon, enkä mene konkurssiin. Mitenkä paljon eikeen syötte? Minä olen aika pieniruokainen, enkä sen vuoksi että aina ei olisi rahaa ostaa ruokaa. Sitä paitsi kalastankin aika paljon ja siitä tulee hyvä lisä ruokiin. Jos siis sattuu saamaan kalaa. Montaa kertaa en ole tullut kotiin tyhjin käsin.
- ap -
Joo, niin kalastetaan ja sienestetään ja marjastetaan meilläkin, mutta viiden lapsen ruokkimiseen rahaa menee yli tonni kuussa.
Jos käy töissä, niin ei oikein tuollainen 200 kilokaloria päivässä riitä. Mutta onhan se hankalaa ymmärtää jos keskittyy olemiseen ja hengittämiseen.
Äkkiä se nähtävästi unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
• Hernekeitto 0,59€
• Makaronipussi 0,12€
• Leipä -50% 0,40€
• Nakkipaketti 0,79€On siis tulossa kituviikko, mutta hyvin pärjää näilläkin 😊
Fiksumpi joko leipoisi leivän itse (näkkärin kilohinta on korkeahko) tai jättäisi leivän kauppaan eli tuosta ois saanut vielä 1,19 euroa veks. Leivän sijaan oisin itse ostanut kananmunia, joista saa sentään muutakin kuin hiilaria.
En itse kyllä viikkoa tuommoisella pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on kyykkyviinipullo?
Viinakaupan laariviinit. Mummut ostaa vain niitä. Eikä mitään väliä miltä maistuu, että onko kuivaa makeaa punaista tai valkoista, kunhan on halpa ja korkeat prossat.
Kertoo jotain vanhuksista.
Minusta aivan normaali viikon ruokalista. Kyllä kaikki tulee toimeen vähällä kun suunnittelee.
Ei sitä tarvitse syödä niin paljon kuin ihmiset syö. Aamulla puuro, lounaalla teetä ja korppu, päivällisellä peruna ja silliä ja illaksi tee ja korppu. Näin olen mennyt kymmenen vuotta.
Turhaan ihmiset ruokaan tuhlaa.
Ei kaikilla ihmisillä ole oikeasti varaa syödä enää terveellisesti, vaan ap:n listän mukaan. Kiittäkää hallitusta. Pitkän päälle joutuu jonnekin sairaalahoitoon aliravitsemuksesta ja hivenaineidenpuuttesta. Ihan todellisuutta nyky-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta aivan normaali viikon ruokalista. Kyllä kaikki tulee toimeen vähällä kun suunnittelee.
Ei sitä tarvitse syödä niin paljon kuin ihmiset syö. Aamulla puuro, lounaalla teetä ja korppu, päivällisellä peruna ja silliä ja illaksi tee ja korppu. Näin olen mennyt kymmenen vuotta.
Turhaan ihmiset ruokaan tuhlaa.
Mikä päivä syödään ruokaa?
Jouluisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi! Pakko saada joku omena tai muu hedelmä joka päivä. Syön aamulla jo lautasellisen kaurapuuroa ja 1/4 prk raejuustoa ja kourallisen pakastemarjoja suunnilleen joka päivä. Sinä et ilmeisesti syö paljonkaan?
Näinhän se on, sokeriaddikti ei pysty olemaan päivääkään ilman sokeria :)
Leipäkin on sokeriaddiktille pahasta, kuten myös kaurapuuro ja makaroni. Kaikki nuo nostavat verensokeria ja saavat kropan insuliinituotannon lisääntymään-> verensokeri romahtaa ja taas on nälkä.
Itse jätin kaikki hedelmät veks ja siirryin luonnonmarjoihin joita ei ole jalostettu ylimakeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan ihmiset ruokaan tuhlaa.Mikä päivä syödään ruokaa?
Jouluisin?
Silloin syödään ääliöillä sukulaisilla, jotka tuhlaavat ruokaan. Itsellä kyllä rahaa, mutta en ruokaan tuhlaa, kuten te!
Soinin masuröllykkä sen sijaan näyttää kasvaneen ministeriaikakaudella. On ulkomaan kabinetit tarjolla "kansanmiehellä". Ilmankos saikuttaa, kun terveys pettää ylipainonkin vuoksi vielä keski-ikäisellä miehellä.
Kaikilla ei asu ne ääliöt ruokaa tarjoavat sukulaiset lähellä.
Mulla kuluu joka arkipäivä esimerkiksi paikallisen buffetin lounaaseen 7 euroa. Ennen sitä on aamiainen (sis. mm. munakas, pekonia, papuja, nakkeja ja voileipiä kinkulla, juustolla ja voilla).
Syön mieluummin monipuolisesti nauttien elämästä kuin säästäen ja kärsien. Ruokaan menee 15-17 euroa päivässä eli 450-500€/kk.
Muissa asioissa olen melko kriittinen hintalappujen suhteen, mutta tärkeimmästä eli ruuasta en pihistä! Aliravitsemus altistaa sairauksille.
Olen pienipalkkainen työssäkäyvä mummo. Itsekin kituuttelen vähällä, Ei tulis mieleenkään tuhlata työpaikkalounaaseen 6,40 e/pv, kuten työkaverit tekee. Mulle kipuraja lounaan hinnassa on 3 euroa, jonka takia syönkin lounaana aina jotain kotiruoan tähteitä, punaisen leiman eineksiä tms. Kotona syön illalla vain leipää. Aloittajan ruokaostokset on siis mulle täysin ymmärrettävät. Tuskin hänkään jatkuvasti tuollaista viikkobudjettia pitää, ja pysyyhän noilla jotenkuten hengissä jos vain viikko on pakko kituuttaa. Normaalioloissa mielestäni 100-150 euroa riittää yhden henkilön kuukauden ruokiin erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti säästöjä ei ole?
Moni suomalainen sortuu esim. puhelinlaskuissaan sellaiseen 25-30€/kk, kun prepaidilla saisi liittymän 6 kk muutamalla eurolla ja 10 euron lataus kestääkin sitten jo 12 kk. Alle euron kk maksaa.
Suomalaiset sortuvat omatahtoisesti huijatuiksi kaikessa, ja sitten valitetaan köyhyyttä ja velkaa. Suomalaiset eivät monesti edes YRITÄ etsiä halvempia vaihtoehtoja. Ja palkkapäivänä on pakko elää kuin porvaristo, loppukuussa sitten itketään.
Ei se kusetusta ole vaan valinta. Ei kaikille tuo ole raha eikä mikään.
Matkustan myös parilla tutulla lentoyhtiöllä ja maksan satoja enemmän, mutta näin on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vie pullot kauppaan ja kerää lisää
Nuo romanikerjäläiset tappelevat suorastaan niistä jo keskenään. Nekin turhia tapauksia täällä.
Ei tuossa olw kaloreita tarpeeksi. Syö lisäksi paljon puuroa joka päivä, 1-4 annosta.
Sitten tänne haalaataan laittomasti maahan tulleita miehiä, jotka haukkuvat puuron ihan kameran edessä. Siinähän elätätte ne ja syötte itse sitä samaa puuroa!
Minkä ikäinen on työtön mummo?