Lentämisestä, jos on koneen vaihto ja odotusaikaa esim 10h saako/voiko poistua lentokentältä esim. kaupungille?
Kommentit (11)
Helposti, oon tehnyt niin usein. Aina olen voinut palata takaisin.
Tietenkin saa poistua, mikä sen estää? Tai ehkä se, jos koneenvaihto on sellaisessa maassa, johon vaaditaan viisumi ja sitä ei ole. Mutta muuten, tietenkin saa poistua.
Tottakai. Kymmenen tuntia on just kiva aika kaupunkipäivällä.
Viimeksi meillä oli halpalennot Maltaan ja matkaan kuului päivän mittainen välilasku Oslossa. Loistava päivä, ainut miinus siitä että menopaluu junaliput lentokentältä kaupunkiin maksoi melkein yhtäpaljon kuin lennot.
Mukavia välilaskupäiviä olen viettänyt myös Lontoossa, Bremenissä, Istanbulissa ja Amsterdamissa. Mulla menee raja siinä 3-4 tunnissa että kannattaako lähteä kaupunkiin vai jäädä kentälle hengaamaan, ja tietenkin vuorokauden ajasta.
Istanbulissa mentiin opastetulle bussikiertoajelulle kentältä takas kentälle. Muuten ihan omatoimisesti kaupungille.
Mukavaa lomaa!
Vierailija kirjoitti:
Öö. Mikä estäisi?
Öö-kommentoija bongattu!
Toki voit. Mutta riippuu kohteesta, kannattaako se. Jos joudut käymään läpi maahantulomuodollisuudet ja passintarkastukset jossain manana-maan suurkaupungissa niin ne, ja matkat kaupunkiin saattavat nielaista niin monta tuntia päivästä että ei maksa vaivaa. Mutta esim. Euroopassa toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö. Mikä estäisi?
Öö-kommentoija bongattu!
Joo, mikä pakko tota öötä on tunkea aina ja kaikkialle? V*tun ärsyttävää. Onkohan kyseessä yksi ja sama tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Öö. Mikä estäisi?
Öö. Sitähän tässä juuri kysyttiin?
Jos matkatavarasi on selvitetty jatkolennolle jo Suomesta lähtiessäsi, eikä mukanasi ole isoa käsimatkatavaraa, niin mikäs siinä lähtiessä. Joka tapauksessa palatessasi kentälle sinun pitää varautua siihen, että joudut uudestaan turvatarkastukseen. Tutki tilannetta ja kysy kentällä ennen lähtöäsi kuinka pitkät turvatarkastusjonot yleensä ovat siinä vaiheessa kun olet palaamassa kaupunkireissultasi jatkolennolle. Jos on suosittu lentoaika, voi olla että jonottamiseen menee pari tuntia. Jotkut halpalentojen välilaskut tehdään kentillä, joista on kymmeniä kilometrejä keskustaan, eikä kummoisia julkisen liikenteen vaihtoehtoja.
Oma jatkolentoni meinasi tyssätä turvatarkastajien lakkoon iltapäivällä Frankfurtissa.
Tietysti saa. On vaan tuplasti väsyneempi olo sen jälkeen vähintään.
Saa lähteä. Nämä ovat yleensä niitä halvimpia lentoja, missä on noin horror-pitkät vaihdot. En ainakaan lasten kanssa suosittelisi tuollaisia lentoja. Mieluummin maksa vähän enemmän ja ota inhimillisemmät vaihdot, jos suoria lentoja ei ole saatavilla.
Öö. Mikä estäisi?