Omakanta ja labratulosten odottelu
Kävin tämän viikon maanantaina labrassa ja lääkäri sanoi, että tulokset nään Omakannasta. Ja toki jos jotain hälyttävää, niin otetaan yhteyttä.
No, tuloksia ei näy vieläkään kannassa. Kuka tietää, että kenen toimesta ja millä aikataululla ne sinne tallennetaan? Ärsyttää odottaa! Ihan siis kiva olisi omat tulokset tietää.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Soita huomenna terveysasemalle ja kysy.
Kiitti, näin se varmasti pitää tehdä. Ihmettelen vain Omakannan ideaa ja miksi tulokset ei näy heti. Meillä terveysaseman puhelinpalvelu aina ihan tukossa ja nyt ruuhkautan sitä tavallaan turhalla asialla ja ja ja... :D
Mutta kunhan nyt piti jonnekin purkaa ärsytystystä! Kun että neuvotaan katsomaan jostain hirveän kätevän kuuloisesta systeemistä ja sitten ei mitään näy. Mutta mitäpä minä Omakannasta ymmärrän. Miksei tuloksia laitetaan näkymään sinne samalla kun valmistuvat ja jonnekin järjestelmiin ne silloinkin tallentuu?
Lääkäri kuittaa ne tulokset ennen kuin ne näkyvät kannassa. Näin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, näin se varmasti pitää tehdä. Ihmettelen vain Omakannan ideaa ja miksi tulokset ei näy heti. Meillä terveysaseman puhelinpalvelu aina ihan tukossa ja nyt ruuhkautan sitä tavallaan turhalla asialla ja ja ja... :D
Mutta kunhan nyt piti jonnekin purkaa ärsytystystä! Kun että neuvotaan katsomaan jostain hirveän kätevän kuuloisesta systeemistä ja sitten ei mitään näy. Mutta mitäpä minä Omakannasta ymmärrän. Miksei tuloksia laitetaan näkymään sinne samalla kun valmistuvat ja jonnekin järjestelmiin ne silloinkin tallentuu?
Ymmärrän oikein hyvin ärsytyksen. Mulla tippui viimeksi päivän mittaan tulos kerrallaan kantaan heti kun valmistui, osa tuli myös tekstarina puhelimeen, ja oli kyllä tosi kätevää. Olisikin kiva, jos kaikki aina toimisi yhtä hyvin, mutta kun ihmisten kanssa ollaan tekemisissä, niin ei vaan aina toimi. Kerran esimerkiksi lääkäri oli unohtanut laittaa lähetteen labraan, oli kiva tajuta kun olin järjestellyt työvuoron alkamaan myöhemmin, olin paastonnut sen 12 tuntia ja vihdoin pääsin labraan, että ei voida ottaa kokeita kun ei ole tietoa mitä otetaan. Jep jep... Mutta jos et halua soittaa terkkariin, voit myös käydä vastaanotossa kysymässä tuloksiasi ja saat ne tulosteena. Onhan siitä tietysti ylimääräistä vaivaa, mikä ärsyttää kun asiat voisi hoitua nykyteniikalla helpomminkin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri kuittaa ne tulokset ennen kuin ne näkyvät kannassa. Näin meillä.
Ok, kiitti! Tämä vähän selventää asiaa.
Ap
Minäkin odottelin joku aika sitten papan tuloksia ja ihmettelin kun ei alkanut kuulumaan. Sattumalta sitten avasin vanhan papan lähetekohdan ja sieltäpä löytyi päivitetty kohta tuloksista eli tulokset eivät näkyneet viimeisimpänä tapahtumana omana "otsikkonaan". Olipas epäselvästi selitetty, mutta niin on tuo omakantakin kun sieltä saa metsästämällä metsästää vastauksia.
Minusta sinne omakantaan tulee kaikki tieto aika hitaasti (viikkoja jopa(?). 😳 Ehkä lääkäri luulee, että ne labrat tulisivat heti näkyviin.
Miksi osalla ihmisistä näkyy Kannassa laboratoriotulokset ja osalla ei? Onko tämä kunta- tai sairaanhoitopiirikohtaista?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin odottelin joku aika sitten papan tuloksia ja ihmettelin kun ei alkanut kuulumaan. Sattumalta sitten avasin vanhan papan lähetekohdan ja sieltäpä löytyi päivitetty kohta tuloksista eli tulokset eivät näkyneet viimeisimpänä tapahtumana omana "otsikkonaan". Olipas epäselvästi selitetty, mutta niin on tuo omakantakin kun sieltä saa metsästämällä metsästää vastauksia.
Mulla meni jo papat ja papat sekaisin :D mietin että miten vanha pappa tähän liittyy.
Menen nukkumaan.
Mulla ei näy siellä mitkään labratulokset, ja hoitokertomuksiakin vain muutama. Ärsyttävää. Olisi kiva tietää onko tämä jotenkin paikkakuntakohtaista.
Up. Kuka tietää, miksi osalla laboratoriotulokset menee OmaKantaan?
Oulussa ei ainakaan labratulokset mene Kantaan, vaan OmaOulu-palveluun.
Jos tulokset haluaa nopeasti niin soitto lääkärille/terkkariin. Kantaan ne tulevat viiveellä useimmiten.
Espoo/Hus ei ainakaan laita labratuloksia Omakantaan näkyviin. Riippuu nähtävästi kunnasta ja sairaanhoitopiiristä, kenellä labratulokset näkyy, kenellä ei. En usko mihinkään näkyy viiveellä-kommentteihinkaan. Se viive on meinaan siinä tapauksessa useiden vuosien pituinen.
Fiksuahan toi olisi, jos ne labrat olisi näkyvissä omakannassa, kun nykyisin lääkäri joutuu niistä soittamaan. Käyttäisi mieluummin tuon ajan vaikka itse vastaanottoaikoihin.
Jotenkin epäloogisesti toimii, välillä tulokset näkyy, välillä ei, vaikka olisi sama taho laittanut lähetteen. Yhden kerran labratulokset näkyi jo heti samana päivänä, nyt olen odotellut 3 viikkoa.
Tulokset eivät sen takia näy heti, että lääkäri katsoo ne ensin. Erityisesti jos tulos voi aiheuttaa jatkotoimenpiteitä ja/tai vaatii lääkärin tulkintaa ja selitystä, ne eivät näy välittömästi. Jos haluaa tulokset nopeasti niin pitää vaan reippaasti ottaa se puhelin käteen ja soittaa.
Paska palvelu tosissaan. Ei toimi vielä hyvin.
Mulla näkyy viimeisimmät labratulokset sen lääkärikäynnin kohdalla milloin labrat on määrätty. Eli siis pitää mennä niiden käyntien kautta ja klikata päivämäärää, ja vasta sitten näkyy tulokset.
Pari viikkoa menee, ennen kuin tiedot tulee näkyviin omakantaan, mutta soittamalla terveyskeskukseen ne saa seuraavana päivänä yleensä. Tosin, tutkimuksissa voi mennä kauemminkin, ennen kuin päivittyvät omakantaan... ja joskus ne möhlii :) Kävin silmänpohjankuvauksessa helmikuussa ja käski katsomaan tiedot omakannasta parin viikon päästä. NO, onhan sinne ilmestynyt "tiedot", joiden mukaan minulle on huhtikuussa 2015 POSTITETTU tulokset :´D Että näin.... kopioitu vain teksti siispä vuodelta 2015.... Vähän suututtaa :)
Tiedot tulevat oma kantaan ihan miten sattuu, joskus kahdessa viikossa , joskus menee kauemmin. 12.2.2018 otetut labratulokset eivät vielä siellä näy. eikä 16.2. otettu tietokonekuvaus. Sairaalasta on aikaa sitten tullut näistä vastaukset (kaikki oli muuten ok). Kaikki tulokset ovat kyllä tulleet sinne aikaisemminkin, mutta ihan hirveällä viiveellä: