Nuori mies terveydenhoitajaksi opiskelemaan. Onko hyvä idea mielestänne?
Eli siis 19 vuotias olen ja jos (tai kun ) en pääse yliopistoon niin toisena vaihtoehtona olisi tuo terveydenhoito. Mahdollisia ongelmia tulee muutamia silti mieleeni. Erityisesti alalla kokeneiden/ opiskelleiden mielipiteitä tarvitsisin nyt.
1. Palkka.
Se on ilmeisesti todella pieni ja käteen ei tule jäämään varmaan paljoakaan. Tulen luultavasti asumaan elämäni yksin joten miten tulee toimeen?
2. Sukupuolten jakauma?
Tietysti on oletettava että nuoria naisia tuota alaa opiskelee suurinosa. Ongelma siitä tulee mikäli muita poikia ei olekkaan opiskelemassa ja jään pahimmassa tapauksessa yksinäiseksi.
3. Imago (erityisesti naisten silmissä)
Vähentääkö se jollain tavalla maskuliinisuutta olla terveydenhoitaja? Onko mies esimerkiksi naisten silmissä epämiehekäs naisvaltaisen ammatin ja pienen palkan takia ? Tämän merkitys on siksi minulle oleellinen koska minua ei naiset muutenkaan näe ulkoisestikkaan viehättävänä lyhyyteni ja ulkonäköni takia. Siksi tilanteeni ehkä vaatisi ulkonäön kompensoimiseen maskuliinisemman ammatin ja hyvät tulot. Tulisiko ammatista siis yksi turn-off lisää ?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Älä helvetissä hae. Rankka, köyhä ja naiseton elämä edessä. Tuollainen ala antaa miehestä epäseksikkään ja liian kiltin kuvan. Ainoa nainen mitä siis pääset rassaamaan on tyyliä "Irma 70 v:n" tussun pesu jossain hoitolassa. Miettisit vielä.
Höpö höpö. Toivottavasti Ap ei usko tällaista, ei nimittäin tosiaankaan ole totta.
Miksi terveydenhoitaja eikä sairaanhoitaja? Vai haluatko nimenomaan tehdä terveydenhoitajan hommia? Muuten kannattaa mennä mieluummin sairaanhoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Terkkariksi on vaikea päästä sisään. Hirveästi hakijoita, vähän aloituspaikkoja. Sairaanhoitajaksi pääsee helpommin, koska enemmän aloituspaikkoja ja matalammat pisterajat.
Tamkiin otetaan vain 20 sisään terkkareita :S
Sairaanhoitajia muistaakseni 140(!)
Metropoliaan terkkareita otetaan sisään 28, kun taas sairaanhoitajia 90.. Laurea taitaa ottaa molempia sisään 35. Muista kouluista en tiedä, Turun AMK kai 35-40 aloituspaikkaa molemmilla linjoilla. Mutta tosiaan, ei ole helppo päästä isoihin kaupunkeihin.
Minulle olisi ehdottomasti turn on. :)
Miksi edes mietit tuollaista, että mitä muut ajattelee? Itsevarmuutta lisää mies hyvä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä idea. Tarvitaan miesnäkökulmaa.
Ainakaan neuvolassa en haluaisi mitään 25-vuotiasta miestä terkkariksi.
Ei mua haittais. Tietoahan sieltä ensisijaisesti haetaan eikä mitään terkkarin omia kokemuksia.
Saat 4 vuotta opiskella ja bilettää seksikkäiden naisten, hoitajaopiskelijoiden kanssa? Tuohan on unelma.
Vierailija kirjoitti:
Älä helvetissä hae. Rankka, köyhä ja naiseton elämä edessä. Tuollainen ala antaa miehestä epäseksikkään ja liian kiltin kuvan. Ainoa nainen mitä siis pääset rassaamaan on tyyliä "Irma 70 v:n" tussun pesu jossain hoitolassa. Miettisit vielä.
T: Ikisinkku palstalassukka joka ei ymmärrä nykynaisista mitään
Vierailija kirjoitti:
:D
Miehet ovat ihania työtovereita ja asiakkaat yleensä ovat melkein kaikki tyytyväisiä.
Muuta huonoa ei ole kuin pieni palkka. Mitä jos haet vuorotyötä. Itse tykkäsin illoista, öistä ja viikonlopuista.
Sairaanhoitajalle näitä paikkoja löytyy, olisiko se vaihtoehto terveydenhoito-opintojen sijaan?
Tervetuloa joukkoon!
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaks miestä jotka opiskelee terveydenhoitajiksi :)
Molemmilla on naisystävät ja toisella jo yksi lapsikin. Ovat iältään alle 25v.
Homoiksi ei epäilty vaan kollegoiden asennetta. Puolisot samalta alalta?
Oma +30v ukkoni on hoitsu. Hälle kyllä riittäisi ottajia, hyvännäköinen ja hyväkäytöksinen kun on. Ja tienaa hyvin. Voi myös itse vaikuttaa tienaamiseensa; mitä vuoroja tekee ja paljonko.
Suosittelen, jos vähänkin kiinnostaa! Aina sitä voi lukea itselleen täysin toisenkin ammatin, jos joskus kyllästyy. Tai tehdä kahta eri työtä.
Vierailija kirjoitti:
Saat 4 vuotta opiskella ja bilettää seksikkäiden naisten, hoitajaopiskelijoiden kanssa? Tuohan on unelma.
Vain jos on hyvän näköinen. Ap:n tekstin mukaan ei ilmeisesti ole. Siksi on tärkeää että myös niitä muita poikia olisi siellä ystävinä
Ajattelitko vain kävellä sisään sinne amkkiin? :D keväällä hakemaani kouluun oli terveydenhoitajalinjalle hakijoita yli 900 ja sisään otettiin 35, helppoa eikö? Sh-linjalle hakijoita oli yli 1800.