Nuori mies terveydenhoitajaksi opiskelemaan. Onko hyvä idea mielestänne?
Eli siis 19 vuotias olen ja jos (tai kun ) en pääse yliopistoon niin toisena vaihtoehtona olisi tuo terveydenhoito. Mahdollisia ongelmia tulee muutamia silti mieleeni. Erityisesti alalla kokeneiden/ opiskelleiden mielipiteitä tarvitsisin nyt.
1. Palkka.
Se on ilmeisesti todella pieni ja käteen ei tule jäämään varmaan paljoakaan. Tulen luultavasti asumaan elämäni yksin joten miten tulee toimeen?
2. Sukupuolten jakauma?
Tietysti on oletettava että nuoria naisia tuota alaa opiskelee suurinosa. Ongelma siitä tulee mikäli muita poikia ei olekkaan opiskelemassa ja jään pahimmassa tapauksessa yksinäiseksi.
3. Imago (erityisesti naisten silmissä)
Vähentääkö se jollain tavalla maskuliinisuutta olla terveydenhoitaja? Onko mies esimerkiksi naisten silmissä epämiehekäs naisvaltaisen ammatin ja pienen palkan takia ? Tämän merkitys on siksi minulle oleellinen koska minua ei naiset muutenkaan näe ulkoisestikkaan viehättävänä lyhyyteni ja ulkonäköni takia. Siksi tilanteeni ehkä vaatisi ulkonäön kompensoimiseen maskuliinisemman ammatin ja hyvät tulot. Tulisiko ammatista siis yksi turn-off lisää ?
Kommentit (54)
Ihan hyviä pointteja mutta kai se tärkein asia on kuitenkin että kiinnostaako sua toi ala kaikista eniten.
Jos ala kiinnostaa, niin ihmeessä opiskelemaan. Muista naisista en osaa sanoa, mutta itselleni ammatti (eikä pituus tai palkkataso) ole turn-offeja, jos mies on muuten miellyttävä.
Homppeleiden hommahan tuo on. En menisi sinuna mikäli rahalla ja naisten huomiolla on merkitystä
Ei, huono ajatus. Naiset intona kiusaamassa,niin koulussa,kollegoina kuin työssä potilaina. Ja mies asiakkaiden asenteet ja vastaanotto...
Mikä mielestäsi tuo onnellisuuden elämään ? Aika monilla nimenomaan raha ja naiset. Mikäli koet alan uhaksi noille en suosittele tietenkään
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä pointteja mutta kai se tärkein asia on kuitenkin että kiinnostaako sua toi ala kaikista eniten.
No siis ei edes kiinnosta niin paljoa verrattuna yliopistoon. Enemmänkin vain b-suunnitelmana.
Ap
Olen itse sairaanhoitajaopiskelija ja meillä opiskelee sairaanhoitajiksi useita miehiä ja terkkareiden luokalla pari-muutama miestä jollain luokilla. Te terkkarithan saatte tosiaan myös sh:n pätevyyden, joten erilaisia työmahdollisuuksia on ihan todella paljon. 3-vuorotyössä on hyvä palkka, ja niitä hommia te terkkaritkin voitte tehdä.
Mielestäni sairaanhoitaja/terveydenhoitaja on todella hyvä ja hieno ammatti miehellä. Ei todellakaan ole turn off vaan ennemmin turn on! :)
Vierailija kirjoitti:
Ei, huono ajatus. Naiset intona kiusaamassa,niin koulussa,kollegoina kuin työssä potilaina. Ja mies asiakkaiden asenteet ja vastaanotto...
No ei todellakaan. Pesää saatavilla jo opiskeluaikoina melkein rajattomasti, kun ei luokkakavereissa ole juurikaan kilpailijoita. Se tunne, kun useampi nainen kilpailee sinusta on mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla omia kokemuksia? Kuulostaa ainakin oudolta, kun yleensä miehille on sukupuolestaan vain etua hoitoalalla niin koulussa kuin töissäkin.
Erittäin hyvä idea, jos ala kiinnostaa sua oikeasti niin vitunko väliä joidenkin potentiaalisesti idioottien (naisten) mielipiteillä? Ei vähennä "maskuliinisuutta", monet itse asiassa kävisivät kuumana sellaisiin miehiin jotka on hoitoalalla.
Älä hae jos se on vain "b-suunnitelma". Kyllä alalle täytyy olla motivoitunut. Meillä ainakin hoitoalan miehet on todella hyvin porukassa mukana, siis ihan loistavasti, kaikki naisopiskelijat ottanut nää miehet oikeen erityisen hyvin mukaansa ;D
Itse käyn kuumana hoitajamiehiin. Hoitajana oleva mies on seksikäs ja itsevarma.
Huono valinta rumille jos naisten kannalta. Komealle tuohan olisi aivan täydellinen opiskelujen kannalta naisenemmistön kannalta. Huonoa palkkaa taas kompensoisi edelleen ulkonäkö antoisan opiskeluelämän jälkeen. Tulet vain pettymään elämään tuolla tiellä opiskeluihin ja myöhempään elämään köyhänä
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn kuumana hoitajamiehiin. Hoitajana oleva mies on seksikäs ja itsevarma.
Eikä ole :D
No onhan noita miessairaanhoitajia paljonkin ja ovat yleensä arvostettuja. TH on SH:ta vielä laajempi tutkinto, eli saisit hyvät työmahdollisuudet. Mut jos haluat yliopistoon, niin lääkiksen lisäksi on myös esim. hammaslääkis, eläinlääkis, sosiaalityö, farmasia, biokemia, biotekniikka...
Miksi kukaan kiusaisi hoitoalalla olevaa miestä? Minusta super seksikästä. Lisäksi miehiä kaivataan kipeästi hoitoalalle. Olen itse labrahoitsu ja meidän luokalla oli kolme kundia. Kukaan ei kiusannut ketään. Yhdessä opiskeltiin ja juhlittiin. Ystäviä ollaan parin kanssa vieläkin vaikka luvuista on yli kymmenen vuotta. Ei muuten ollut yksikään kundi mikään nöhverö.
Niin ja toki työkavereistakin on ollut miehiä. En ole uhrannut sukupuolen ajattelulle sekuntiakaan. Tärkein on rento ja mukava luonne riippumatta housujen sisällöstä.
Miesten seksikkäimmät ammatit top 5
1. Ensihoitaja
2. Sairaanhoitaja (lasketaan tähän myös th koska sekin on sairaanhoitaja)
3. Fysioterapeutti
4. Poliisi
5. Palomies
Miksi listalla ei ole lääkäriä? No siksi, että lääkisläisistä on ylimielinen kuva ja yleensä hoitajamies on luonteeltaan mukavampi, sosiaalisempi ja "normaalimpi".
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä idea, jos ala kiinnostaa sua oikeasti niin vitunko väliä joidenkin potentiaalisesti idioottien (naisten) mielipiteillä? Ei vähennä "maskuliinisuutta", monet itse asiassa kävisivät kuumana sellaisiin miehiin jotka on hoitoalalla.
Siis tuo kiinnostus alaa kohtaan tuli armeijasta ja ajattelin ensiksi ensihoitajaa mutta en usko että pää kestäisi sitä kuitenkaan. Terveydenhoitaja olisi hyvä siksi että työpaikka olisi aika varma ja ilmeisesti pystyy myös sairaanhoitajanakin toimia ?
Hae toki, alalle tarvitaan lisää miehiä! Sitä paitsi uskon, että opiskeluporukan naisvaltaisuus on sinulle vain plussa, usein tyttöjä kiinnostaa naisvaltaisilla aloilla ne harvat pojat, ja heillä on paljon vientiä ulkoisista seikoista riippumatta. Parhaassa tapauksessa siis löydät tulevan vaimosikin opiskelupiireistä. Terkkarina voit myös tehdä sairaanhoitajan töitä, sairaanhoitajana mies ei ole mikään harvinaisuus.
lääkisreject 😂😂
Jos pieni palkka ei haittaa niin siitä vaan. Aika rentoa hommaahan toi on.
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)