Parhaat rasvat/voiteet/vinkit superkuiville jalkapohjille?
Kommentit (22)
Sattuu löytymään kotoa! Laitan heti 👍
Karbamidia eli ureaa sisältävät voiteet sekä salisyylivaseliini.
Mun jalat on superjärkyttävän kuivat ja halkeilevat 😞 Kaikkea on kokeiltu... kaikkein paras on tämä https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/o-keeffe-s-for-healthy-feet-jal…
Voin suositella 👍🏻
Olen kokeillut seuraavaa:
Pese jalat ja kuivaa pyyhkeellä.
Etsi kaapeista kaikki vanhat rasvat ja voiteet ja levitä niitä tosi paksu kerros jalkoihin. Tämän jälkeen laita puhtaat muovipussit ja laita sukat niiden päälle.
Anna vaikuttaa Max 2 tuntia ja pyyhi ylimääräiset rasvat jaloista ja laita puhtaat sukat jalkoihin.
Raspaa jalat illalla reippaalla kädellä kaikkialta ja levitä niihin Schollin tehoseerumia (sitä, jossa mainostetaan olevan "vihreää kaviaaria" eli merilevää). Puuvillasukat jalkaan yöksi. Aamulla on superpehmeät jalat!
Halpamyymälöissä on sellaisessa valkoisessa litteässä pullossa muistaakseni sininen teksti Vaseline-voide. On toiminut myös pakkasihottumaan, jossa sormet muuttuu ihan hiekkapaperiksi.
Hydran tai vastaava rasvainen voide paksu kerros eikä tarvi muovipusseja van riittää elmukelmu kun pyritär nilkan ja kantapään ympäri. Sukka päälle ja parina yönä nukut noiden kaa niin tilanne hyvä.
Itse olen käyttänyt nyt bepanthenia (ja mun jaloista lähtee ihan ihoa suikaleina, kun hilseilevät niin kovasti), mutta se ei kyllä ole antanut mitään erikoisia tuloksia.
Hydrolania voisin lähteä kokeilemaan seuraavaksi, kun joku ylempänä neuvoikin!
Erisan perusvoide. Kätevä pumppupullo. Imeytyy hyvin eikä sotke.
Kaikista tärkeintä on rasvata säännöllisesti joka päivä. Ei mitään kesäkuntoon-kuureja, vaan joka päivä ympäri vuoden tarpeeksi rasvaista voidetta. Esim. Helosan tai Decubal.
Schollin paksu kantapäävoide-tökötti on hyvä. Aika hintava kylläkin.
Dermosilin Karbamidi-jalkavoide 👍🏻
Illalla Helosania reilusti jalkapohjiin, sukat jalkaan ja nukkumaan. Itelle toimivin resepti.
Canoderm apteekista, ja levityksen jälkeen löysähköt puuvillasukat vähintään puoli tuntia jalassa. Joka päivä, loppuikä. Sen huomaa jos lopettaa. :/
Täälläkin vaivaa kuivat kantapäät, iho halkeilee ihan kunnon haavoiksi asti. Schollin voide kuiville kantapäille sekä Tummeli auttaa ainakin.
Gehwolin Med Salve on oikein superpaksu tökötti, parempi yön ajaksi. Aamulla taas saman valmistajan imeytyvämpi, mutta erittäin tehokas Lipidro creme, erinomainen pelastaja myös korppukäsille.
Helosan.