Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiys on nuorten naisten syrjäytyminen

Vierailija
01.04.2017 |

Usein puhutaan vain nuorten miesten syrjäytymisestä, mutta pitäisi puhua myös naisten ongelmista. Siinä missä köyhällä, työttömällä nuorella miehellä ei ole helppoa ulospääsyä, voi nuori nainen vain hankkiutua raskaaksi ja elellä yhteiskunnan tuilla ilman stigmaa. Näin myös moni nuori nainen tekeekin.

Äitiys taitaa olla vain niin pyhä asia, ettei nuoren naisen tukitemppuilua mediassa yleisesti paheksuta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin voi elää monta vuotta kotihoidontuella.

Vierailija
2/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palstalla suurin osa mammoista on tuollaisia loisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei kyllä ole syrjäytymistä. Ja miehellä on ihan samanlainen oikeus pitää isyysvapaata, vanhempainvapaata ja jäädä hoitovapaalle. 

Vierailija
4/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole kokenut ettäkotihoidontuki olisi minua mitenkään syrjäyttänyt mistään eikä se kyllä syrjäyttänyt miestäkään.

Vierailija
5/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoissa myös varakkaan miehen kotona lapsia hoitava kotirouva näyttäytyy syrbäytyneenä

Vierailija
6/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastoissa myös varakkaan miehen kotona lapsia hoitava kotirouva näyttäytyy syrbäytyneenä

Syrjäytyneenä mistä?

Vierailija
7/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut paskaa.

Vierailija
8/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tässä syrjäytyy? Jos ainoa elämä on työ ja työkaverit niin huonosti menee.

Vierailija
9/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt "kotiäitiysvalinnan" 30v. eli aikuisena ja ihan täysissä järjissäni.

Olin siis entinyt opiskella ja olla töissä. En ole syrjäytynyt vaan päinvastoin hyväosainen ja kiitollinen että minulla on vapaus valita...kaikilla ei ole.

Mies tukee minua kaikissa valinnoissani eli voin olla kotona, opiskella tai käydä töissä.

Vierailija
10/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruvetkaa nyt ensin maksamaan tästä kunnolla ja kitiskää vasta sitten.

Vierailija
11/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein puhutaan vain nuorten miesten syrjäytymisestä, mutta pitäisi puhua myös naisten ongelmista. Siinä missä köyhällä, työttömällä nuorella miehellä ei ole helppoa ulospääsyä, voi nuori nainen vain hankkiutua raskaaksi ja elellä yhteiskunnan tuilla ilman stigmaa. Näin myös moni nuori nainen tekeekin.

Äitiys taitaa olla vain niin pyhä asia, ettei nuoren naisen tukitemppuilua mediassa yleisesti paheksuta.

- Ja mistä lähtien tuo raskaaksi hankkiutuminen on onnistunut kovinkaan monelta syrjäytymisvaarassa olevalta nuorelta naiselta ilman, että mukana on tai ollut yksikkän mies. - Mikä estää (nuorta) miestä kantamasta vastuutaan, jos ja kun on käynyt ilmi, että hänestä on tullut isäksi. 

Vierailija
12/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt kotiäiti enkä ole kyllä yhtään syrjäytynyt..

Vierailija
13/20 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on syrjäytynyt? Miten se määritellään?

Vierailija
14/20 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon mieluummin se supersyrjäytynyt nuori nainen, en halua lisääntyä vaikka maksettais miljoonia.

Vierailija
15/20 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ja äiti ei ole yhtään sen parempi kuin mies tai isäkään. Jos joku tätä faktaa ei kestä, niin muuttakoon pois.

Vierailija
16/20 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ja mistä lähtien tuo raskaaksi hankkiutuminen on onnistunut kovinkaan monelta syrjäytymisvaarassa olevalta nuorelta naiselta ilman, että mukana on tai ollut yksikkän mies. - Mikä estää (nuorta) miestä kantamasta vastuutaan, jos ja kun on käynyt ilmi, että hänestä on tullut isäksi. 

Jos käy ilmi?! Tämähän ei sitten olekkaan miehen valinta, joten elarit pitäisi maksaa valtio. Ohis

Vierailija
17/20 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mielestä se ei ole ongelma ja on vain biologiaa että naiset ovat miesten hyväntahtoisuuden varassa. Sen jälkeen usein tukien varassa.

Vierailija
18/20 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten mielestä se ei ole ongelma ja on vain biologiaa että naiset ovat miesten hyväntahtoisuuden varassa. Sen jälkeen usein tukien varassa.

Mistä tämä sitten johtuu?

Vierailija
19/20 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä että koti-isät ei valita, eivätkä ole uhreja.

Vierailija
20/20 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä että koti-isät ei valita, eivätkä ole uhreja.

Ihmeellistä miten vähän koti-isiä on

Edes se muutama kuukausi per lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän