Kuka käyttää teessä maitoa?
Mulla kävi kahvilassa vahinko, kun laitoin vahingossa teekuppiin, ja ajattelin, että kokeillaan nyt sitten.
Ihan ookoo, voi liottaa teen paljon tummemmaksi, maito taittaa kitkeryyden.
Kommentit (32)
Käytän sokeria ja maitoa, kuten kahvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä, enkä mihinkään teehen ole maitoa sotkenut. Jos tee on kitkerää, laitan pikkuisen sokeria tai hunajaa sekaan.
Mustaa teetä voi jopa hauduttaa, mutta vihreästä teestä tulee kitkerää jos sitä liotetaan/ongitaan liian kauan. Japanilaisessa teeseremoniassa voi olla kyse sekunneista. Suomen teepusseissa voi olla esim yksi minuutti.
Vihreästä teestä tulee kitkerää, jos se haudutetaan liian kuumassa vedessä. 70 asteinen vesi on minusta paras, ja haudutusaika 3 minuuttia. Samoja lehtiä voi hauduttaa useamman kerran. Toinen ja kolmas haudutus antavat parhaan juoman.
Ilman sokeria ja maitoa.
Laitan teehen kermaa jos sitä on saatavilla.
Minä. Joskus 90-luvulla tuli "tieto" että sekin yhdistelmä olisi jotenkin myrkyllistä.
Mustassa teessä käytän ja joissakin maustetuissakin sen mukaan, mikä itseä sattuu miellyttämääm. Toisaalta esim. vihreässä teessä en käytä koskaan.
Oulu
Käytän maitoa ja sokeria teessä. Kahvissa vain maitoa, mielummin kermaa. Kymenlaaksosta olen.
Juon sitten mitä teetä vain, laitan maitoa. Joskus teen makeaa teetä, laitan sitruunaa ja teen jääteetä, no siihen en laita.
Ainakaan ruusunmarja teehen en laita enään maitoa, menee kokkareiseks.
Vierailija kirjoitti:
Juon sitten mitä teetä vain, laitan maitoa. Joskus teen makeaa teetä, laitan sitruunaa ja teen jääteetä, no siihen en laita.
Niin ja kahvi kermalla, kumpaankin pikkuisen sokeria..
Pirkanmaa
Earl grey ja oatly kahvimaito. Mmmmmm...,,,
Vanilla chai-teehen just tänään lorautin maitoa. Rauhoittaa niitä kirjavia makuja.
kotigastronomin kandi-sokeri on parasta teessä taittamaan kitkeryyttä. tähän ei tavallinen sokeri kykene ja jostai syystä kaupasta ostettu kandi-sokerikaan ei tehnyt samaa kuin kotigastronomin. mutta joo maitoa laitan tiettyihin teemakuihin esim vihreäminttu-tee koska minttu+maito on ihanan pehmosta. britithän juo maitoa teessä koko ajan ja siellä se on iha peruskauraa.