Vanhainkodin olot.
Mieheni äiti sai paikan ympärivrk valvontaa tekevässä yksikössä. Todella se on vain valvontaa. Menimme häntä tapaamaan ja oli aivan väsynyt.
Ruokatila on kaukana, edes päiväkahvia ei tuoda huoneeseen. Pesut ja pukeutuminen tehdään lähes itse, hoitaja lähinnä kuulema seisoo vieressä.
Pikku keittiö on huoneessa mutta hella on tehty toimimattomaksi. Ulos ei yksin pääse. Seurusteluhuone on kalsea paikka.
Vrk maksu on korkea. Mitään ei tehdä ja vanhuksen omaa elämää rajoitetaan.
Kommentit (6)
Onko katkaisuhoito? Koska
Ulos ei pääse( ettei karkaa juomaan).
Miksi vanhuksia tai ketään hoidetaan väkisin kun tulokset on olemattomia.
Kääntykää mislimimsi niin saatte ruokaa myös yöllä
Et liene ikinä kuullut kuntouttavasta työotteesta jota hoitoalalla nykyään käytetään? Eli asukas tekee itse niin paljon kuin pystyy jotta toimintakyky säilyisi mahdollisimman pitkään. Viekää te omaistanne ulos jos kerran usein vierailette.
Nykyisillä henkilökuntamitoituksilla ei ehditä tekemään kuin aivan välttämätön. Muutenkaan liikkumaan kykenevää ihmistä ei passata siten että kaikki tehdään puolesta. Kahville mennään itse yhteistiloihin ja vaatteet puetaan itse päälle, niin pitkälle kuin kyetään. Se on kuntouttavaa vanhuksille.
Niin? Jos tarvitsee kaikessa apua niin pelkkä valvonta ei riitä eikä tuo ole oikea paikka hänelle. Ei se sen paikan tai varsinkaan niiden työntekijöiden vika ole jos anoppi on itselleen sopimattomassa ja liian vähän tukea tarjoavassa paikassa asumassa.
Otsikkosi on huono koska jutussa ei ole kyse vanhainkodista ollenkaan.
itse olen ratkaissut vanhempieni hoidon siten, että töihin lähdettyäni tiputan baariin ja noudan töistä tullessa. tulee halvemmaksi kuin vanhainkoti.