Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö puolisosi, ketä tai mitä puoluetta äänestät?

Vierailija
01.04.2017 |

Minä sanon vaimolleni äänestäväni vihreitä, mutta todellisuudessa äänestän kokoomusta. Olen siis kaappikokoomuslainen. Vaimo äänestää vihreitä tai ainakin sanoo niin. Uskon, että oikeasti äänestää, koska paasaa vihreiden teemoista joskus kiihkeästikin. Tästä syystä en uskallakaan tunnustaa, että äänestän kokoomusta. Pelkään että vaimo saisi hepulin. Todellisuudessa en koskaan voisi äänestää vihreitä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon vaimolleni äänestäväni vihreitä, mutta todellisuudessa äänestän kokoomusta. Olen siis kaappikokoomuslainen. Vaimo äänestää vihreitä tai ainakin sanoo niin. Uskon, että oikeasti äänestää, koska paasaa vihreiden teemoista joskus kiihkeästikin. Tästä syystä en uskallakaan tunnustaa, että äänestän kokoomusta. Pelkään että vaimo saisi hepulin. Todellisuudessa en koskaan voisi äänestää vihreitä.

no tänään on hyvä päivä tulla kaapista. Voit laittaa aprillipilan piikkiin jos suhde uhkaa kaatua.

Vierailija
2/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron miehelleni ketä äänestää, ja kyllä mä uskn, että äänestää juuri nin. Kyllä me keskustellaan politiikasta paljonkin, ja olemme hyvin samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron miehelleni ketä äänestää, ja kyllä mä uskn, että äänestää juuri nin. Kyllä me keskustellaan politiikasta paljonkin, ja olemme hyvin samaa mieltä.

Tämä on ihan kuin meillä!

t. ap

Vierailija
4/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme toistemme puolueet. Yllättäen mies on puhunut vihreistä. Minä piraattipuolueesta.

Minulle on sinänsä ihan sama ketä äänestää, kunhan ei äänestäisi kokoomusta. Ihan vain siksi, että olemme pienituloinen perhe, joten kokoomus ei todellakaan ole meidän puolue.

Vierailija
5/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä olisi ikinä sellaisen puolison kanssa jonka kanssa pitäisi salailla mitä kumpainenkin äänestää :D 

Vierailija
6/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä itsekään, ketä äänestän.

Vierailija
7/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä itsekään ketä äänestän. Enkä osaa sanoa tuleeko sanottua puolisolle,mutta uskaltaisin kyllä kertoa kenet ja millä perusteella ehdokkaani valitsen.

Vierailija
8/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän molemmat. Keskustellaan paljon politiikasta.

Vierailija
9/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies äänestää minua, minä myös :). Ja puolue on kokoomus.

Vierailija
10/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies äänestää minua, minä myös :). Ja puolue on kokoomus.

Oletko varma?

Vierailija
11/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kyllä, nyt ei kun itsellänikään ei ole mitään hajua ketä äänestäisin. Kunnollista ehdokasta ei meinaa löytyä millään, kaikissa hyvissä on joku vika ja vaalikoneistakin tulee ihan ihmeellisiä tyyppejä... No se on varmaa, että kokoomus on pois laskuista, mutta muuten en tiedä yhtään.

Jätän mieluummin äänestämättä, kuin äänestän jotain, jonka kanssa en ole asioista samaa mieltä.

Vierailija
12/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tietää. Meillä puhutaan aika paljon politiikasta. Tänä vuonna oli vaikea löytää sopivaa ehdokasta.

Vierailija
13/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedämme, tutustuimme aiemmin puoluekokouksessa.

Vierailija
14/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää. Kaikki muutkin saavat tietää, jos haluavat.

Äänestän aina kokoomusta, naista, joka kannattaa vanhustenhuoltoa ja yrittäjyyttä.

Vierailija
15/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kysyi multa, ketä me äänestetään 😀

Tämä tietty vitsi, mutta ihan avoimesti on aina aiheesta puhuttu. Suhde kestäisi senkin, että äänestettäisiin eri puolueita. Tosin hyvin samaa mieltä ollaan poliittisista kysymyksistä. En tietenkään ole siellä kopissa katsomassa, ketä mies ihan oikeasti äänestää, mutta en jaksa millään uskoa, että ei uskaltaisi kertoa mulla, ketä oikeasti äänestää.

Vierailija
16/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, olen ehdokkaani tukitiimissä joten se näkyy kyllä somessa ja muuallakin, ketä äänestän. Mies ei ole vielä äänestänyt mutta kertoo todennäköisesti ainakin puolueen. On suunnitellut äänestävänsä puoluetta, jota itse en helposti voisi kuvitella äänestäväni, mutta hänen paikkakunnallaan hänen omasta puolueestaan ei ole yhtään uskottavaa ehdokasta, joten hänkin valitsee vain mielestään toiseksi parhaan.

Vierailija
17/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä vielä, koska en tiedä itsekään. Aion kertoa. En odota että kertoo mitä puoluetta tai ehdokasta äänestää. Jokainen avautukoon sen verran kun haluaa.

Vierailija
18/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minäkään vielä ketä/mitä äänestän.

Mutta kun tiedän, en aio kertoa.  Sanoo varmaan jotain luottamuksesta mutta olen varma, ettei hyvän paikan tullen mieheni malttaisi olla kertomatta puoluekantaani kaikille. Varsinkin, jos ko puolue töppäisi tms olisis mieheni heti ilkkumassa. Hän harrastaa tuollaista.

Vierailija
19/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan eläväni liitossa, jossa ei avoimesti voida puhua poliittisista mielipiteistä tai jossa ei voi luottaa siihen, että puoliso pitää tietyt asiat omana tietonaan.

Enkä edes voisi mennä naimisiin tai muuttaa yhteen tietämättä toisen poliittista kantaa.