Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri velvoittaa hakemaan hakemaan puhelinmyyjäksi - mitä teen?

Vierailija
01.04.2017 |

Mun pitäisi soittaa maanantaina sinne ja kysyä töitä - mitä saan ihan varmasti. Työmatkakin olisi yli tunnin (minkä kyllä jaksan, mutta en tälläsen työpaikan takia). En millään sovellu puhelinmyyjäksi ja tiedän, että en tienaisi siellä mtn. Olen myös puhelinkammoinen, mistä voi varmasti oppia pois, mutta en todellakaan halua häiritä ihmisiä. Olen hakenut siivousduunista lähtien vaikka minkälaiseen työhön eli ei johdu siitä, että vieroksuisin työtä. Tällä hetkellä karenssi päällä kaksi kuukautta (en ehtinyt hakea tarpeeksi ajoissa yhtä työpaikkaa - tämä oma moka, olen ansainnut sen) niin täytynee varmaa ottaa uutta karenssia tämän työpaikan takia?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä taitaa olla nykyään kaikissa jo takuupalkka minkä minimissään saat ja potkut parissa viikossa jos et saa myytyä. Soita ja mene haastatteluun tarvittaessa. Ota asenne että työ tämä on siinä missä muutkin ja saanpahan vähän palkkaa. Voit toki soittaa sinne ja olla vähän sellainen hiljainen ja ujo, ehkä eivät edes pyydä haastatteluun vaan sanoo että valitettavasti paikka on jo täytetty tai muuta. Oot tyyliin vaan "moi, tota Mä niinkun soittelin niinku sellasella asialla kun tuo työkkäri niinku käski mun niinku soitella teille, että oisko teillä niinkun työtä tarjolla.." ja sit oot vaan niinku ja niin ;)

No mä oo hiljainen ja ujo, ettei tarvitse edes esittää :p Mutta luulen, että tonne pääsee oikeasti kaikki. Hakuilmoituksessa oikein luki, että työllistämme myös yli 50-vuotiaita niin ottakaa rohkeasti yhteyttä! Ihan sama vaikka mulla olisi puhevika niin eikö vain töihin. Onkohan varma, että mtn palkkaa edes tulee, jos saan potkut kahden viikon kuluttua?

Ap

Totta kai jokaisesta tehdystä päivästä maksetaan palkka. Kahdella yrityksellä olen ollut ja aina on palkka maksettu vaikka on välillä ollut näitä 2 viikon jaksoja. Sain jopa 500€ "koulutusrahan" palkan päälle kun olin ollut tietyn aikaa. Olikohan se 3kk ja sitten irtisanoin itseni :D Sain palkan + koulutusrahan + lomarahat :)

Vierailija
22/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai soitat sinne. Harjoittele etukäteen ja pidä pokkasi. Olet epämääräinen, puhut vähän epäselvästi ja olet innoton. Älä kuitenkaan sano suoraan, ettet halua työtä. Jos kysyvät työajoista, niin sanot, että et voi venyä, koska lapset. Olet introvertti jne.

Muista, ole puhelimessa mahdollisimman huono. "joo-toi-nii-joo" Änkytä, jos pokka pitää.

Ihan paras ehdotus tää: "Änkytä jos pokka pitää." Puhelinmyyjä. :D O-o-o-ooss-tata-tata lele-le-eehti. Vauvapalstalta irtoaa ihan parhaat elämänohjeet.

Änkyttäviä puhelinmyyjiä on.

Onko. Voi ei..... Anteeksi kaikki änkyttävät puhelinmyyjät. :´(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne maksaa palkan vaikka saisitkin fudut JA maksaa kiinteää+provikat jos ovat niin luvanneet. Ei se mikään villi länsi ole puhelinmyyntikään.

Kerran olen ollut enkä toiste menisi, olen kaltaisesi introvertti ja koin tosi raskaana sen ihmisten "häiritsemisen". Suoriuduin kuitenkin ihan ok, eli kyllä sinullakin on varmasti rahkeet pärjätä tuolla. Se vaatii vain oikeaa asennetta, itsekin otin aina sellaisen tekopirteän myyntiäänen käyttöön ja tauoilla istuin hiljaa työpisteelläni tuijotellen kaukaisuuteen, jotta jaksoin sitä puhumista. Yllättävää kyllä puhuminen ei ollut se rankin juttu, vaan tuuttausäänen kuuntelu, joskus saattoi mennä pitkäkin tovi että joku vastasi.

Vierailija
24/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne. Koskaan ei tiedä, mikä homma ihmisellä alkaa sujua. Esimerkiksi muukalaislegioona on useimmille hirveä paikka ja jättävät sen parin viikon jälkeen, mutta yksi suomalainen viihtyi siellä 27 vuotta. Myyntihommissakaan se suulain ei ole paras, vaan sellainen joka saa kontaktin asiakkaaseen.

Vierailija
25/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota homma, 50€/kuukausipalkka ja 950€ sossusta.

Niin olet tietysti puhelinkammoinen, ja kirjoitat tännekin puhelimella?

Vierailija
26/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota homma, 50€/kuukausipalkka ja 950€ sossusta.

Niin olet tietysti puhelinkammoinen, ja kirjoitat tännekin puhelimella?

Mitä? En saa sossusta mtn ja kirjoitan koneella kiitos kysymästä.

Ap

Vierailija
27/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai puhelinkammo tarkoita, että sitä laitetta itsessään pelkäisi...

Vierailija
28/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset suoraan sano, että et sovellu töihin, mutta työkkärin vuoksi haet?

Onko muuten puhelinmyyjä edes mikään ammatti? Ei kai sellaiseen ketään oikeasti voida pakottaa!?

Vierailija
29/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä kuukausipalkka my ass. Kun olin muutama vuosi sitten opiskeluaikana puhelinyyjänänä luvattiin minullekin kiinteä kk palkka. MUTTA, sitä sai vain jos sai myytyä tietyn määrän määrätyssä ajassa. Eli ei näkynyt palkkaa minulle ollenkaan, otin loparit. Joku saisi etsiä rehellisen puhelinfirman, siinä on homma.

Vierailija
30/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on a-lehtien paikka saat palkkasi.

Vierailija
31/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut eläkettä? Tuo puhelinkammo viittaa vakaviin psyykkisiin sairauksiin, mene lääkäriin ja paskanna housuun, ehkä saat hullun paperit

Vierailija
32/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut eläkettä? Tuo puhelinkammo viittaa vakaviin psyykkisiin sairauksiin, mene lääkäriin ja paskanna housuun, ehkä saat hullun paperit

Puhelinkammoinen ei ole vakavasti psyykkisesti sairas! Tämä kammo on yllättävän yleinen.

Vierailija
33/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei poistettu ikikarensseja. Poistettiin ainoastaan se, että toimeentulotukea ei voi lopullisesti leikata 40%, mutta usean kuukauden ajan voi. Sen sijaan tuo työssäoloehto on täysin ennallaan.

Epäilen. Onkohan laittaa lähdettä?

Vierailija
34/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinkammoinen ei ole vakavasti psyykkisesti sairas! Tämä kammo on yllättävän yleinen.

Mene sinne lääkäriin ja kerro olevasi puhelinkammoinen, saattaa tulla hullun paperit jo yhdellä lauseella

Vierailija
35/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Puhelinkammo on hyvinkin yleinen ja tämä ei ole estänyt minua mm. soittamaan virallisiakin puheluita. Kuitenkin vältän mielelläni näitä viimeiseen asti ja hoidan kaiken mahdollisen sähköpostin välityksellä minkä vaan voi. Jos menen lääkäriin ja paskon housuun niin saan korkeintaan norodiagnoosin, joten keksi parempaa, provo.

Ap

Vierailija
36/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo edes laillista? Onko kuukausi- tai kiinteäpalkkaista?

Kuukausi ja kiinteäpalkkaus on sama asia. Tarkoitat toisella varmasti provisiopalkkausta, eli tulospalkkaus.

Ei yhdessäkään puhelinmyyntiduunissa ole kiinteätä kuukausipalkkausta. Saat provision jokaisesta saadusta tilauksesta, eli et saa palkkaa juuri nimeksikään, se mitä sä saat, niin luuria korvaan. 

Vierailija
37/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua yrittivät kerran pakottaa hevostalleille tallirengiksi

Hitsit, minä voisin mennä talleille, mutta harmi vaan, ettei kunto kestä.

Vierailija
38/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai soitat sinne. Harjoittele etukäteen ja pidä pokkasi. Olet epämääräinen, puhut vähän epäselvästi ja olet innoton. Älä kuitenkaan sano suoraan, ettet halua työtä. Jos kysyvät työajoista, niin sanot, että et voi venyä, koska lapset. Olet introvertti jne.

Muista, ole puhelimessa mahdollisimman huono. "joo-toi-nii-joo" Änkytä, jos pokka pitää.

Ihan paras ehdotus tää: "Änkytä jos pokka pitää." Puhelinmyyjä. :D O-o-o-ooss-tata-tata lele-le-eehti. Vauvapalstalta irtoaa ihan parhaat elämänohjeet.

Mulle on kerran soittanut vähän änkyttävä puhelinmyyjä, nuorempi mies. Sitten on muutama soitto tullut vanhemmilta naisilta, puheesta ei saanut selvää, kuulosti kuin kännissä olisivat olleet. Loput onkin sitä peruskauraa, ylityrkyttäviä paskanpuhujia. En voi sietää puhelinmyyjiä, vihoviimeinen ammatti, jonka voisi poistaa maan päältä. Toivottavasti et joudu ottamaan sitä työtä.

Vierailija
39/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano soittaessa paikkaan jokaisen vastapuolen puheenvuoron jälkeen "ai mitäh?" ja pidä telkkaria taustalla kovalla päällä ja touhua samaan aikaan jotain.

Tuskin ehkä palkkavaat vähä-älyistä, keskittymishäiriöistä adhd:ta.

Ps. Minä menisin mielelläni tallirengiksi!

Vierailija
40/48 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae, mutta ÄLÄ

- kerro, että työvoimaviranomainen pakotti

- kerro, ettet halua tuota työtä

- näyttele jotain muuta kuin mitä olet

SEN SIJAAN

- otat mahdollisimman pian työnantajaan yhteyttä, kuten työvoimaviranomainen neuvoi "työtarjouksessaan"

- käyttäydyt normaalisti, esittelet itsesi selkeästi ja olet kiinnostunut "tarjotusta työpaikasta"

- ilmoitat nauhoittavasi puhelun/haastattelun, jotta "muistat, mitä sovittiin, jos työvoimaviranomainen myöhemmin kyselee asiasta"

- kysyt työn sisällön, työajan, työpaikan sijainnin, palkkauksen perusteet ja työsuhteen ehdot ja varmistat toistamalla saamasi vastaukset, että olet ymmärtänyt ne oikein

- jos et ymmärrä jotakin, kysy uudelleen

Se, että olet kiinnostunut siitä, mitkä tekijät vaikuttavat palkkaukseen ja kaiken lisäksi nauhoitat puhelun/keskustelun, turvaa selustasi, jos jokin asiat ei ehkä olisikaan sitä, mitä oli sovittu tai saisit potkut "koeajalla" ilman omaa syytäsi. Työsopimus pitää tehdä tietenkin kirjallisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi