Työkkäri velvoittaa hakemaan hakemaan puhelinmyyjäksi - mitä teen?
Mun pitäisi soittaa maanantaina sinne ja kysyä töitä - mitä saan ihan varmasti. Työmatkakin olisi yli tunnin (minkä kyllä jaksan, mutta en tälläsen työpaikan takia). En millään sovellu puhelinmyyjäksi ja tiedän, että en tienaisi siellä mtn. Olen myös puhelinkammoinen, mistä voi varmasti oppia pois, mutta en todellakaan halua häiritä ihmisiä. Olen hakenut siivousduunista lähtien vaikka minkälaiseen työhön eli ei johdu siitä, että vieroksuisin työtä. Tällä hetkellä karenssi päällä kaksi kuukautta (en ehtinyt hakea tarpeeksi ajoissa yhtä työpaikkaa - tämä oma moka, olen ansainnut sen) niin täytynee varmaa ottaa uutta karenssia tämän työpaikan takia?
Kommentit (48)
Hae sinne tiiäkkö gallup puhelimeen. Se josta soitellaan aina ihmisille ja kysellään niiden mielipidettä esim. ketä aiot äänestää jne. Mikä sen nimi olikaan?
Olin siellä joskus todella nuorena tyttönä töissä ja oli ihan kiva työ. palkka pieni, mutta riitti elämiseen.
Toinen mihin ei kannata mennä on nää et mitä enemmän saat myytyä, sitä enemmän saat palkkaa. Niissä ei kyllä tienaa elantoaan.
Onko tuo edes laillista? Onko kuukausi- tai kiinteäpalkkaista?
Karenssin aikana ei voi tulla uutta karenssia..
Tottakai soitat sinne. Harjoittele etukäteen ja pidä pokkasi. Olet epämääräinen, puhut vähän epäselvästi ja olet innoton. Älä kuitenkaan sano suoraan, ettet halua työtä. Jos kysyvät työajoista, niin sanot, että et voi venyä, koska lapset. Olet introvertti jne.
Muista, ole puhelimessa mahdollisimman huono. "joo-toi-nii-joo" Änkytä, jos pokka pitää.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo edes laillista? Onko kuukausi- tai kiinteäpalkkaista?
Kyl nää lupaa kiinteää kuukausipalkkaa, 1500e/kk, mutta en usko päivääkään, että olen saamassa tuollaista summaa, jos en saa mtn myytyä.
Niissä taitaa olla nykyään kaikissa jo takuupalkka minkä minimissään saat ja potkut parissa viikossa jos et saa myytyä. Soita ja mene haastatteluun tarvittaessa. Ota asenne että työ tämä on siinä missä muutkin ja saanpahan vähän palkkaa. Voit toki soittaa sinne ja olla vähän sellainen hiljainen ja ujo, ehkä eivät edes pyydä haastatteluun vaan sanoo että valitettavasti paikka on jo täytetty tai muuta. Oot tyyliin vaan "moi, tota Mä niinkun soittelin niinku sellasella asialla kun tuo työkkäri niinku käski mun niinku soitella teille, että oisko teillä niinkun työtä tarjolla.." ja sit oot vaan niinku ja niin ;)
Uuden karenssin ottaminen ei kannata, koska on riski saada ns. ikuinen karenssi. Eli ellet saa 6 kuukaudeksi kokoaikaista palkkatöitä, niin olet loppuelämäsi karenssissa, ja myös toimeentulotukea voidaan leikata maksimi 40%. Ekassa karenssissa sitä kun leikataan se 20%. Nykyään kun Kela hoitaa toimeentulotuen, niin mitään joustoakaan ei tapahdu.
On kyllä niin omituinen juttu, että...
Olin työtön 2000-2001 ja minun piti hakea työtä joksikin raastin konsulentiksi, sanoin puhelimessa että voin tulla mutta tiedän että en saa yhtään ylihintaista raastinta myytyä.
Eipä siinä karenssia tullut, olin rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Uuden karenssin ottaminen ei kannata, koska on riski saada ns. ikuinen karenssi. Eli ellet saa 6 kuukaudeksi kokoaikaista palkkatöitä, niin olet loppuelämäsi karenssissa, ja myös toimeentulotukea voidaan leikata maksimi 40%. Ekassa karenssissa sitä kun leikataan se 20%. Nykyään kun Kela hoitaa toimeentulotuen, niin mitään joustoakaan ei tapahdu.
Ööööö. Eikös nää ikikarenssit just poistettu?
"Hae" sinne joten vammaisesti/ vittuilleen/ jne. Sano vaikka suoraan, että ei edes oikeasti kiinnosta paskaakaan, mutta työkkäri pakotti hakemaan.
Minua yrittivät kerran pakottaa hevostalleille tallirengiksi. Tein mahdollisimman tyhmiä kysymyksiä , puhuin heinänuhastani, kyselin mitä ne hevoset oikeasti syövät,esiinnyin pelokkaasti jne.
Tulos: toinen (eräs paikkakunnallamme jälkeenjääneenä tunnettu ) otettiin työhön,minua ei.
Olin olevinani harmistunut siitä,mutta 'nauroin sisäänpäin' mielessäni kun onnistuin välttämään sen pakkotyön. (En nyt oikeasti olekaan mikään kovin ns. 'heppaihminen' )
Vierailija kirjoitti:
Niissä taitaa olla nykyään kaikissa jo takuupalkka minkä minimissään saat ja potkut parissa viikossa jos et saa myytyä. Soita ja mene haastatteluun tarvittaessa. Ota asenne että työ tämä on siinä missä muutkin ja saanpahan vähän palkkaa. Voit toki soittaa sinne ja olla vähän sellainen hiljainen ja ujo, ehkä eivät edes pyydä haastatteluun vaan sanoo että valitettavasti paikka on jo täytetty tai muuta. Oot tyyliin vaan "moi, tota Mä niinkun soittelin niinku sellasella asialla kun tuo työkkäri niinku käski mun niinku soitella teille, että oisko teillä niinkun työtä tarjolla.." ja sit oot vaan niinku ja niin ;)
No mä oo hiljainen ja ujo, ettei tarvitse edes esittää :p Mutta luulen, että tonne pääsee oikeasti kaikki. Hakuilmoituksessa oikein luki, että työllistämme myös yli 50-vuotiaita niin ottakaa rohkeasti yhteyttä! Ihan sama vaikka mulla olisi puhevika niin eikö vain töihin. Onkohan varma, että mtn palkkaa edes tulee, jos saan potkut kahden viikon kuluttua?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tottakai soitat sinne. Harjoittele etukäteen ja pidä pokkasi. Olet epämääräinen, puhut vähän epäselvästi ja olet innoton. Älä kuitenkaan sano suoraan, ettet halua työtä. Jos kysyvät työajoista, niin sanot, että et voi venyä, koska lapset. Olet introvertti jne.
Muista, ole puhelimessa mahdollisimman huono. "joo-toi-nii-joo" Änkytä, jos pokka pitää.
Ihan paras ehdotus tää: "Änkytä jos pokka pitää." Puhelinmyyjä. :D O-o-o-ooss-tata-tata lele-le-eehti. Vauvapalstalta irtoaa ihan parhaat elämänohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä oo hiljainen ja ujo, ettei tarvitse edes esittää :p Mutta luulen, että tonne pääsee oikeasti kaikki. Hakuilmoituksessa oikein luki, että työllistämme myös yli 50-vuotiaita niin ottakaa rohkeasti yhteyttä! Ihan sama vaikka mulla olisi puhevika niin eikö vain töihin. Onkohan varma, että mtn palkkaa edes tulee, jos saan potkut kahden viikon kuluttua?
Ap
Ihana <3 Puhut niin hiljaa että kukaan ei kuule mitään mitä sanot. Äläkä uskalla puhua oikein mitään kenellekään.
Ei poistettu ikikarensseja. Poistettiin ainoastaan se, että toimeentulotukea ei voi lopullisesti leikata 40%, mutta usean kuukauden ajan voi. Sen sijaan tuo työssäoloehto on täysin ennallaan.
Mites esim. työvoimakoulutukset? Pysäyttääkö ne karenssin? Menin ite yhteen ja hommaa on niin paljon kun jaksaa tehdä ja mutta ite ei saa rahaa niistä, koulu vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan paras ehdotus tää: "Änkytä jos pokka pitää." Puhelinmyyjä. :D O-o-o-ooss-tata-tata lele-le-eehti. Vauvapalstalta irtoaa ihan parhaat elämänohjeet.
Änkyttäviä puhelinmyyjiä on.
Muuta ääntäsi ja sano siinä puhelimessa että: Mikä pa-ska paikka tääkin on, tänne oli pakko soittaa kun työkkäri sano. Saako täältä soitella rivoja puheluita naisille ja ehdotella seksiseuraa.
Kokeile pääsetkö: laita peruna suuhun kun olet yhteydessä työpaikkaan / haastattelussa. Älä puhu juuri mitään tai mumiset jotain vain itseksesi. Sinähän edustaisit siis myös samalla sitä puhelinmyyntifirmaa.