Naiset eivät taida olla kovin sitoutumiskammoisia?
Naisilla kun olisi enemmän syytä olla. Mitä sitoutumiskammoa miehillä edes on kun miehiltä ei koskaan missään kulttuurissa ole vaadittu muuta kuin taloudellista panosta ja siinäkin nykyään nainen kantaa kortensa kekoon. Miehet ovat aina saaneet huidella laivoilla ja bordelleissa kun tossuvaimo raataa kotona kuin gambialainen orja.
Naiset suorastaan uhkuvat naimakaupan himoa, sitoutumista, perhe-elämää ja lapsia. Miehet ovat aina olleet vapaita. Naisen status muuttuu paljon vankemmin kuin miehen ja avioliitto on aina ollut naisen arvon mittari. Kun mies häipyy, naisen vika. Kun mies pettää, naisen vika.
Miten naiset kestävät? Itse en voisi harkita edes avointa suhdetta mieheen. Ei kiinnosta olla altavastaaja ja sitotoutumishullu.
Kommentit (3)
Naisena voi edelleenkin elää niinku tykkää, oma vikanne jos olette nössöjä ja elätte kuten OLETATTE, että teiltä oletetaan.
Lähimmäisenrakkaus ja empatia on kyllä arvostettua ihan kaikilla, sukupuolesta riippumatta, mutta joku "gambialaisen orjan" elämä länsimaalaisena naisena (vaimona) on ihan oma valinta, ja me täällä saadaan myös valita kenen kanssa pariudumme jos pariudumme.
En tunne ketään avioliitossa elävää miestä tai naista, joka olisi joku alistettu uhri ilman mitään vapautta enkä ketään naista tai miestä, joka ei kohtelisi kumppaniaan kunnioittavasti.
Mä olen aina tehnyt mitä tykkään ja olen myös läheisiäni rakastava, empaattinen ihminen.
Ei kukaan mitään uhrauksia vaadi eikä paheksu miten sä elät, jos et muita satuta.
Lopettakaa uhrautuminen, se on ällöttävällä tavalla heikkoa.
Ja valitkaa seuranne paremmin, jos tuollainen aloituksen meininki tuntuu olevan yleistä.
Mä oon sitoutumiskammoinen, mutta se tarkoittaakin sitten ettei ole suhdetta eikä seksiä.