Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierto ja mielialojen vaihtelu

Vierailija
31.03.2017 |

Miten teillä kuukautiskierto vaikuttaa mielialaan? Oletko pillereillä vai luomuna?
Mitkä kiertopäivät on erityisen hyviä, mitkä huonoja? Mitkä normaaleja?

Mulla on se vuotoa edeltävä päivä tosi hyvä ja olen kovin rakastavainen miestäni kohtaan. Yhtäkkiä saattaa kuitenkin tulla hirveän aggressiivinen olo ihan yleisesti. Ekana vuotopäivänä olen hieman ärtynyt, mutta osin hyvällä päällä, osin väsynyt ja on sellainen blääh-olo. Toisena päivänä iskee kamala masennus: musta ei ole mihinkään, ahdistaa, tuntuu, että räjähdän ja tekis mieli mennä junaradalle (ei siis oikeasti!). Tällaista vuoristorataa on melkein koko kierto. Jossain välissä saattaa olla joku hyvä päivä.

Miten hitossa olotilan saisi normalisoitumaan? Olen 34-vuotias, enkä käytä pillereitä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio ei auta YHTÄÄN mitään hormoneihin! Lopettakaa se jankutus, että kaikki maailman vaivat hoituu pelkästään kaappiin katsomalla, on alkanut ärsyttää todenteolla! Jos ruokavalio pelastais maailman, se olisi tapahtunut jo!

Syöty ruoka nimenomaan säätelee hormonien toimintaa. Ihan älytöntä väittää, ettei ruokavalio vaikuta mihinkään.

Vierailija
42/43 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

äh ja töissä olen jatkuvasti liikkeessä n. kuusi tuntia per työpäivä. Viikonloppuisen hieman ulkoillaan metsässä lasten kanssa, mutta muuten olen aikamoinen sohvaperuna. Ja alkoholia kulutan kohtuudella: muutama erikoisolut ja ehkä yksi viinipullo per kuukausi. Oliko tarpeeksi infoa?

t. se 42 vee

Oletko varma, ettei sinulla ole ns. ylikuntoa? Jos pyöräilet 5 * viikossa noin hurjan määrän ja lisäksi olet vielä työpäivän liikkeellä, voi olla ettei kehosi saa tarpeeksi lepoa. Energiaa tarvitset runsaasti, kehosi kuluttaa tosi paljon tuolla tahdilla. Siten myös ravintoaineita kuluu. Onko sinun mahdollista joinain päivinä ottaa hieman rauhallisemmin ja mennä esim. bussilla tai autolla töihin?

Hei kiitos. En ole itse tullut ajatelleeksikaan sellaista kuin ylikunto. Kun luin noita oireita niin onhan se ihan mahdollista (vaikka aika epämääräisiähän nuo oirekuvailut olivat). Toisaalta tämä pyöräily on ollut näissä kilometreissä vasta n. viimeisen puolen vuoden ajan ja pms'ää on ollut enemmän tai vähemmän haitallisena jo viimeiset kymmenen vuotta. Luulen, että stressi ja kiire, sekä alttius anememiaan yhdistettynä välillä hyvinkin runsaisiin kuukautisiin vahvistavat oireita eniten...(Ja pyöräily on tässä elämäntilanteessa henkireikäni; mahdollisuus olla rauhassa pääni sisällä, yksin, tarkkailla luontoa jne.) 

Olisin edelleenkin hakunnut kuulla tuolta yhdeltä, joka oli niin vakuuttunut löytäneensä ruokavaliosta ratkaisun kaikkeen, tarkan kaapinsisältölistauksen. Ehkä olisin yhtäkkiä nähnyt valon ja saanut ohjattua itseni kohti tasapainoisempaa tulevaisuutta?

Ei sellaista listaa pysty kukaan antamaan, koska ihmiset ovat yksilöitä.  Mutta kun runkona käyttää ohjetta, että ruoka on aitoa ja normirasvaista, vähäsokerista, ei eineksiä, niin siitä voi lähteä itse kokeilemaan miten se vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan huomannut, että kuukautiskierto vaikuttaisi mielialaan. Kiertoni on kyllä tosi epäsäännöllinen, eikä minulla läheskään joka kuukausi ole menkkoja. Pillereitä en ole käyttänyt koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan