Miksi Jumala loi ihmisen?
Tämä on ihan aloittelijakysymys, ohjatkaa minut vain siihen kohtaan Raamatussa, jossa tähän vastataan.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
7. Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
8. Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
9. Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.
10. Ja Eedenistä lähti joki, joka kasteli paratiisia, ja se jakaantui sieltä neljään haaraan.
11. Ensimmäisen nimi on Piison; se kiertää koko Havilan maan, jossa on kultaa;
12. ja sen maan kulta on hyvää. Siellä on myös bedellion-pihkaa ja onyks-kiveä.
13. Toisen virran nimi on Giihon; se kiertää koko Kuusin maan.
14. Kolmannen virran nimi on Hiddekel; se juoksee Assurin editse. Ja neljäs virta on Eufrat.
15. Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
16. Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
17. mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
18. Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".
19. Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
20. Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
21. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
22. Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
23. Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
Onko tää jostain uudesta venäläisestä käännöksestä revitty? Mikä "Herra Jumala"? Herra Pettersson sanottiin viimeksi 50 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se "kuvakseen" kelpaa. Kyllä se mulle kelpaa ja olen äikänmaikka.
Hän halusi kuvakseen jonkun. Ainahan voi jatkaa miksi-kysymyksellä, mutta se on sitten uusi kysymys!
Minkä takia Jumala loi ihmisen? -Kuvakseen. Miten tuo on sinun mielestäsi looginen vastaus? Vaikka Jumala loi ihmisen kuvakseen, niin tuo ei kerro MINKÄ TAKIA Jumala loi ihmisen kuvakseen. Ymmärrätkö? Muutenkin omituista, satoja ja satoja vuosi Raamattua tutkittu ja tuohon ei muka löydy vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei raamatussa tarjota vastausta jokaiseen kysymykseen, kuten ei täällä palstallakaan.
Raamattu ei ole kirja, joka selittää itse itsensä. Se voi auttaa sinua oivaltamaan jotain henkilökohtaista, jos luet sitä.
Uusi testamentti selittää asioita rakkauden kautta, esim. 1. Johanneksen kirjeen 7. jae: "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. "
Tuon perusteella Jumala loi ihmisen rakkaudesta ja jotta ihminen rakastaisi.
Eli sinäkään et tiedä missä kohtaa Raamatussa kerrotaan minkä takia Jumala loi ihmisen, onko näin? Vastaukseksi olen saanut pelkkää spekulaatiota ja väistelyä. Onko Raamatussa kohtaa jossa yksiselitteisesti kerrotaan minkä takia Jumala loi ihmisen? Kyllä vai ei vastauksena riittää!
Kyllä.
Selvä. Annan kohta. Ja muista, että sen pitää olla yksiselitteinen.
Jumala loi ihmisen täydelliseksi, mutta antoi ihmiselle vapauden.
Ihminen ei noudattanut Jumalan sääntöä, vaan otti omenan väärältä puolelta.
Jumala antoi Jeesuksen, ainoan poikansa, jotta jokainen joka häneen uskoo voisi saada syntinsä anteeksi.
Ap on idiootti, mutta hänetkin on Jumala katsonut tarpeelliseksi luoda tähän maailmaan.
Jumala loi maailman, sitten hän loi ihmisen pitämään huolta tästä maailmasta. Eikö se nyt sinulle ole moneen kertaan väännetty rautalangasta?
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen täydelliseksi, mutta antoi ihmiselle vapauden.
Ihminen ei noudattanut Jumalan sääntöä, vaan otti omenan väärältä puolelta.
Jumala antoi Jeesuksen, ainoan poikansa, jotta jokainen joka häneen uskoo voisi saada syntinsä anteeksi.
Ja jälleen vastataan asian vierestä. Miksi ette vastaa selkeään kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei raamatussa tarjota vastausta jokaiseen kysymykseen, kuten ei täällä palstallakaan.
Raamattu ei ole kirja, joka selittää itse itsensä. Se voi auttaa sinua oivaltamaan jotain henkilökohtaista, jos luet sitä.
Uusi testamentti selittää asioita rakkauden kautta, esim. 1. Johanneksen kirjeen 7. jae: "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. "
Tuon perusteella Jumala loi ihmisen rakkaudesta ja jotta ihminen rakastaisi.
Eli sinäkään et tiedä missä kohtaa Raamatussa kerrotaan minkä takia Jumala loi ihmisen, onko näin? Vastaukseksi olen saanut pelkkää spekulaatiota ja väistelyä. Onko Raamatussa kohtaa jossa yksiselitteisesti kerrotaan minkä takia Jumala loi ihmisen? Kyllä vai ei vastauksena riittää!
Kyllä.
Selvä. Annan kohta. Ja muista, että sen pitää olla yksiselitteinen.
Anna vain. Minä odotan. Mitähän sinä annat?
Ja muuten: kyllä-vastaukseni oli yksiselitteinen ja ohjeesi mukainen: kyllä tai ei vastauksena riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap on idiootti, mutta hänetkin on Jumala katsonut tarpeelliseksi luoda tähän maailmaan.
Jumala loi maailman, sitten hän loi ihmisen pitämään huolta tästä maailmasta. Eikö se nyt sinulle ole moneen kertaan väännetty rautalangasta?
Olen jo selittänyt, että tuolla ei puhuta mitään siitä, että Jumala olisi LUONUT ihmisen sen takia. Siellä puhutaan vain asettamisesta. Ei Raamattu ole noin epätarkka. Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Alkoihan sitä kristillistä rakkauttakin sieltä tulla. :D
Noh, kai se on nyt selvä, että Raamatusta ei sellaista oleellista kohtaa löydy. En vain ymmärrä miksi rehellisyydestään tunnetut kristityt eivät sitä voi myöntää vaan kiertelevät ja kaartelevat ja heittävät pelkkää spekulaatiota. Surullista. :(
Mikäköhän ihmisen nykyinen tarkoitus sitten on? Eedenin puutarha on pelkkä muisto vaan. Tai unohtakaa, ei siihenkään ole vastausta. Raamattu - kysymysten kirja.
1. Moos. 28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
Jumala loi ihmiset hallitsemaan meren kaloja ja taivaan lintuja ja kaikkia maan päällä liikkuvia eläimiä. Siinäpä se. Jumala asetti ihmisen hoitamaan maailmaa. Maailman hoitajaksi. Hän tarvitsi jonkun huolehtimaan maailmasta, joten loi ihmisen.
Hyvin on mennyt tähän asti :D.
Vierailija kirjoitti:
1. Moos. 28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
Jumala loi ihmiset hallitsemaan meren kaloja ja taivaan lintuja ja kaikkia maan päällä liikkuvia eläimiä. Siinäpä se. Jumala asetti ihmisen hoitamaan maailmaa. Maailman hoitajaksi. Hän tarvitsi jonkun huolehtimaan maailmasta, joten loi ihmisen.
Hyvin on mennyt tähän asti :D.
Eihän tuossa kohtaa sanota, että Jumala nimenomaan loi ihmisen tuon takia. Tuohan on vain satunnainen käsky. Tässä haetaan nyt yksiselitteistä selitetä, ei mitään liberaali"kristtyjen" tulkintaa.
Voi voi meitä poloisia, me emme edes tiedä minkä takia Jumala meidät loi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, että Jumala loi ihmisen, jotta Hän voisi rakastaa ihmistä. Jumala on rakkaus.
Epäraamatullinen selitys tämäkin, minua kiinnostaa vain mitä Raamattu sanoo asiasta.
Entäpä jos se onkin Jumalan Pyhän Hengen inspiroima vastaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, että Jumala loi ihmisen, jotta Hän voisi rakastaa ihmistä. Jumala on rakkaus.
Epäraamatullinen selitys tämäkin, minua kiinnostaa vain mitä Raamattu sanoo asiasta.
Sitäpä ei tiedä. Vain Raamattuun voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan raamatullinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan raamatullinen vastaus.
Pelkkää spekulaatiota, jonka taustalla voi olla ties mikä valhehenki. Tätä epäilystä ei Raamatun suhteen olisi. Mutta kun sellaista kohtaa, jossa kysymykseen vastattaisiin, niin sellaista kohtaa ei ole. Nyt olisi hyvä kohta jollekin kristitylle kieltää ylpeytensä ja todeta, että niinhän se on.
Kyllä.