Miksi Jumala loi ihmisen?
Tämä on ihan aloittelijakysymys, ohjatkaa minut vain siihen kohtaan Raamatussa, jossa tähän vastataan.
Kommentit (78)
Jos on viettänyt ikuisuuden ajan keskellä tyhjyyttä, ja vielä on toinen ikuisuus edessä, niin kyllä siinä on varmaan aika tylsää. Jumala halusi itselleen jotain tekemistä kun voi tarkkailla luomustensa edesottamuksia.
Ja miksi Jumala yleensäkään tarvitsi varjelijaa Eedenin puutarhalle, joka oli vapaa pahasta?
Minä uskon, että Jumala loi ihmisen, jotta Hän voisi rakastaa ihmistä. Jumala on rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos on viettänyt ikuisuuden ajan keskellä tyhjyyttä, ja vielä on toinen ikuisuus edessä, niin kyllä siinä on varmaan aika tylsää. Jumala halusi itselleen jotain tekemistä kun voi tarkkailla luomustensa edesottamuksia.
Kaikkivaltiaalla voisi olla tylsää vain omasta vapaasta tahdostaan. Muutenkaan peruste ei ole raamatullinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, että Jumala loi ihmisen, jotta Hän voisi rakastaa ihmistä. Jumala on rakkaus.
Epäraamatullinen selitys tämäkin, minua kiinnostaa vain mitä Raamattu sanoo asiasta.
Juuri tuo kuvaksensa. Mikä jo mainittiin. Lisäksi liittyy aiheeseen:
Ilm. 4:11 "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut."
Jaak. 4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
Snl: (Jeesus:) 8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
8:31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
Mutta tietysti Raamatussa tämäkin asia on yhtenä lankana läpi Raamatun, eikä siihen ole vain yksi helppo vastaus vaan se on monipuolisempi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäraamatullinen selitys tämäkin, minua kiinnostaa vain mitä Raamattu sanoo asiasta.
Sitten kannattaa kysyä vain raamatullisia kysymyksiä. ;)
Siis MINKÄ TAKIA Jumala loi ihmisen? Ei se ole niin vaikeaa ymmärtää. Vastaus siihen ei voi olla "omaksi kuvaksensa". Antakaa nyt suora kohta Raamatusta! Sellaisen on pakko olla, tämä on niin oleellinen asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa kysyä vain raamatullisia kysymyksiä. ;)
Minähän kysyin kohtaa Raamatusta, mutta sinä vastasit omalla, mahdollisesti valhehengen saastuttamalla spekulaatiollasi. Minä olen pyytänyt vain puhtaita vastauksia Raamatusta, en mitään muuta.
Siis onko nyt tosiaan niin, että Raamatussa ei missään kohtaa mainita suoraan, minkä takia Jumala loi ihmisen? Joku nyt vastaa!
Ainakin tuo tarkoittaa, että ilman Jumalan henkeä olisimme vain pelkkää tomua! Jumalan henki on annettu ja sen voi joko pitää tai siitä luopua maailman tähden. Kumman valitset?
Kysymykseen jota Raamatussa ei ole, pitäisi löytyä vastaus, vai?
Ei raamatussa tarjota vastausta jokaiseen kysymykseen, kuten ei täällä palstallakaan.
Raamattu ei ole kirja, joka selittää itse itsensä. Se voi auttaa sinua oivaltamaan jotain henkilökohtaista, jos luet sitä.
Uusi testamentti selittää asioita rakkauden kautta, esim. 1. Johanneksen kirjeen 7. jae: "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. "
Tuon perusteella Jumala loi ihmisen rakkaudesta ja jotta ihminen rakastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuo tarkoittaa, että ilman Jumalan henkeä olisimme vain pelkkää tomua! Jumalan henki on annettu ja sen voi joko pitää tai siitä luopua maailman tähden. Kumman valitset?
Eli sinäkään et tunne Raamatusta sellaista kohtaa, jossa kerrotaan minkä takia Jumala on luonut ihmisen. Tietääkö kukaan? Joku vastaa!
Miksei se "kuvakseen" kelpaa. Kyllä se mulle kelpaa ja olen äikänmaikka.
Hän halusi kuvakseen jonkun. Ainahan voi jatkaa miksi-kysymyksellä, mutta se on sitten uusi kysymys!
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nyt tosiaan niin, että Raamatussa ei missään kohtaa mainita suoraan, minkä takia Jumala loi ihmisen? Joku nyt vastaa!
Siksi, että jokaisella ihmisellä olisi mahdollisuus joka ei liity mihinkään muuhun kuin aitoon uskoon, jolloin elämä olisi ihanaa ja lopulta tie taivaaseen. Sinullakin on mahdollisuus siihen riippumatta síitä, millaista elämäsi on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei raamatussa tarjota vastausta jokaiseen kysymykseen, kuten ei täällä palstallakaan.
Raamattu ei ole kirja, joka selittää itse itsensä. Se voi auttaa sinua oivaltamaan jotain henkilökohtaista, jos luet sitä.
Uusi testamentti selittää asioita rakkauden kautta, esim. 1. Johanneksen kirjeen 7. jae: "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. "
Tuon perusteella Jumala loi ihmisen rakkaudesta ja jotta ihminen rakastaisi.
Eli sinäkään et tiedä missä kohtaa Raamatussa kerrotaan minkä takia Jumala loi ihmisen, onko näin? Vastaukseksi olen saanut pelkkää spekulaatiota ja väistelyä. Onko Raamatussa kohtaa jossa yksiselitteisesti kerrotaan minkä takia Jumala loi ihmisen? Kyllä vai ei vastauksena riittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että jokaisella ihmisellä olisi mahdollisuus joka ei liity mihinkään muuhun kuin aitoon uskoon, jolloin elämä olisi ihanaa ja lopulta tie taivaaseen. Sinullakin on mahdollisuus siihen riippumatta síitä, millaista elämäsi on nyt.
Onko mielestäsi Raamatussa kohtaa, jossa kerrotaan minkä takia Jumala loi ihmisen? Kyllä vai ei?
En tiedä, mutta siltä sopii kysyä peruskysymys; Miten meni niin kuin omasta mielestä. Melkonen hupiukko koko Jumala.
Tiedättekö te että uusi testamentti on kristittyjen kirja ja vanha testamentti juutalaisten? Juutalaiset eivät usko uuteen testamenttiin, mutta molemmissa uskonnoissa vanha testamentti on se pohja.
Niin ja Jeesus oli juutalainen...
Itse olen kristitty, mutta en vieläkään tiedä, mitä juutalaiset odottavat ja miten se eroaa meidän kristinuskosta? Jos joku tietää niin kertoisiko?
Sen olen kyllä huomannut että juutalaiset eivät ole koskaan tehneet terrori-iskoja, kuten eivät kristitytkään.