Miten onnistuu kotiutuminen? muutto miehen taloon
Pian tulisi ajankohtaiseksi muuttaa yhteen miesystävän kanssa. Mies omistaa omakotitalon ja olemme tulleet siihen tulokseen että siihen olisi minunkin hyvä asettua, mitä suotta myymään hyvää ja isoa taloa. Olen toki viettänyt paljon aikaa talossa, mutta olen aina kokenut olevani kylässä.
Miten ihmeessä tällaisessa tilanteessa voi alkaa oppimaan, että tuosta entisestä kyläpaikasta tuleekin nyt koti? Talo on kuitenkin jo kokonaan sisustettu, joka kaappi on jo täynnä tavaraa ja asioille on ns vakiintuneet paikat. Tunnen että minun pitää vain sopeutua jonkun muun luomaan kotiin. Mies sanoo että minulla on vapaat kädet tehdä mitä tykkään, mutta voin kuvitella että aika pian alkaa ihmetellä jos muutan vaikka keittiön kaappien sisältöä eikä enää löydä sieltä mitään. Mies ei sinänsä ole kovin kiinnostunut sisustuksesta enkä usko, että hän huomaa kuinka tärkeä asia minulle on. Mietin nyt, miten ilmaisen asian fiksusti. En halua alkaa päsmäröimään ja heittämään alta pois miehen tavaroita, mutta kyllä minun pitää saada myös omia mieltymyksiä esiin yhteisessä kodissa. Kokemuksia? :)
Itse kun seurustelin tyttöystävän kanssa putsasin kaiken kaman pois, ja toki ihan kaikki exääni jollain tavalla liittyvät erityisesti kaatikselle heti.
Jotenkin vaan tuntui että jos haluan puolison muuttavan kotiin asumaan, täytyy olla hänen kokoinen tila olemassa valmiina, niin materiaalisesti kuin henkisesti..
Mutta tässä tapauksessa, (parhaassa tapauksessa), vapaat kädet tarkoittaa oikeasti sitä, eli voit vapaasti heittää kaatikselle kaiken mitä haluat, joskus mies voi sitä halutakin kun ei itse pysty ravistamaan vanhaa pois.(siis myös symboolisesti, astua uuteen) . Mutta eihän se helppo tilanne ole kun ei tiedä onko joku(ruma merkityksetön tavara) oikeasti miehellesi tärkeä esine.
Ehkä jos ottaisi esille että tänne ei kerta kaikkiaan mahdu sinun tavarat ja "että pidetäämpä suursiivous ja turha kama pois" ,ja mies mukaan geimeihin. Sitten vaan vauhdilla romut pois nurkista(ennen kuin mies ehtii katua).
Jos mies ei ole valmis luopumaan menneestä, ei ole valmis uuteen, sinuun.