Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä etunimesi on ja onko sinulla sama "ongelma" kuin minulla, että ihmiset muistavat nimesi väärin?

Vierailija
31.03.2017 |

Itse olen Anne ja minua on kutsuttu nimellä Anna paljon useammin kuin oikealla nimelläni. Kai minä sitten näytän enemmän Annalta? Olisi kiva tietää, miksi ihmiset mieltävät minut Annaksi.

Kerro sinä, mikä nimesi on ja kutsuvatko ihmiset sinua usein toisella nimellä, ja jos, niin millä!?

Nimet on aina kiinnostaneet minua, joten kaikki mahdollisimman seikkaperäiset vastaukset ovat enemmän kuin tervetulleita, luen ne kaikki :)

Mikä etunimesi on ja onko sinulla sama "ongelma" kuin minulla, että ihmiset muistavat nimesi väärin?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sekä etu- että sukunimi sanotaan väärin aika usein. Jos sanon että nimeni on esim. Kaija Järvinen niin kysytään aina että "ai Kaiju Järvelä?" Ihan sama kuinka selvästi ja kuuluvalla äänellä puhun niin aina se kuullaan ensimmäisellä kerralla väärin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Anna ja mua sanotaan usein Anneksi. :D Pomokin sanoo vieläkin ainakin neljällä kertaa kymmenestä mua Anneksi vaikka olen ollut samassa työpaikassa jo viisi vuotta...

Vierailija
4/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on muistettu oikein.

Joskus jos on ollut epävarmoja loppukirjaimesta, ovat ääntäneet nimeä kysyvällä ilmellä tosi hitaasti... silleen "sä olit... Susannnn...?" ja itse heitän siihen sitten että juu, Susanna.

Eli meinaa sieltä se väärä eli Susanne tulla joillain mutta jättävät lopun auki jos ovat epävarmoja.

Vierailija
5/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Anna ja mua sanotaan usein Anneksi. :D Pomokin sanoo vieläkin ainakin neljällä kertaa kymmenestä mua Anneksi vaikka olen ollut samassa työpaikassa jo viisi vuotta...

Minäkin olen ollut jo yli viisi vuotta tässä työpaikassa. Tosin tilanteemme eroaa siten, että ne jotka kutsuvat minua Annaksi ovat uusia tai minulle vähemmän tuttuja työntekijöitä.

Mitä tapahtuisikaan jos olisimme yhtäkkiä samalla työpaikalla? Muistaisivatkohan paremmin oikeat nimemme?

Ap

Vierailija
6/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimeni on Heini, mutta jostain syystä monet uudet tuttavuudet kutsuu mua alussa joko Suviksi tai Päiviksi. Ja näin on ollut jo varmaan parinkymmentä vuotta, ihmiset vaan on vaihtuneet välillä. En yhtään käsitä, miksi, koska eihän noi nimet nyt ole sinne päinkään. Tai no, jos oikein venyttää mielikuvitustaan, niin onhan ne kaikki luontoon viittaavia nimiä. Mutta joo, todella todella todella ärsyttävää.

Vierailija
7/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee joillakin sekasi että olinko nyt salla vai saila vai seija vai suoli vai mikä saatana se olikaan. Saija siis olen.

Vierailija
8/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni on Veera ja yleensä se muokkaantuu joko Iidaksi tai Eveliinaksi

Vierailija
9/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa olen ja monet kutsuvat Elinaksi. Olen miettinyt, että taidan sitten näyttää enemmän Elinalta :D Sukunimikin menee usein väärin, mutta se onkin aika harvinainen ja outo.

Vierailija
10/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Henna ja jotkut sanovat Jennaksi, ei kyllä kovin monet mutta tuota nimeä olen joskus itsestäni kuullut käytettävän :)

Vierailija
11/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa täällä hei. En muista, että minua olisi koskaan kutsuttu väärällä nimellä.

Itse en muuten nimeäni niin rakasta, mutta on siinä ainakin se hyvä puoli, että se on tavallinen suomalainen nimi ilman mitään c- tai y- kirjaimia, eikä se ole edes minkään vuosikymmenen muotinimi, vaan on ollut suosiossa sekä minua vanhempien että nuorempien keskuudessa. Etunimeäni en ole koskaan joutunut kirjain kirjaimelta luettelemaan, mikä on ihan kätevää, koska sukunimi taas on hankalampaa sorttia.

Aloittajan Anne ehkä muistetaan väärin juuri siksi, että se oli suursuosikki joskus 50-luvun lopussa ja 60-luvun alussa, eli omassa ikäryhmässäni. Luokallani koulussa taisi aina olla joku Anne, ja yleensä useampikin. Nykyään sitä taas lapselle annetaan tosi harvoin, eikä sitä vanhuksillakaan ole, paitsi ehkä ruotsinkielisillä.

Vierailija
12/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Nina, mutta useat sanovat Niinaksi.

Vierailija
13/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Janna,mutta minua on koko ikäni kutsuttu Jaanaksi,Jennaksi,Jonnaksi,Jarnaksi ja Joannaksi,nykyään reagoin mihin tahansa J:llä alkavaa nimeen :D

Vierailija
14/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias av-mammojen lapsia joille on annettu mitä ihmeellisimpiä nimiä. Eihän niitä iknä tulla kutsumaan oikealla nimellä jos ihan normaalit nimet kuten esim. Anna aiheuttaa vaikeuksia.

Vierailija
15/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Janna,mutta minua on koko ikäni kutsuttu Jaanaksi,Jennaksi,Jonnaksi,Jarnaksi ja Joannaksi,nykyään reagoin mihin tahansa J:llä alkavaa nimeen :D

Jorma?

Vierailija
16/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu minä olen ja aina ollut, minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista lempinimeäkään.

Vierailija
17/23 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Merja ja ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta, silti minua sanotaan joskus Merviksi. Mutta myös työpaikkani Merviä sanotaan joskus Merjaksi.

18/23 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut nimen väärin sanomiseen niin monta kertaa että sanon puhelimessa itse nimeni jo paljon selvemmin tai jos se ei riitä niin sanon suoraan perään että N:llä.

Nimeni on Enni, ja yleisin väärin kuultu tai ymmärretty versio on Emmi. Jopa vaikka kirjoitan sen ylös se luetaankin väärin. Olen myös ollut Elli, Eini, Essi, Emma, Anni, Anna. Kaikkia aina vuoden sisään tulee korjailtua ja kukaan ei tunnu ikinä muistavan että totta tosiaan, Ennihän se oli.

Vierailija
19/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venla ja mua kutsutaan vilmaks

Vierailija
20/23 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä, että housut peittää tärkeimmät.