Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika 16v ei osaa tehdä ruokaa, laittakaa listaa mitä ruokia kannattaisi ekana opetella tekemään.

Vierailija
31.03.2017 |

Eli poika on itse nyt huolestunut että ei osaa kokata, kun lukion jälkeen lähtee opiskelemaan. Tässä olisi nyt muutama vuosi aikaa kotona harjoitella. Kysyin itseltään mitä haluaisi oppia, mutta en saanut vastausta.
Eli lähinnä varmaan sellaisia opiskelijabudjetin ruokia.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota poika myös mukaan ruokaostoksille. Siellä voitte sitten esimerkiksi vertailla eri tuotteiden kilohintoja. Tärkeää on huomata, että useimmat valmisruuat ovat huomattavasti kalliimpia kuin itsetehty vastaava, ja että yleensä kannattaa opiskelijana suosia halvinta vaihtoehtoa eri ruoka-aineksista.

Vinkkinä myös, että joistakin opiskelija-asunnoista puuttuu uuni, eli kannattaa panostaa ainakin keittolevyllä tehtäviin ruokiin.

Vierailija
42/46 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorii ja lohkoo perunoita, porkkanoita ja punajuuria ja laittaa ne vuossa uunin keskitasolle n. 200-225 asteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 26v nainen enkä osaa tehdä suurimpaa osaa näistä. Sanoisin että opetat ne ihan perusjutut; -perunan, riisin ja spagetin keitto

-munakas

-kala, kana, punainen liha ja vihannekset uunissa

-jokin taikina, esim. lättytaikina

-jokin kastike, varmaankin ruskea kastike tai kermakastike

-ruokien maustaminen, ts. mitkä mausteet sopivat mihinkin ruokaan ja kuinka paljon

Sitten kun nuo osaa niin osaa etsiä netistä itse reseptejä ja kokeilla muutakin jos haluaa.

Vierailija
44/46 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokkailette yhtessä erilaisia perusruokia. liha ja jauhelihakastikkeita, erilaisia laatikoita, keittoja. kun noita osaa tehtä, niin sen jälkeen pienen harjoittelun jälkeen pystyy tekemään vähän monimutkaisempiakin ruokia. ja ei pitä unohtaa salaattien tekoa.

Vierailija
45/46 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi ja jauhelihakastike

Makaronilaatikko

Salaatti

Sämpylät

Kanafileen paistaminen

Lohen paistaminen pannulla ja uunissa

Nuo ruuat kun tekee, niin saa sellaiset perustiedot, joista voi lähteä itse kehittelemään.

Vierailija
46/46 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Riisin, makaronin ja perunoiden keittäminen sekä perunamuusin tekeminen

-Kananmunan paistaminen ja munakas

-Lohen, kanafileen ja jauhelihan paistaminen

-Kastikkeen tekeminen

-Salaatin tekeminen

-Keitto

-Sämpylät

-Makaronilaatikon tai muun vuokaruuan tekeminen

-Piirakka

Noilla taidoilla osaa siis tehdä keitot, laatikkoruuat, kastikeruuat ja salaatit sekä leipoa. Kun kaikista pääkategorioista tekee yhden ruuan, niin sen jälkeen uskaltaa lähteä itse kokeilemaan erilaisia reseptejä. Kastikkeista voi opettaa ruskean kastikkeen ja vaalean kastikkeen. Piirakoista jonkun makean ja jonkun suolaisen.