Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytointiyrityksen asiattomuus asiakasyritystä kohtaan

Vierailija
31.03.2017 |

Kävin haastattelussa, jossa sanottiin jotain asiatonta asiakkaastansa. Lisäksi olen tänään menossa vielä toiseen haastatteluun juurikin tälle heidän asiakkaallensa (en kertonut). Tekisi mieli lipsauttaa tämä aiheettomuus, mutta meneekö omat työ tsäänssit tähän kyseiseen yritykseen? (Rekryfirma ei enää kiinnosta, minusta varmaan puhuisivat samalla tavalla asiakkaillensa...)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät, antakaa mielipiteenne. Haluaisitteko kuulla jos toimeksiantofirma jonka olette valinneet puhuisi teistä negatiivisesti työnhakijalle ja jos tämä hakija kertoisi sen teille, meneekö myös arvostus tätä työnhakijaa kohtaa? Käytös oli haastattelijalta erittäin epäammattimaista, meni oma luotto firmaan ja en aio heille teitä tehdä, mutta tälle toiselle haluan! Mutten suostu enää tämän rekrytoijayrityksen kautta niitä tekemään.

Vierailija
2/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada vähän tarkempaa kuvausta siitä, mitä sanottiin ja miten. Toki kuulostaa epäammattimaiselta ja oliko kyseessä siis toimeksiantava yritys siihen paikkaan, jota hait?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vasta sitten kun olet saanut työpaikan asiakasfirmasta. Mieluummin koeajan jälkeen. Kie!ikello on haastatteluvaiheessa heikoilla. Epäillään, että ajat vain omaa etuasi mustamaalaamalla kilpailijaa. Ja epäillään, että olet yhtä epälojaali työnantajalle, jos sinut otetaan töihin.

Ihan samalla tavalla ei kannata haastattelussa haukkua hirveesti entistä työnantajaa tai samaa paikkaa havittelevia kilpailijoitasi, jos siis tunnet heidät.

Vierailija
4/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et kerro ja sabotoi mahiksiasi.

Vierailija
5/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kilpaileva yritys, en ole kummallakaan töissä vaan hain kahta eri reittiä samaa työtä joista tänään molempiin haastattelu. Eli rekryfirmaan sekä itse talolle, joka käyttää tätä rekryfirmaa :) Jos ehdottavat käyttävänsä minua sen rekryfirman kautta ja kieltäydyn, annan valkoisen valheen ja jää työt saamatta...? Koska meni täydellisesti luotto tähän rekryfirmaan. Olen ollut muillakin enkä IKINÄ ole kuullut heidän sanovan mitään negatiivistä asiakasyrityksistänsä. En ole varma meneekö peräti jo yrityssalaisuuden rikkomisen puolelle... en avaa asiaa enkä yrityksiä. Hankala tilanne x( -AP

Vierailija
6/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin sitten, kun tiedät, saatko työn. 

Vierailija
7/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töihin ilman välitysfirmaa ja kerro mitä heistä sanottiin. Luulis arvostavan.

Vierailija
8/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae töihin ilman välitysfirmaa ja kerro mitä heistä sanottiin. Luulis arvostavan.

Näinhän minä teinkin siis :D ja haastattelut osui samalle päivälle molempiin. Seuraavaksi on haastattelu siis itse talossa.. -AP

Vierailija
9/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota siihen, että tekevät päätöksen ennenkuin kerrot. Voi olla, että haastattelussa asian esille ottaminen vaikuttaa sinun työnsaantimahdollisuuksiisi, ja voidaan tulkita esimerkiksi juoruiluksi. 

Vierailija
10/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota omia kokemuksiasi tästä mahdollisesta työnantajasta. Jos ne ovat positiivisia, ole onnellinen. En lähtisi puhumaan niistä asiattomista kommenteista, joita rekryfirmassa kuulit, elleivät ne ole omiaan vaikeuttamaan tai haittamaan ko yrityksen toimintaa. Kuulemme niin paljon ja niin erilaisia "totuuksia" , että kannattaa luottaa vain omiin havaintoihinsa -  ja "tilitietoihin".

Vierailija
11/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota siihen, että tekevät päätöksen ennenkuin kerrot. Voi olla, että haastattelussa asian esille ottaminen vaikuttaa sinun työnsaantimahdollisuuksiisi, ja voidaan tulkita esimerkiksi juoruiluksi. 

En tietenkään kertoisi asiaa suoraan että hei kävin siellä ja siellä ja sanottiin niin ja näin, Mites on, pitääkö paikkaansa? :D Vaan lähinnä JOS tarjoaisivat töitä tämän rekryn kautta (ilmoittaisivat nimeni sinne), niin aion kieltäytyä ja varmaan syytä kysyisivät. Eli toivotaan, että eivät ehdota moista... muuten tulee kuumat paikat mulle :D -AP

Vierailija
12/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi jos asia ei ole niin selvä ettei sitä tarvitse miettiä.

Nyt yrität itsekkin perustella itsellesi miksi irtopisteiden kalastelu olisi perusteltua.

Vierailija
13/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään kertoisi asiaa suoraan että hei kävin siellä ja siellä ja sanottiin niin ja näin, Mites on, pitääkö paikkaansa? :D Vaan lähinnä JOS tarjoaisivat töitä tämän rekryn kautta (ilmoittaisivat nimeni sinne), niin aion kieltäytyä ja varmaan syytä kysyisivät. Eli toivotaan, että eivät ehdota moista... muuten tulee kuumat paikat mulle :D -AP

Eli muotoilen sitten asiani vaikka näin: "valitettavasti en tee töitä kyseisen yrityksen kautta huonojen kokemusten takia. Toki talolle tulen erittäin mielelläni vaikka tällä tarvittaessa töihin kutsuttavilla sopimuksella"(mikä tehtäisiin siis sieltä rekrynkin kautta)

Vierailija
14/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarjottu työ kelpaa, niin sitten ei passaa valittaa työttömyydestä.

Vierailija
15/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituista meininkiä firmalta, että käyttää rekryä ja palkkaa myös suoraan itse. En ihmettele, että rekryfirma on ihmeissään. 

Vierailija
16/16 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika omituista meininkiä firmalta, että käyttää rekryä ja palkkaa myös suoraan itse. En ihmettele, että rekryfirma on ihmeissään. 

Mitäs outoa siinä on? Osa on talolla ja osa extraajia. Ihan normaalia. Rekryfirma ei ollut ihmeissään vaan laukoi asiattomuuksia, eivät olleet edes tietoisia, että olen hakenut talollekkin töihin. Enkä sitä kertonut missään vaiheessa.

Kävi kuten pelkäsin. Ehkä olisi pitänyt heille avata syyt, jätin avaamatta.