--- Kesänuput vko 28 ---
Tein taas uuden, kun viikkokin vaihtui.
Edellinen:
[http://http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.va…]
Lohdullista että samojen vaivojen kanssa painitaan :)
meillä näpyt nyt helpottumaan päin, mutta itkuisuus lisääntyy. Aamuyöstä asti nukkui ja ähisi ja huitoi käsillä ja naama oli kurtussa ja heräili vähän väliä. Nyt on tissitellyt ja vähän väliä huutaa, ja sitten saattaa yhtäkkiä kesken huudon nukahtaa puoleksi minuutiksi ja havahduttuaan jatkaa huutoa. Hyssyttelyt eikä oikein mikään tunnu auttavan. Lisää maitoakaan ei huoli; hamuaa kyllä mutta ei tunnu olevan tosissaan eikä ala imemään ja sitten taas menee naama kurttuun ja alkaa huutaa.
Pitänee kohta lähteä kärryttelemään, vaunuihin se kuitenkin melko varmasti nukahtaa päiväunille...
Alcatraz ja tinni 1vko 6vrk
Kommentit (62)
ja tänään olis neuvola..ihan jännittää kuinka paljon on tullut pojalle painoa lisää! hyvät ruoka halut ainakin on :)
KENEN PIKKUISSESTA VALOKUVAAJA OLI OTTANUT KUVIA?? VOISITKO LAITTAA UUDESTAA SEN KUVAN TÄNNE!? KINATTIIN JUST MIEHEN KANSSA..MIES SANO ET EI NÄIN PIKKUISESTA SAA HYVÄÄ KUVAA KU SE MAKAA JA MÄ VÄITIN TOISTA :)
AINAKIN SE KUVA OLI TODELLA HYVÄ TUMMALLA POHJALLA :)
nyt aamupalalle :)
Onkohan tää joku kausi, kun eilen ja tänään vauva on vain nukkunut ja syönyt? Edellisinä päivinä se oli hereillä melkein joka syötön yhteydessä vähintään tunnin, mutta nyt se vaan nukkuu. Ja koko ajan on nälkä. Oisko sitä tiheän imemisen aikaa? Yölläkin nukkui vain parin tunnin jaksoja, kun parina edellisenä yönä nukkua posotti neljä tuntia kerrallaan.
Käytiin tänään neuvolassa. Painoa oli 3 945 grammaa ja pituutta 52 senttiä. (Syntymäpaino oli 3 400 ja pituus 51).
Kaveri perheineen kävi tänään kylässä. Toivat lahjaksi heidän käyttämiään kestovaippatarvikkeita. Se oli kyllä tarpeellinen lahja, koska en varmaan muuten olisi tullut aloittaneeksi kestisten kokeilua. Kaveri näytti kädestä pitäen vaippojen ja kantoliinan käyttämistä, ja nyt meidän Nuuskis nukkuu tuossa liinassa kestikset jalassa :D
Haissa ja Nuuskis 2 vko 2 pv
tänään PikkuMies täytti kuukauden ja meil oli neuvola :) poika painoi jo 4900g ja pituutta oli jo kertynyt 58cm (syntymä paino oli 3800g ja pituuus 52cm)
tänään oli kiva päivä..kävin kaupungilla siskon kanssa :) ja tuli shoppailtua kaikkea kivaa!! kyl piristi taas arkea ku pääs kotoa pois!!
nyt nuukkuun..ennenku tipahdan tähän Zzz.. :)
tänään PikkuMies täytti kuukauden ja meil oli neuvola :) poika painoi jo 4900g ja pituutta oli jo kertynyt 58cm (syntymä paino oli 3800g ja pituuus 52cm)
tänään oli kiva päivä..kävin kaupungilla siskon kanssa :) ja tuli shoppailtua kaikkea kivaa!! kyl piristi taas arkea ku pääs kotoa pois!!
nyt nuukkuun..ennenku tipahdan tähän Zzz.. :)
Meikäläinen alkaa jo näkemään hallusinaatioita. Yön pimeinä tunteina pelkäsin pudottavani vauvan kun kädetkin alkoivat jo säpsähdellä väsymyksestä :( Mieskin yritti auttaa ja kanteli vauvaa kahteen saakka, kunnes sanoin, että voisi mennä nukkumaan kun tuo meidän taapero kuitenkin herää jo ennen seitsemää ja jonkun pitää olla hänen kanssaan...
Pääsin vasta kahden jälkeen nukkumaan, sain nukkua peräti tunnin ja taas maitoa...taas nukuttiin tunti ja maitoa...lypsin räjähtämispisteessä olleet rintani joskus puoli kuuden korvalla ja pumpun pärinän takaa kuulin, että siellä huuto raikasi taas vaikka oli juuri syönyt. Ei muuta kuin tyttö sitteriin puolinukuksissa huutamaan (pitää silmiään kiinni ja kiljuu kuin sikaa tapettaisiin...) ja sitten kun sain lypsettyä, otin neidin syliin ja hyssytin uneen. Koko ajan pitäisi olla liikkeellä...argh!
Ja jo ennen tätä yöllistä huutosirkusta, meidän ilta meni kuunnellessa pelkkää huutoa tuolta ilta kahdeksasta saakka sinne kahteen saakka yöllä...pierua ja huutoa vuoronperään. Monetkohan kakkavaipatkin vaihdoin illan aikana? Huoh, opinpahan jotakin: EN KOSKAAN ENÄÄ SYÖ HERNEITÄ!
On kyllä tosi lohduttavaa, että muutkin kamppailevat samojen ongelmien kanssa. Huomenna pääsen neuvolaan. Jännä nähdä, miten tyttö on kasvanut. Lauantaina tulee sitten ikääkin jo kuukauden verran. Täytyy sen kunniaksi aloittaa ne D-tipat...
Tuota itkua kyllä jaksaisi kuunnella paljon paremmin, jos saisi edes jonkinlaisen kontaktin vauvaan, mutta ei, ei hymynhäivää tule, vaikka miten houkuttelee...silmät puoliummessa tojottaa takaisin ilmeettömänä myttynyä. Sen verran kuitenkin seuraa, että jos liikutan päätäni sivuille, silmät seuraavat myös...viiveellä. Kaipa hän ihan tässä maailmassa sitten on...
Tänään piti mennä torille perunaostoksille, mutta täällä sitä vielä keikutaan, puolivalmiina vailla huolen häivää...
Nyt pitää lopettaa ja ottaa kahvia, ei tässä muuten jaksa valvoa...sori jos tässä on kovasti virheitä, toistoa tai puolikkaita lauseita...ei jaksa oikolukea...eikä auttaisikaan, vaikka oikolukisinkin...
Kanelisokeri
Eli hei vaan, vieläköhän ees muistatte :D
Saimme Poikanupun maanantaina 7.7.08 klo 15.47. Painoa 4446g ja pituutta 55,5cm, päänymp. 38,5cm.
Poika syntyi siis rv41+6, käynnistyksenä kalvojen puhkaisu. Synnytys kesti kaikkinensa 4h27min, josta ponnistus 10min.
Dramatiikkaa riitti tässä neljännen synnytyksessä, pidän teijät kuitenkin jännityksessä ja palaan synnytyskertomuksen kanssa myöhemmin. Loppu hyvin, kaikki hyvin, eilen kotiuduttiin ja hulinaahan täällä nyt riittää!
Piia ja poika vajaa 3vrk
nopsaan vaan yhdellä sormella nakuttaen...
Maidon laadusta: mulla ei oikeastaan KOSKAAN vauva saa rinnasta mitään "takamaitoa", johtuen siitä kun multa tuo maito suihkuaa sellaisella volyymillä että parissa minuutissa on vauvan masu niin täys (ilmaakin) ettei rinta ikinä tyhjene. Ihan sellaista läpinäkyvää litkua se on kun pumppaa pulloon ja kovin ovat pulskia vauvoja olleet nämä kaikki. Eli kyllä se etumaitokin vauvaa kasvattaa, ei kannata sitä maidon väriä niin vakavasti tuijottaa. Jos vauva pissaa (ja välillä kakkaakin ;-)))) ja paino nousee niin kyllähän se maito riittää.
Selma: tuttu tunne!!! Mua ärsyttää suunnattomasti kun oma äitini ei vähempää vois olla kiinnostunut lapsistamme, veljeni katras kun on kaikki kaikessa. Jo raskausuutisen kuullessaan ihmiset yleensä onnittelee, mutta meidän muori vaan tuhisi että ihan liikaa hälle lapsenlapsia tehdään - ja ihan kuin hänen olisi IKINÄ tarvinnut meitä mitenkään auttaa MISSÄÄN asiassa. Grr ja murrr.
Eli meikä pyörittää yksin tätä neljän lasen huushollia elukoineen kaikkineen ilman minkäänlaista apua. Mies on nyt pari viikkoa lomalla ja sitten se yh-arki taas alkaa.Koitahan kestää vaikka paha mieli tuleekin aina tuommoisesta!
Mites muuten, lähteekö teillä koira myös mukaan kun muutatte?
Tintti: antibioottikuuri muuten varmastikin vaikuttaa kitinään! Ainakin mulla vauva huusi ekat vuorokoaudet lähes tauotta sairaalassa (mulla silloin kaksi antibioottikuuria päällä) ja sanoivat että siitä johtuisi. Ja kyllähän ne kitinät sitten helpottikin.
Toki on meillä kitinäpäiviä ja on nukkumispäiviä nytkin, mutta sellaisiahan nuo vauvat ovat; rytmittömiä otuksia ;-))
(ja en tiedä tarkoititko mun ottamaa kuvaa vauvasta mutta kurkkaa mun profiilista, siellä on ainakin yksi tummataustainen...)
Oltiin eilen koko porukalla päivä linnanmäellä, PikkuPossu nukkui koko päivän kantoliinassa ja vain kerran piti syöttää reissun aikana. Nyt sitten tänään valvotaankin ja kitistäänkin oikein takautuvasti, eli huomenna taitaakin olla taas sitten "nukkumatautia" (kuten muut lapset asian ilmaisee), kun meillä mennään vähän näin vuoropäivin tuon kitinän ja nukkumisen kanssa.
Huokaus, pyykkikone kutsuu, kai se vaan on mentävä
Mukavaa loppuviikkoa ja jaksamisia kaikille
nappula ja kuukauden vanha PikkuPossuli :)
Hyvin sut muistan, meillä tais olla samat la:t alunperin. Tästä se vauva-arki taas alkaa ;)
Nappula: joo, ihan kadehdin niitä, joilla isovanhemmat innoissaan ottaa lastenlapset huomaansa ja harrastaa yhdessä lastenlasten kanssa yms. Meillä kanssa miehen vanhemmilla miehen siskon lapset ovat läheisemmät, toki asuvatkin lähekkäin, mutta silti. Meillä ei valitettavasti koiravanhus enää lähde reissuun mukaan. Alkaa olla hieman huonossa kunnossa, takajalat alkaneet pettää, ei jaksa lähteä enää yhtään lenkille jne. Raukka on muutenkin kova stressaamaan, ja aina kun ollaan muutettu (oli meidän mukana mm. Ruotsissa, kun hetki siellä asuttiin) niin on jonkin aikaa ihan stressissä, tärisee vaan sängyn alla.Ajateltiin, että nauttikoon vielä tän kesän, ja sitten pääsee koirien taivaaseen. Itkuhan siinä tulee kun hetki koittaa, meidän eka vauva ;)
Mies tulee tänään kotiin, ihanaa! Jos sais vaikka pienet iltapäivä päikkärit otettua, olis varmaan kuin uus ihminen. Toisaalta meille on nyt rytmi muodostunut tähän elämiseen, mitenköhän sekasin se sitten menee ?!
Selma
Paino oli nyt 4210g ja pituutta 54,5cm (synt. mitat 3520g ja 51cm).
Mulla kans tuo tissimaito on välillä sellaista haaleaa joka pikemminkin muistuttaa tiskivettä kuin maitoa =) mut yleensä on ihan valkoista ja jonkin verran tulee sitä rasvakerrosta pintaan kun pulloon olen pumpannut. Jälkitarkastuskin olisi tämän kuun lopussa, jospa siihen mennessä jo tuo jälkivuoto olisi loppunut. Ei sitä vuotoa enää hirveästi tule, suunnilleen joka toinen päivä tulee pikkaisen. Raivostuttaa jo tuo jatkuvan siteen oleminen housuissa!
Hyvä rytmi on edelleen tytöllä jatkunut (kop kop kop), yöllä herää syömään 1-2 kertaa. Esim viime yö meni sillain että iltatankkaus alkoi klo21 aikoihin ja sitten sitä tissiteltiin vähäväliä sinne klo23 asti jolloin nukahti ja nostin omaan pinnikseen nukkumaan. Seuraavan kerran heräsi syömään klo4, söi toisesta rinnasta maitoa ja nukahti uudelleen ja heräsi seuraavan kerran klo7.30. Ihan mukavasti olen siis itsekkin saanut levätä. Joinakin öinä vaan en millään meinaa saada uudelleen unen päästä kiinni sen jälkeen kun olen tytön saanut syötettyä ja laitettua nukkumaan, en tiedä johtunneeko siitä kun on valoisat nuo yöt vielä...jospa syksyn myötä paranis kun yötkin pimenee.
Tänne ei nyt kummempia, kuulumisiin!
Kauris ja tyttö 1kk (synt.10.6)
Täällä sitä kasvetaan, niin ettei meinaa perässä pysyä. Just laittelin ekoja pieneksi jääneitä vaatteita jo pois. Näköjään kuukauden käyttöikä oli niillä.. Poika on varmaan jo yli 5kg, kaksoisleuka on kyllä miehekäs ;) hih.
Viikonloppuna olis tiedossa kastejuhla. Tänään pitää vielä hermoilla sen verran, että pitää miehelle ostaa uusi puku! Oli lihonut mun kans kilpaa raskausaikana sillä seurauksilla, ettei vanha puku mahdu enää kunnolla päälle. Housujen nappi ei siis mene kiinni :O
nooh, pitihän sitä jotain tulla eteen, kun tähän asti kaikki asiat lutviutuneet niin hyvin.
Kauriksella kuulosti menevän vauva-arki hyvin. Meillä on vakiintunut sellaiset 2 imetyksen rytmi öille. Poikkeus tekee säännön, sillä viimeyönä tankattiin 5 kertaa..huoh. Joskus menee, että poju syö vaan kerran, siinä 4-5 aikaan.
mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille!
t:Rouva ja poika 1kk 1vk
Mut miten te oikein sen laskette kun tänään oli meilläkin 1kk neuvola eli viikoissa vauva on 4viikkoa= 1kk, jos lauantaina eli syntymäpäivänä 12. päivä niin sehän on yli neliviikkonen... blondi kyselee... heh. Tuolla keski Euroopassa kun asuttiin, niin vauvan ikä aina sanottiin viikoissa ja siis 4 viikkoinen on kuukauden ikäinen. No, sinnepäin eli sama se.
Meillä puklailu jatkuu ja pahenee, vauva syö nyt varmaan viidessä minuutissa rinnan tyhjäksi ja puklaa todella paljon. Vatsavaivat on lisääntyneet ja tänään ostin disflatyl tipatkin. Mun tissistä taitaa tulla sellasella paineella se maito, että vauva hotkii ja puklaa ja sit vatsaankin sattuu.
Onnea ananasnektari!! Meillä on kans tuona päivänä perheessä synttärit!
Kauris: voi onnentyttö sua! Esikoinen nukkui tuollaisia pätkiä alusta asti, tää tyttö on todella arvaamaton öiden suhteen, joskus nukkuu 3 tunnin pätkissä, joskus tunnin. Kerran on nukkunut 5 tuntia putkeen korvikkeen voimalla.
Kanelisokeri: sun väsymys ei kuulosta kivalta ja tiedän mitä tarkoitat tuolla itkemisellä ja sillä, että takaisin katsoo vaan ilmeetön tyyppi... hankalaa on, tulis nopsaan se eka hymy ja vähän jotain rotia tähän hommaan. Meilläkin oli toissa iltana se viiden tunnin huutokonsertto mahakipujen kanssa, viime yönä huudettiin vain 2 h, tänään ollut koko päivä enemmän ja vähemmän kitinää ja itkua! rankkaa...
ja 1kk neuvolassa likalla oli mittaa 55cm (synt. 50cm) painoa 4,5kg (3,6kg synt) ja pipo 37 (synt 34cm) eli pitkä tyttö ja pieni pää :D.
Jaksamista kaikille!
Kix ja vauva joka on noin kuukauden ikäinen :D
Ihanaa, sain miehen kotiin, ja nukuin tunnin päikkärit! Olen kuin uusi ihminen... Semmoinen kysymys tuli mieleen, kun mulle ei ole ennen tullut tuota tummaa viivaa mahaan (mikä linea negra se nyt oli) . Niin kun se nyt sitten siinä on, niiin lähteekös se pois ja jos lähtee niin milloin? Vai jääkö mulle tuo viiva tuohon mahaan. Kyllä mäkin olen tietämätön, mutta eipä ole ennen tuotakaan tarvinnut miettiä;)
Kivaa, huomenaamulla tulee työkaverit käymään, ja mies lupasi viedä isommat lapset aamulla puistoon, niin saan rauhassa juoruta. Kyllä sitä nauttii pienistä asioista.
Selma ja neiti 2vko 5p
Nappula: meillä on ihan sama meininki. Eilen oli nukkumispäivä ja tänään kitinäpäivä. Ihmettelinkin oikein eilen, että kylläpäs vauveli jaksaa nukkua. No, tänään on ollutkin toinen ääni kellossa :) Oltiin päivällä kaupungilla ja tunnin jälkeen Nuuskis hermostui ihan täysin ja piti etsiä sopiva imetyspaikka. Kaverilla taisi myös olla tosi kuuma, sen verran hikinen se oli vaunuissaan. Harmin paikka, sillä minä kyllä nautin auringosta ja lämmöstä.
Kotiin tultiin neljän aikaan ja pikkumies nukahti vasta nyt. Tämä väli on mennyt torkkumiseen, syömiseen ja itkeskelyyn. Toivottavasti nukkuisi nyt edes tunnin verran...
Ostin Ruohonjuuresta Vauvanilo-teetä, kun äitiysjoogan vetäjä kehui sen auttavan maidontuotantoon ja vauvan masuvaivoihin. Veikkaan nimittäin, että osittain tuo kitinä saattaa johtua vatsan kipristelyistä. Aina kun imetän, niin pikkumiehen vatsassa tuntuu kamalaa rutinaa.
Haissa ja Nuuskis 2 vko 3 pv
Terve taas kaikille. Nyt on pyörähtänyt meilläkin käyntiin tämä vauva-arki. Pikkuinen tyttö syntyi 25.6. ja ollaan nyt reilu pari viikkoa harjoiteltu elämää uuden pomon johdolla. Kyllähän tää on aika erilaista kun ennen..
Synnytyskertomuksen kävin rustaamassa tuonne synnytyspuolelle jonkun aikaa sitten.
Uniongelmat on tuttuja täälläkin. Jo sairaalassa toisena yönä neiti aloitti useamman tunnin konsertin. Jostain syystä kahden muun äidin vauvat olivat tosi kiltisti hiljaa, mikä lisäsi mun nolouttani entisestään. Lopulta kätilö kysyi (lisämaidon jälkeen), että haluaisinko vauvan hoitoon pariksi tunniksi, jotta saisin nukkua. Suostuin jo senkin takia, että muutkin olisivat saaneet pari tuntia unta.
Kotona valvottiin alussa ihan koko yö. Itku alkoi siinä 23 ja jatkui sinne neljään-viiteen. Sitten opittiin, että otetaan vauva sänkyyn nukkumaan meidän kanssa niin saadaan nukkua edes ne lyhyet pätkät kun vauvakin nukkuu. Parin huonon yön jälkeen ollaan saatu vaihtelevasti nukkua öisin ihan ok. Ollaan yleensä noustu vasta 11 aikaan aamupäivällä. Vauva syö noin 2,5 tunnin välein öisin, joskus on pidempikin pätkä unta.
Onko kenenkään muun vauvalla napa tihkuttanut verta tyngän irtoamisen jälkeen? Meillä on pariin otteeseen napa tihkunut verta sen jälkeen kun tynkä irtosi.
Toinen mieltä askarruttava asia on kantapään puutuminen. Tää alkoi joskus maaliskuussa, mutta silloin ajattelin, että vaiva paranee kun vauva syntyy. Kantapää on kuitenkin edelleen puuduksissa ja tuntuu, että se vaan pahenee edelleen. Onko kellään muulla ollut vastaavaa puutumisongelmaa?
Terhetär ja prinsessa 2 vk 2 pv
PUUTUMISESTA: minullahan oli myös se ikävä puutuminen sormissa ja luulin sen olevan vain raskauden tuoma ikävyys joka sitten häviää (niin kuin th:kin sanoi) NO: nyt sitten vaiva on edelleen. Todella ärsyttävää!!! Eli oletan että minulla on joku hermo puristuksissa joko käsivarressa tai hartioissa. Joten sama varmaan sinulla Terhetär....
Se on sitten taas perjantai. Yö meni ihan mukiinmenevästi, sain nukkua klo 01-06 välisen ajan heräämättä syöttämään. Vauva tankkasikin koko illan ihan kiitettävästi tissaillä, alkoi jopa tuntumaan, että nyt on löytynyt jo yhteinen sävel tissittelyn kanssa, mutta kyllä minä silti jouduin lisämaitoa antamaan kun ei se uni tullut muuten. Aamusta olimmekin sitten pari tuntia hereillä, kun annoin maitoa täpötäydestä rinnasta ja vauva tuhtasi sen kanssa tunnin, sitten ei enää uni tullutkaan silmään ja alkoi kitinä. Meillä oli neuvolakin varattuna yhdeksäksi, joten enpä kovin kauan olisi saanutkaan nukkua, vaikka olisin päässytkin takaisin nukkumaan.
Vauva painoi nyt 4780g ja oli 54,1cm pitkä, päänympärys oli 37,7cm (syntymämitat 3990g/52cm/36,5cm). Kaipa sitä tulee sitten maitoakin ihan riittävästi kun kerran tyttö kasvaa ihan kivasti. Onneksi ne hormoninäpyt vähän jo hellittivät, vielä niitä on poskissa, päänahassa ja niskassa, muuten iho on tosi siisti, pehmeä ja punainen :D Meidän kakkamylly teki sitten siihen hoitopöydälle pissat ja samalla kakatkin, juuri kun olin saanut kerrottua terkalle, että niin käy joka kerta kun neidin riisuu ilkosilleen :D
Navassa oli vielä jotakin eritettä ja sinne pohjalle laitettiin taas Lapista ja reunoille Basibact puuteria, kun nekin punoittivat hieman. Ihan ok käynti. Seuraava käynti onkin sitten lääkärintarkastus elokuun alussa. Oma lääkärintarkastuksenikin menee elokuun alkuun. Loppuisi nyt jo edes tuo jälkivuoto. Ärsyttää minuakin, kun pitää kulkea side pöksyissä koko ajan. Joinakin päivinä ei tule pisaaraakaan ja toisina sitten taas lorahtelee.
D-vitamiinista sanoin terkalle, etten ole antanut vielä lainkaan. Eipä sanonut siihen mitään. Kerroin kyllä aloittavani ne heti, joten eipä kait siinä mitään ihmeellistä, kun en kerran mitään saarnaakaan saanut.
Ananasnektarille ja Terhettärelle huikeat onnittelut vauveleista! Pääsitte sitten vihdoin tälle puolelle kirjoittelemaan tekin :)
Puutumisesta: Minulla puutuu sekä sormet (pikkurilli ja nimetön molemmissa käsissä) että kantapäät. Veikkaan, että tuo kantapään puutuminen johtuu iskiashermosta. Ärsyttävä vaiva.
Sain eilen ne uudet sisarusvaunut. Hienot ovat, tuskin maltan odottaa, että pääsen kärryttelemään.
Jep, nyt taidan mennä lepäilemään. Mies hoitakoon tuota taaperoa, kun kerran nukkuikin puoli kymmeneen saakka...
Kanelisokeri
Kysyisin, minkä verran pumpattua rintamaitoa vauvanne juovat pullosta kerralla? En esikoisen kanssa pumpannut lainkaan ja olen ihan pihalla, millaisia kertamääriä voisi ajatella lisämaitona tai sitten yhtenä syöttökertana. Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista!
Tonttu08 ja vauva 2,5 vkoa
Tonttu, meillä on pulloruokittu vauva ja hän syö kerralla 70-90 ml, ikää 3,5 viikkoa.
kertokaas mulle viisaammat!!
keitättekö tuttipullot joka syötön jälkeen?? ja kuinka usein keitätte tutit?? entä,jos tippuu tutti lattialle niin keitättekö vai huuhtelette raanan alla??
kuinka paljon 1,5kk vauva syö kerrallaan?? mul olis serkun polttarit ja miehen pitäis syöttää pikkuista..niin osoisin opastaa!! käyn kyl itse syöttämässä kans, mut ei pysty koko ajan ravaamaan edes takas!
tintti ja tiitiäinen
Ette usko, kuinka paljon helpotti, kun raahauduin aamulla tänne koneelle, ja huomasin, etten ole ainoa väsynyt äiti! Mies on nyt ollut sunnuntai-aamusta reissussa, ja mä alan olla kävelevä zombie.
Eilen oltiin muksujen kanssa kaverin mökillä, ja olikin ihan kivaa. Esikoinen tykkäsi, kun oli kavereita ja mennä viiletti pitkin maita ja mantuja. Poiskaan ei olisi halunnut lähtä. Poika taas kitisi ja kiukutteli (kuten on tehnyt vauvan syntymästä asti) ja roikku mussa koko ajan. On mustasukkanen vauvalle musta, ja alkaa olla jo aika väsyttävää, joskin ymmärrettävää. Vauva oli hienosti kantoliinassa, viihtyy siinä hyvin, ja melkein nukahtaa heti, kun hänet siihen laitan kehtoasentoon.
Yö olikin sitten toinen juttu. VAuva kitisi ja ähisi koko yön, ja poikakin huusi mut monta kertaa viereensä. En nukkunut varmaan silmällistäkään. Selkä oli pirun kipeä, ja ensimmäinen muksuista heräsi kuudelta ;) Oli miehen onni, ettei sattunut soittamaan mulle aamulla. Olisin antanut tulla kaikki tuntemukseni täyslaidallisella! Toinen relaa kavereittensa kanssa ja mä täällä raadan itteni puhki, ja kroppakin on ihan rikki. JA näytänkin kaameelta, enkä pääse edes urheilemaan! Niin, kuten huomaatte, kun mä en pääse rääkkäämään itteäni salille tai lenkille, olen kiukkunen kuin ampainen, ja vielä väsynyt sellainen...
Mäkin olen noita sänkyhommia miettinyt, haluja kyllä olisi, ja niin olis miehelläkin, mutta tunnen itteni niin epäseksikkääksi, että en jotenkin vielä kuitenkaan kykene. Ylimääräiset makkarat vatsassa on mulle ihan uus juttu, ja painokaan ei tunnu tippuvan raskausnoususta minnekään. Ja vaikka olen treenaillut noita alapään lihaksia, tuntuvat paikat vielä niin löysiltä, että en halua niitä mieheni kokeiltaviksi. En tiedä miksi, ei mulla edellisten raskauksien jälkeen ole ollut tälläistä oloa. Jotenkin tosi epäihana olo. Ehkä tää väsymys tekee tehtävänsä.
Onko teillä muilla ollut apuja lastenhoidossa? VAikka isovanhemmilta tai jotain? Meillä molemmat isovanhemmat mökkeilee, ja toiset ei edes ole viitsineet tulla vauvaa katsomaan! Se mua kyllä ärsyttää. Ja mun vanhemmat kanssa ei viitsineet edes mein koiraa otta mukaansa mökille, olis helpottanut mun arkea sekin. Ja siitä kun ei olis siellä mitään vaivaa. Isommatkin lapset olis mielellään halunneet mennä mökille, sit vanhemmat soittelee, että koska tulette mökille (siis me kaikki, ettei heidän vaan tarvitse yhtään lapsia hoitaa) murrr.. En tarkoita, että heidän velvollisuutensa olisi lapsia hoitaa, apu vaan olisi niin tarpeen, ja lapset haluisivat olla isovanhempien kanssa. Ja pian muutamme sinne Tsekkeihin, joten eipähän sitten tarvitse marista, ettei meitä koskaan näe. Anteeksi tää vuodatus, ärsyttää vaan kaikki.
Palaillaan, väsynty Selma ja neiti 2vko 4p