Kahvi ja imetys
Onko kukaan huomannut, vaikuttaako oma kahvin juonti vauvan virkeyteen tai vatsavaivoihin äidinmaidon välityksellä? Uskaltaako tässä juoda imetyksen aikana ollenkaan kahvia?! Entä onko olemassa jokin tietty aika kahvin juonnin jälkeen, jolloin sitä ei pitäisi enää olla äidinmaidossa?
Kommentit (4)
että pitäisi kahvin juonnin ja imetyksen väliä 1-2 h. En ole tästä kyllä mitenkään varma. Itse juon aamukahvin syöttämisen jälkeen ja toivon, ettei vauva heti haluaisi lisää ruokaa...Ainakaan neuvolan tädin mielestä yhden kupin/pvä ei pitäisi olla ongelma. Mutta tätä kahvin juontia täälläkin pohdiskellaan....
aina kahvinjuonnin jälkeen. Ja musta tuntui, että kahvi meni tosi nopeasti maitoon, esim. puoli tuntia-tunti juomisen jälkeen jos imetti niin lapsi oli tosi pirteänä. Vatsavaivoja ei tullut, mutta " ylivilkkautta" kylläkin!
Itse huomasin, että iltakahvi piti jättää pois aluksi, myöhemmin saattoi juoda pienen kupillisen, jotta itse pysyi hereillä. Harmi homma, koska piristää niin omaa oloa!
Jotkut käyttävät kofeiinitonta kahvia, jota saa kai myös pusseissa/jauheena, joka sekoitetaan lämpimään veteen. Maistoin, mutta oli ainakin minunlaiselleni kahvikissalle tosi karmea kokemus!
Ei haittaa jos juo aamukahvit ja vaikka päiväkahvit, kunhan ei litratolkulla kahvia hörpi.. Olen juonut kahvia silloin kun mieli on tehnyt (join myös raskausaikana kahvia) ja en kyllä ole mitään vaikutusta ole havainnut (ainakaan vielä)..
kun kahvia tekisi mieli. Ei niinkään maun vuoksi vaan tämän pirun väsymyksen. Esikoisen imetyksen jälkeen kun aloitin taas sumpin juomisen niin muistan millaisen vireystilan se hetkeksi sai aikaan. Tietysti vaikutus alkoi pikkuhiljaa tasaantumaan, mutta silti. Meillä on ollut niin rankat kuukaudet vauvan koliikin ja huonosti nukuttujen öiden kanssa, että kuppi kaffea tekisi poikaa. Mutta juuri noiden vauvan vatsavaivojen takia en ole vielä uskaltautunut edes maistamaan. Mieluummin olen kuitenkin ilman kahvia kuin kuuntelen sitä huutoa ja kitinää enää yhtäkään iltaa.