Mitä tehdä kun mies yrittäjä ja alkaa henkisesti olemaan ihan poikki?
Tilanne on vaan todella ikävä, mies syyttelee mua jatkuvasti ja nyt kun otin puheeksi asiat mitkä mua vaivaa jne. tuli ilmi että vika ei ole mussa vaan siinä että mies alkaa olla väsynyt ja tarvisi lepoa mutta miten se voi onnistua kun on yksityisyrittäjä? Eikä tulot ole kuitenkaan niin suuret että sinne olisi mahdollista palkata työntekijä ja itse jäädä pois... Siitäkään ratkaisusta en pidä että me lähdettäisiin lapsen kanssa pois muualle asumaan, miten se tässä tilanteessa voisi auttaa kun suurin väsymyksen aiheuttaja on toi yritys ja sen tuoma vastuu ja lomattomuus..
Kommentit (3)
Mä olen pakottanut/rukoillut/perustellut/uhkaillut aina tarpeen mukaan pitämään joskus pitkän viikonlopun, esim pe ylimääränen vapaapäivä. Sekin auttaa jo hiukan. Jos mahdollista niin lähtee pois kotoa viikonlopuks, tulee muualla levättyä eri tavalla ku kotona.
Onneks nykyään mieskin huomaa koska on liian pitkään painanut hommia liian kiireellä.
Yleensä auttaa ku huomauttaa et se päivä-pari vapaata tulee halvemmaks ku burn-out:sta toipuminen.
yrittäjän vaimo
kuin nostaa kissa pöydälle. Puhu miehesi kanssa. Kerro, että olet huolissasi hänen jaksamisestaan ja sitä kautta koko perheen hyvinvoinnista. On pistettävä asioita tärkeysjärjestykseen, onko yritys ja raha tärkeämpää kuin perheen ja oman itsen hyvinvointi?
Terveyttä ja hyvinvointia ei voi mitata rahassa ja sen usein tajuaa vasta kun ne menettää. Entä perheen arvo? Olisiko kamalaa panna firma kiinni kuukaudeksi, pitää välivuosi, palkata sijainen vaikka se ei olisi taloudellisesti kannattavaa..Jos lomaan ei ole varaa, katselkaapa vaikka perhelomat ry:n sivuja. Haku on nyt menossa. Lomaviikko on ihana ja edullinen, niin jospa sen viikon edes raskisi palkata sijaisen tai pistää koko yritys kiinni ja pitää ihan kunnolla lomaa...
t: yrittäjä