Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kerroitte raskaudesta työpaikalla?

Vierailija
30.03.2017 |

En ole koskaan ollut raskaana, joten kiinnostaisi kuulla teiltä, jotka olette olleet, että kuinka kauan raskauden pystyy pitämään salassa niin kauan etteivät ulkopuoliset huomaa asiaa? Tiedän, että työnantajalla pitää kertoa raskaudesta viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa, mutta harva varmaankaan pystyy pitämään asiaa salassa niin pitkään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti sen jälkeen kun vakinaistettiin.

Vierailija
2/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkällä raskaus oli silloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 16 kun arvelin ettei kauaa enää pysty peittelemään. Esimies ei olisi varmaan huomannut vielä mitään pitkään aikaan, mutta tarkkasilmäisimmät naiset kyselivät jo sitä seuraavalla viikolla olenko raskaana. Ajattelin myös että olisi reilua varoittaa etukäteen että saavat paremmin aikaa valmistautua minun pitkään lomailuun.

Vaikka olisin millaiseen säkkiin pukeutunut, en olisi kyllä pystynyt pitämään kasvavaa mahaa paljon viikkoa 22 pidemmälle piilossa. Mutta tämä varmaan riippuu paljon vartalon muodosta ja on aika yksilökohtaista.

4/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun tulee vakipaikka niin ilmoitetaan että jäädään äitiyslomalle ja sitten siinä menee se 3 vuotta

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
5/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin puolivälin tienoilla rakenneultran jälkeen. Ensimmäinen raskaus kyseessä joten hyvin pysyi vatsa piilossa tuohon saakka, ja olin käyttänyt väljiä yläosia muutenkin jo kauan joten monikaan ei varmaan epäillyt mitään.

Ja ei, en tullut raskaaksi saman tien vakipaikan saatuani ;) Kotona 2 vuotta ja takaisin töihin.

Vierailija
6/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta raskaudesta kerroin esimiehelle viikolla 13 kun sattui kehityskeskustelu siihen ja minusta oli reilua olla antamatta katteettomia lupauksia tulevasta työvuodesta. Työkavereille kerroin joskus 20 viikolla eräänä aamuna kahvipöydässä.

Toisessa raskaudessa oli pakko kertoa työkavereille aiemmin, kun raskaus alkoi näkyä joskus 15 viikolla tosi selvästi. Silloinkin kerroin esimiehelle muutamia viikkoja aiemmin kuin työkavereille.

Riippuu paljon työn laadusta, mutta minusta on reilua kertoa ajoissa, jotta sijainen ehditään hankkia. Pari kuukautta on lopulta aika lyhyt aika järjestää työt uudelleen.

Vierailija
7/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitun rv 8, koska samassa tilassa ( 1930- luvun) kiinteistö ruvettiin tekemään remonttia ja lisäksi piti valmistella muuttoa . Päätin että parasta kertoa heti. Minut siirrettiinkin heti jo uuteen rakennukseen, varmuuden vuoksi, pomon päätöksellä.

Vierailija
8/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin melkein heti positiivisen testin jälkeen, koska pian alkoi niin järkyttävä pahoinvointi, jonka vuoksi jouduin jäämään sairaslomalle.

Minä jäin heti saatuani vakipaikan, tosin lasta yritettiin jo kauan ennen kuin tiesin saavani paikan. Tammikuun alusta alkointyösopimus ja muistaakseni kolmannella (siis tammikuun) viikolla kerroin esimiehelle.

Vierailija
9/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut kertoa kun pomo tuli sitä itse huutaen kysymään, oisko ollut silloin joku 12 rv menossa.

Vierailija
10/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvinnut kertoa kun pomo tuli sitä itse huutaen kysymään, oisko ollut silloin joku 12 rv menossa.

Voi ei! Oliko vihainen vai miksi huusi? :O

Vierailija
11/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolle kerroin muistaakseni joskus rv 9. Muille työkavereille kerroin rv 12 jälkeen yksi kerrallaan.

Vierailija
12/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tarvinnut vatsaa peitellä.

Tuo 11.

Vierailija
13/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin vasta viime tipassa, eli se 2 kk vai mitä se olikaan ennen laskettua aikaa.

Vierailija
14/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 13 kerroin. Mielestäni reilua varoittaa ajoissa että työnantaja saa asiat järjestettyä poissaolon ajaksi.

Vierailija
15/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tosi aikaisin. Pahoinvoinnin ja oksentelun takia.

Vierailija
16/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkällä raskaus oli silloin?

Taisi olla rv 51 jos oikein muistan. Esikoisen jälkeen olenkin ollut tasaiseen tahtiin raskaana ja poissa työelämästä.

Vierailija
17/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Oliko vihainen vai miksi huusi? :O

Vihainen oli, ei tykännyt yhtään. 🙁

Vierailija
18/18 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monihan taitaa odottaa siihen ekaan ultraan?