Kun perinnön riitauttaa, pitää odottaa puoli vuotta!!
Mä en tajua mikä idea tässä on! Turhaa kulua yhteiskunnalle ja turhaa odotusta perinnön saajalle sekä muita kuluja. No kiusa se on pienikin kiusa!
Tätini kuoli ja jätti minulle perintönsä (on lapseton) niin yllättäen hänen siskojensa lapset eli minun serkkuni eivät hyväksyneet testamenttia ( vainajan siskot myös kuolleet)
Vaikka eivät missään tekemisissä vainajan kanssa olleet ja ovat nähneet hänet viimeksi äitinsä hautajaisissa. Ilmeisesti niin helkkarin kateellisia kun minä saan suurehkon perinnön ja he eivät saa latiakaan.
Mä en ymmärrä miksi tällainen on edes sallittua, testamentti on tehty jo kymmeniä vuosia sitten.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. Ota vaikka pankkilaina odotellessa...
Nyt tais aloituksen pointti mennä lujaa ohi..
Siis mitä pitää odottaa puoli vuotta?
Voihan tuohon mennä enemmänkin aikaa.
Oletko sitä mieltä, että asiasta ei saisi riitauttaa? Tietenkin saa. Jos odotit saavasi nyt jotain, oletan. että oli tosiaan näin laskeskellutkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikähän se pointti on?
Meinaatko että tuollainen riitatilanne selvitetään hetkessä?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä pitää odottaa puoli vuotta?
Että rahulit kilahtaa aloittajan tilille. Sukulaisilla on ensin puoli vuotta aikaa virallisesti moittia testamentti, ja sitten vasta päästään käräjöimään
Siinäpähän riitelee, ei sisarusten lapset peri jos niin ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että asiasta ei saisi riitauttaa? Tietenkin saa. Jos odotit saavasi nyt jotain, oletan. että oli tosiaan näin laskeskellutkin...
No saa riitauttaa jos on aihetta mutta kun tässä tapuksessa on ihan selkeä testamentti ja vainajalla ei lapsia ja testamentti tehty lakimiehen läsnäolessa. Ei ole mitään riideltävää, mutta piruuttaan vain tuon tekevät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikähän se pointti on?
Meinaatko että tuollainen riitatilanne selvitetään hetkessä?
Kyllä päivänselvissä tapauksissa tuo on helkkarin hölmöä että laitetaan odottamaan tuo puoli vuotta ja sitten vielä käräjät päälle!
Itse kokenut saman ja vieläkin raivostuttaa!
No suo heille se, että purkavat kiukkuaan. Saat kuitenkin loppuelämäsi ajan sitten nauttia niistä rahoista. Joka kerta kun matkustat näillä perintörahoilla, niin muista lähettää kortti näille kiukkupusseille.
Otan osaa tätisi poismenon johdosta.
Vierailija kirjoitti:
No suo heille se, että purkavat kiukkuaan. Saat kuitenkin loppuelämäsi ajan sitten nauttia niistä rahoista. Joka kerta kun matkustat näillä perintörahoilla, niin muista lähettää kortti näille kiukkupusseille.
Juu on vähän pakko lain puitteissa suoda mutta inhoan tälläistä turhaa yhteiskunnan rahojen tuhlausta ja sitä että annetaan mahdollisuus tälläiseen "kiusaamiseen", itse ovat suoraan sanoneet että et pääse ainakaan heti tuhlaamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa tätisi poismenon johdosta.
Kiitos
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että asiasta ei saisi riitauttaa? Tietenkin saa. Jos odotit saavasi nyt jotain, oletan. että oli tosiaan näin laskeskellutkin...No saa riitauttaa jos on aihetta mutta kun tässä tapuksessa on ihan selkeä testamentti ja vainajalla ei lapsia ja testamentti tehty lakimiehen läsnäolessa. Ei ole mitään riideltävää, mutta piruuttaan vain tuon tekevät.
Ap
Sitten puoli vuotta on lyhyt aika. Meidän tutuilla kestänyt jo pian 20v... Kun ei olla samaa mieltä, tai siis yksi ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että asiasta ei saisi riitauttaa? Tietenkin saa. Jos odotit saavasi nyt jotain, oletan. että oli tosiaan näin laskeskellutkin...No saa riitauttaa jos on aihetta mutta kun tässä tapuksessa on ihan selkeä testamentti ja vainajalla ei lapsia ja testamentti tehty lakimiehen läsnäolessa. Ei ole mitään riideltävää, mutta piruuttaan vain tuon tekevät.
Ap
Sitten puoli vuotta on lyhyt aika. Meidän tutuilla kestänyt jo pian 20v... Kun ei olla samaa mieltä, tai siis yksi ei ole.
Asianajajan mielestä tää on läpihuutojuttu että toivotaan ettei kestä enää kauaa.
Ap
Toivottavasti asiat selviävät vain puolessa vuodessa, itse olen sivusta seurannut kahta tapausta joissa on mennyt vuosia testamentista huolimatta ja siitä huolimatta että kaikki sujui lainmukaisesti ja oikein. Jos henkilö on tarpeeksi ilkeä on niin aina valituksilla ja erilaisilla muilla kommervenkeilla sai asioita tehtyä todella vaikeaksi. Molemmissa tapauksissa lopputulos oli kuitenkin ihan täsmälleen se mikä oli alunperinkin, ennen valituksia, tavallaan ihan turhaan käytettiin molemmissa tapauksissa oikeuden, tuomareiden ja muutamien muiden virastojen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti asiat selviävät vain puolessa vuodessa, itse olen sivusta seurannut kahta tapausta joissa on mennyt vuosia testamentista huolimatta ja siitä huolimatta että kaikki sujui lainmukaisesti ja oikein. Jos henkilö on tarpeeksi ilkeä on niin aina valituksilla ja erilaisilla muilla kommervenkeilla sai asioita tehtyä todella vaikeaksi. Molemmissa tapauksissa lopputulos oli kuitenkin ihan täsmälleen se mikä oli alunperinkin, ennen valituksia, tavallaan ihan turhaan käytettiin molemmissa tapauksissa oikeuden, tuomareiden ja muutamien muiden virastojen aikaa.
Just tätä pelkään, ovat niin suoraansanottuna vit****maisia että saattavat näin tehdä ja en tajua miksi tälläiseen annetaan mahdollisuus?
Ap
Ei se välttämättä mene käräjille. Siinä vaiheessa kun serkuillesi selviää että häviäjä maksaa kulut niin saattaa mennä pupu pöksyyn. Jos testamentti on tosiaan noin selvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä mene käräjille. Siinä vaiheessa kun serkuillesi selviää että häviäjä maksaa kulut niin saattaa mennä pupu pöksyyn. Jos testamentti on tosiaan noin selvä.
Se on selvää serkuilleni, joista kahdella on ulosottoa, ainakin puheista päätellen sitä on paljon, eli yhteiskunta tämänkin maksaa.. Siksi varmaan kiusaavatkin minua kun ei ole "mitään menetettävää"
Itse saivat ulosottoa aikoinaan yrityksen konkkaan menosta kun velkaa jäi.
Ap