Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun uudet kengät hankaa aina jalan takaosan verille ja kipeäksi? :'(

Vierailija
30.03.2017 |

Ostin kengät kun edellisistä on pohjat puhki, molemmissa pohjissa on näkyvät reiät. Rakastan niitä kenkiä, ostin ne vuosia sitten kirppikseltä, kallis merkki. Ne ei ikinä hangannut ihoani rikki.
Joka tapauksessa, minua nolottaa kun niissä on reiät. Joku voi nähdä joka kävelee takanani.

Ostin uudet kengät. Niiden piti olla mukavat jne. Oli myös kalliit. Kaupassa ne oli ihanat, kotimatkalla myös. Jätin ne siis jalkaani.

Sitten kävin koiran kanssa ulkona, kävelin ehkä puoli kilsaa ja auauau. Siitä kantapään yläpuolelta, jalan takaa alkoi koskea :( Oli tosi vaikea päästä kotiin kun sattui.

Mitä mä teen. Aina sama juttu kun ostan kengät. En mä voi aina laastaroida jalkojani kun menen ulos :(((
Harmittaa niin. Ne oli kalliitkin :(((
En osta enää ikinä kenkiä :'(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, mutta kyllä se laastarilla helpottaa. Yleensä laastaria ei tarvitse pitää kuin muutama päivä, niin kengät on ajettu sisään. Laastari saa olla paikoillaan niin kauan kuin pysyy.

Vierailija
2/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pienet ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nahkaa? Nahka venyy niin että se muotoutuu pikku hiljaa jalkaan, jos vaan jaksaa kenkiä käyttää. Muutkin materiaalit saattavat hieman muokkautua käytön myötä.

Vierailija
4/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi aina laastaroida? Eikö laastari ole aika paljon halvempaa kuin kengät?  Kyllä mä aina laastaroin siihen asti, kunnes kengät pehmenevät. 

Yksi mahdollisuus on, että kantapääsi on väärän muotoinen kenkiin. Ongelma ratkeaa usein kantapohjallisilla, jotka nostavat kantapään muutaman millin verran ylöspäin. Silloin kengän reuna osuu sopivampaan kohtaan eikä mene rikki.

Vierailija
5/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se monesti uusien kenkien kanssa. Ne tulee ns. sisään ajaa. Kävelet pieniä lenkkejä. Kostuta ja venytä. Kyllä ne siitä pehmenee. Suutaritkin joskus pehmittää kengän kovia kohtia.

Tai sitten ostat aina sellaiset kengät, jotka ovat jo ostaessa riittävän väljät sinun akilleen kantapäästäsi.

Vierailija
6/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kengät ovat nahkaa, suutari voi myös venyttää hankaavaa kohtaa.

Vierailija
7/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla osta numeroa isommat kengät, pienethän ne on jos noin hankaavat.

Vierailija
8/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan väljät kengät hiertävät. Hiertäminenhän on sitä, että kengän kova reuna liikkuu ihoa vasten ja iho menee rikki. Tiukat kengät puristavat, eivät hierrä.  Jos pohjalliset eivät tunnu hyvältä ratkaisulta, miten sitten vähän paksummat sukat?

Vierailija
9/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus luulin että kengät tulee koeajaa....sitten löysin jalkaani sopivan kenkämallin. Ei siihen mennyt kuin parikymmentä vuotta aikuisiästä :(

Vierailija
10/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kenkä muotoutuu siinä.

Vierailija
11/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikaflex - on meinaan kova paikkausaine. jos paikkaa wanhaa ( ei kasvojen rypyille!!!) Silikoni on toinen hyvä paikkausaine - siis just sitä mitä on.....

-

Ja kestää aikansa että kengät muotoutuu jalkaan. 

Vierailija
12/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta liimattavat geelityynyt niihin kantapäihin, siis kenkiin liimattavat.

Vierailija
13/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia mulla pitää aina olla parit-kolmet eri sääoloihin tarkoitetut kengät. Uudet ajetaan sisään vähin erin. Matkoille otetaan mukaan ne vanhimmat popot.

Joskus jo käytössä olleet kengät, jotka otetaan vuodenajan vaihtuessa uudelleen käyttöön hankaavat aluksi.

Laastaria kuluu.

Vierailija
14/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkolaastarit kantapäihin. Voi olla niin kauan kuin pysyy. Sitten kun irtoaa, on sisäänajetut. Jos hierää rakkolaastarin puhki on apu sitten noin kantapohjalliset. Mä pelaan noiden kanssa aina uusien kenkien aikana.

Vierailija
15/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina laastarit jo valmiiksi tuonne kantapään taakse, ennen kuin alan käyttää uusia kenkiä. Sit kun on jonkun aikaa käyttänyt niitä, voi jättää laastarit onneksi pois (ellei sitten ole todella kova materiaali kengässä... esim. yhdet asicsin juoksulenkkarit repii jalat edelleen verille, vaikka olen ne ostanut n. 3-4 vuotta sitten, argh). 

Vierailija
16/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaa niiden hankaavien kenkien pohjat, jotta voit pitää niitä sisällä. Kostuta vaikka pumpulilappuja ja laita ne kantasi ja kengän väliin, juuri sinne mistä hankaa. Sitten tallustelet kotosalla tai vaikka silität pyykkiä ja pidät ne kengät jalassasi kunnes pumpulit on kuivuneet. Siihen mennessä on kengän takaosa venynyt juuri sopivasti, näin teen itse ja toimii !

Vierailija
17/18 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, ompa helpottavaa että näin on muillakin!!! :)

Eli laastaria vain peliin. Kyllä niiden pitäisi olla oikean kokoiset :)

Toivotaan että totun!

Ap

Vierailija
18/18 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakea kivi, laitoin siihen kohtaan jossa kantapää, oli yhden vrk, tuntui kuin hiertäminen olisi vähentynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi