15v pojat haastoivat riitaa mun kans
Turuus siis tapahtu tää. Olimmenos kauppaa ja siin oli si pari viistoist vee junnuu oven edustal limppimäs ja polttaas röökii. Mä simmenin ohi siit iha normisti ilma mitää sen kummempii, ja si toine niist pojist alko huutelee mul et "käy hakee meil röökii ja bissee akka!". Mä olin iha järkyttyny ja shokis, mietin äänee et mitä v*ttuu te ootte viel lapsii emmä teil hae mitää, v*ttu mun nuarin lapsiki on teit monta v vanhempi. "V*ttu ollaa viistoist vuotiait, kyl sä meil pystyt hakee v*tun v*jakki!". Mä si sanoin et menkää kotii leikkii leegoil tai mä soitan poliisi paikal. No ei siin kauaa ku lapset meni paniikkii ja läht käpälämäkee.
Nykyaja nuaret on kyl ihmeellisii tapauksii, ei voi muut sanoo.. huhhuh!
N48 turuust
Kommentit (17)
Alkoi minultakin ymmärrys simmetä.
Ei tuota ole kyllä mikään N48 kirjoittanut, joku 13 vee. teinipissis.
Mitä v*tun kieltä toi oli??? Kehitysvammanen puhumassa viroa?
Minusta se oli oikein hyvin kirjoitettu. Limppimistä en tiedä❤
.
Ihan hyvin toimit pikkumiesten kanssa. Noinko käyttäydytään nja poltetaan tupakkaa. Vanhemmille voisi ilmoittaa.
Hyvin kirjoitettu kiitos
Vierailija kirjoitti:
Minusta se oli oikein hyvin kirjoitettu. Limppimistä en tiedä❤
.Ihan hyvin toimit pikkumiesten kanssa. Noinko käyttäydytään nja poltetaan tupakkaa. Vanhemmille voisi ilmoittaa.
Hyvin kirjoitettu kiitos
Limppiminen oli ainakin Kuopiossa sylkemistä. Jännä että Turussakin, ihan eri meininki noin muuten.
Joo täytyy komppaa sua ap, mä kylä tiärän et noit löytyy turuust ja varmaa muualtki suamest. Hyvin toimit.
T. Toinen turkulaine
Kyllä niitä täällä Oulussakin pyörii kauppojen ulkopuolella. Ilmoitan aina, että hakekaa itse nautintoaineenne, kun ikä siihen riittää.
Siemmensit ohi, täh? Olipas vaikea lukuista tekstiä, ei meinanut tajuta. 😄 mutta oikein toimit. Täällä kanssa ostarilla notkuu välillä teinejä, jotka kysyy että voisiko ostaa tupakkaa ja kaljaa. En ole ostanut. Mutta varmaan joku ostaa, varsinkin perjantaisin niitä näkee tuolla ostarilla.
Tuo teksti ei ole turun murretta nähnytkään.
Vsi että oikeen Turuuuuuuuuuuuuuusssst
Repesin tuolle turun murteelle.. :D
Nyt oli vaikealukuista tekstiä, mutta noin olisin itsekin tehnyt. hyvä!
Olen itse karjalainen mutta tuo oli todella selkeällä ja hauskalla murteella kirjoitettu, mitä sitten olikin. Minkälainen luku- ja kielitaito ihmisillä oikein on, kun tuo tuotti vaikeuksia..
Pahinta on kun tulee puhuu jo valmiiksi paksua itämurretta ja altistuu sen lisäksi turun "puheelle" niin ei siitä enää oikein kukaan ota selvää.
Ja vielä kun kuulee vierestä miten omat lapset harjoittelee uutta kieltä.
Näio. Kyll niimpal kärssi saa. Ja hävet!
Hyi vittu mitä tekstiä. Onks Turku oikeesti noin perseen kuulosta? En nyt yhtää ihmettele miks Turku on suomen perseenreikä.
Menipä kauan että sain luettua tuon niin, että ymmärsin. Ovatko turkulaiset edes suomalaisia?