Poikani sai TODELLA halvan synttärilahjan...
Viime lauantaina oli meidän pojan 8-vuotissynttärit, ja mukana oli suurin osa luokkakavereista. Ei haluttu mitään valtavan suurta häppeningiä juhlista, mutta ei mitään supertylsää ja halpaakaan ringissä istumista. Kakkua, pullaa, leikkejä, pelejä, musiikkia jne. Muutaman vanhempi oli mukana myös ja kaikilla tuntui olevan kivaa.
Eräs kutsutuista, samanikäinen luokkakaveri antoi lahjaksi pienen action-figuurin, sellaisen kaikista halvimman mahdollisen version, joita saa vajaalla viidellä eurolla halpahallista. Toki meidän poika tuli iloiseksi lahjasta, mutta mun mielestä on kyllä aika outoa antaa joku tuollainen alle femman halpislahja. Eikä siis mitään muuta, ei edes korttia tullu mukana. Kaikkien muiden lahjat olivat jotain 10-20 euron tasoa, mikä on mun mielestä paljon sopivampi. Ei siis tarvii mitään superkalliita lahjoja, mutta toi nyt oli vaan noloa, ja aiheutti vähän kummallisen tunnelman juhliin. Vähän niinku ois antanut lyijykynän joululahjaks.
Tuon pojan mutsi soitti mulle ennen juhlia ja kysyi lahjatoiveita. Sanoin sille, että action-leluja siitä ja siitä sarjasta, mutta ei tarvii kyllä mitään ihmeitä. Mutta siis sehän on vaan jotain mitä sanotaan, kun sanotaan ettei tarvia mitään. Tottakai synttärijuhliin tuodaan paketti, eikä mitään halvinta mahdollista pikkupakettia. Ei kai kukaan nyt ota tollaista kirjaimellisesti..? Vai..?
Mitähän mun nyt pitäis tehdä? Pitäiskö mun ottaa yhteyttä tuohon sniiduun mammaan? Vai olla tekemättä mitään? Mitäs kun on tuon pojan synttärijuhlien aika, ostetaanko sille ihan yhtä paska lahja? Miten tästä pitäisi keskustella lapsen kanssa?
Kommentit (44)
Ei saa provota torstaina. Vasta perjantaina on provopäivä!
Vierailija kirjoitti:
Noin pitkän provon viitsit väsätä ja silti se oli ihan läpinäkyvä? Sä et nyt vaan osaa.
Tää on valitettavasti ihan totista totta. Suomi ei ole mun äidinkieli, se varmaan vaikuttaa, jos kuulostan vähän oudolta välillä. AP
kun alat tarinoita itsekeksittyjä tarinoita kirjoittamaan, niin olisi kiva kun panostaisit laatuun.
Tähän kai pitäisi laittaa se nolla kautta viisi.
En nyt jaksa edes sitä. Oli niin huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin pitkän provon viitsit väsätä ja silti se oli ihan läpinäkyvä? Sä et nyt vaan osaa.
Tää on valitettavasti ihan totista totta. Suomi ei ole mun äidinkieli, se varmaan vaikuttaa, jos kuulostan vähän oudolta välillä. AP
No kirjoitapa sama äidinkielelläsi. Veikkaan että on ihan samaa provohuttua kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjoitapa sama äidinkielelläsi. Veikkaan että on ihan samaa provohuttua kuitenkin.
Tyvärr kan int' många svenska här... AP
Mun lasten synttärikutsuissa luki et ei lahjoja kiitos. Ai miks? No siksi että saa lahjoja ihan tarpeeksi sukulaisilta, kummeilta ym. Enkä halua opettaa heitä materialistisiks pelleiks jossa lahjan arvolla mitataan jotain. Ja todella hauskat synttärit oli ja kaikki kutsutut tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä menit pahiten metsään (siis vinkkinä tulevaan provoiluun): "Pitäiskö mun ottaa yhteyttä tuohon sniiduun mammaan?"
Mä ihan oikeasti tarkoitan sitä, jos sanon ettei haluta mitään isoa, kun lapseni kavereiden vanhemmat kyselevät lahjatoiveita.
Meillä on kaksi lasta ja asunto täytyy tärkeästä ja turhastakin kamasta. Me ei haluta kotiimme enempää tavaraa. Eli ihan tervetullut lahja meille on sellainen pieni, jonka voi panna pieneen tilaan tai joka kuluu pois. Vaikkapa lahjakortti johonkin pieneen ja halpaan juttuun tai yksi leffalippu. Ei se lahjan hnta ratkaise, vitosen lahja on vallan OK. Pääasia, että itse vieras pääsee mukaan juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyvärr kan int' många svenska här... AP
Jag kan. Så var så god. Skriv om det där. Och försök att vara trovärdig.
8 v synttäreillä vanhemmat mukana? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan: Äidinkielesi on tietysti ruotsi, olet kasvanut suomenruotsalaisessa perheessä mutta korostat aina sitä, että OPIT RUOTSIN ENNEN SUOMEA!! Eikä kotonanne puhuttu suomea ollenkaan. Ja sinua kuvottaa sisäisesti se, että joudut kutsumaan pikku Maxin födelsedag-festeille saastaisia suomenkielisiä jotka tuovat halpoja lahjoja Lilla gubbe älsklingille. :(
Kaverisynttäreitten lahjat maks 10 euroa, sisältäen käärepaperit ja kortit ynnä muut himmelit.
Joopajoo. Ei meillä kyllä hintoja mietitty. Yksi asia oli hieman huvittava vaikkakin ei haitannut koska emme niillä mitään tekisikään, yksi lapsi nimittäin vie aina lahjapussin takaisin kotiinsa mukanaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan: Äidinkielesi on tietysti ruotsi, olet kasvanut suomenruotsalaisessa perheessä mutta korostat aina sitä, että OPIT RUOTSIN ENNEN SUOMEA!! Eikä kotonanne puhuttu suomea ollenkaan. Ja sinua kuvottaa sisäisesti se, että joudut kutsumaan pikku Maxin födelsedag-festeille saastaisia suomenkielisiä jotka tuovat halpoja lahjoja Lilla gubbe älsklingille. :(
Tämä kaveri oli ruotsinkielinen, ja samoin ovat vanhempansa. Suomenkielisissä on ihan samallalailla kivoja ja ei-kivoja ihmisiä kuin ruotsinkielisissä. AP
Tämä oli kyllä pohjanoteeraus. Huonoin pitkiin aikoihin.
Jag kan läsa svenska! Låt oss höra vad som riktigt hände!!
Vierailija kirjoitti:
8 v synttäreillä vanhemmat mukana? :D
Meilläkin oli. Ne vanhemmat ovat meidän kavereita, joten miksi eivät olisi jääneet?
Onneksi poika oli kiitollinen. Kyllä se pojasta polvi paranee