Mäkkärin autokaistalle ilman autoa?
Miten siellä kuuluu menetellä? Pitääkö puhua pömpeliin ja sitten mennä luukulle? Vai suoraan luukulle? Ja kun jonotetaan, niin ollaanko autojen välissä vai seinän vierustalla? Saako autoja ohittaa?
Kommentit (48)
On varmaan vähän ikävät oltavat jonossa. Toisten helppo puskea päälle ja kiilata. Öljypohjan alta vaikea tehdä tilausta.
Olen käynyt! Kävelin siihen tötsälle, tilasin ja jonotin kahden auton välissä. Iha selkeästi olin näkyvillä, eikä tilanne ollut mitenkään vaarallinen, mitä nyt edessä olevasta taksista känniläiset vähän huuteli. Sitten marssin omalla vuorollani luukulle, sain tilaukseni ja poistuin, ei ongelmaa. Tilauksen sain annettua ihan normaalisti mitään nappeja painamatta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin ei saa tilattua autokaistalta mitään ilman autoa, turvallisuussyistä kai. Olisihan se vähän vaarallista jos joku ei vaikka pimeällä näe sinua (koska tietysti olettaa jonossa olevan vain autoja) ja kurvaa kulman takaa suoraan luukulle. Yritin kerran pari vuotta sitten pyörällä yöllä ja jouduin palaamaan kiltisti nälkäisenä takaisin kotiin... :D
Siis oikeesti? Jo on mielenkiintoista että on omistettava auto jos haluaa hampurilaisen yöllä. Saako mopollakaan sitten mennä? :O
Joo, tarkoitin siis autolla tai jollain muulla moottoriajoneuvolla. Pelkkä polkupyörä ei ainakaan täällä riitä, mutta luulisi että mopo on jo toinen juttu. Mopoautoja ainakin olen nähnyt siinä jonossa. Muualla voi toki olla eri käytännöt, ei ole tosiaan tullut kokeiltua muualla kuin tässä yhdessä paikallisessa.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan vähän ikävät oltavat jonossa. Toisten helppo puskea päälle ja kiilata. Öljypohjan alta vaikea tehdä tilausta.
Ottaako McDonalds minkäänlaista vastuuta jos onnettomuus tapahtuu? Kustannussyistä sisätilat on suljettu yöllä, mutta asiakkaan turvallisuudesta tinkien.
Tolppa reagoi vain autoihin, eli joko oottelet tolpalla niin kauan kunnes myyjä sinut siellä huomaa tai sit tuut suoraan luukulle (jos ei oo jonoa).
Me ei palvella kävelijöitä päivisin autokaistan kautta, poikkeuksena koirien kanssa lenkkeilijät tms jotka ei voi tulla sisälle. Tietty yöllä kun ei oo kuin pelkkä autokaista auki, sit saa tulla. Usein kävelijät ei tajua että se tolppa ei niitä tunnista ja meille ei tuu mitään ilmotusta et siellä ketään on. Sit tullaan ihmettelemään että miksette te palvele meitä, ollaa seisty tuolla jo 15 minuuttia!! Anteeks, meillä on muutakin työtä kun sen tolpan vahtiminen, varsinkin öisin.
Tämä palsta on kyllä yliveto. :) Olen nimittäin itse pähkäillyt samaa asiaa. Kun joskus jos on koiran kanssa lenkillä hakisi mielellään purilaisen Heseltä, mutta en usko että koiran kanssa saa mennä sisälle enkä ole kehdannut autokaistallekaan mennä.
Olen nähnyt pari jalkaisin liikenteessä olevaa, jotka saivat eväänsä ilman kuluneuvoja. Ja lauman pikkujonneja fillareineen autojen seassa, se oli vähän vaarallisen näköistä, kun pari jantteria ei malttaneet jonotella...
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hevosen kanssa (ratsastamalla) onnistuu hyvin. Pömpelillä tilataan ja luukulla maksetaan ja noudetaan. Hiukan katselivat perjantain "pillurallin ajajat, kun kopsuteltiin paikalle kaverin kanssa luottoratsujemme selässä.
Jotenkin ontuu... ratsastaja ja mäkki... Eikös ratsastajien pidä olla kevyitä siroja. Siihen kuvaan ei oikein istu tuplatupla juustoa ahmiva.
Me ollaan käyty joskus hevosilla mäkkärin autokaistalla. Tuli vaan mieleen :)
Meillä saa vain autolla/mopoautolla tulevat mennä mäkin autokaistalle.
Kävellen, pyörällä tai mopolla ei.
Joissain mäkkäreissä se puhetötsä ei toimi ilman autoa, jotkut anturit tiessä tms.
Vierailija kirjoitti:
Joissain mäkkäreissä se puhetötsä ei toimi ilman autoa, jotkut anturit tiessä tms.
Eikö niissä tötsissä ole mitään nappia mitä jalankulkija voi painaa?
no etsä nyt AP pääse sinne mäkkärin autokaistalle sori vaan
Minäkin olen miettinyt tätä? En haluaisi nolata itseäni..