Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysiluokkalaiseni hoksasi vasta tänään että koulussa olisi pitänyt tehdä läksyt ja lukea kokeisiin

Vierailija
29.03.2017 |

Itki koulusta tullessaan kun ei pääse surkean keskiarvonsa vuoksi sinne minne olisi halunnut mennä jatkamaan. On istunut kuin tervattuna koneella viimeiset kolme vuotta ja huutanut pää punaisena kun häntä on yritetty erottaa koneesta ja/tai kännykästä. On täysin peliriippuvainen ja tekee kaikkensa leikkiäkseen kipeää että saisi jäädä päiväksi kotiin pelaamaan.

Olemme ajaneet hänet väkisin kouluun vaikka olisikin niiskuttanut mutta opettajat uskovat teatteria ja pentu pääsee livahtamaan helposti kotiin pelaamaan. On pistänyt hanttiin ja väittänyt läksyjen luvun ja teon sekä kokeisiin lukemisen olevan lälläreiden hommia.

Sen verran ryytynyt olen tuohon huutoon, raivoamisen ja ulinaan että olen valmis lähettämään penskan johonkin sisäoppilaitokseen kymppiluokalle. Löytyykö Suomesta sellaisia laitoksia joissa ei sallita pelikoneita ja kännyköitä? Paikkakunnallamme ei ole kymppiluokkaa joten penska on lähetettävä muualle kasvamaan. Jotenkin tuntuu, että hänen teiniuhmansa ei ota lientyäkseen ja on kyllä todella lapsellinen muutenkin.

Kaikki hyvät neuvot otan kiitollisena vastaan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasu ja huostaanotto

Oletko ihan tosissasi? Hänellähän ovat asiat muuten kaikin puolin mallillaan: raitis lähivanhempi (sinkku), terveellistä ruokaa jääkaapissa ja hedelmiä kulhossa, puhtaat ja siistit vaatteet ja ihan normaalilla hygieniatasolla oleva koti. Kuinka luulet lasun tai huostaanoton hänen asioitaan auttavan kun p-koulu päättyy muutaman viikon päästä?

Vierailija
42/48 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykkä 3310 ja tietokoneeseen aikalukko, jota käytetään vain kouluhommissa. Ens syksynä kymppiluokalle ja kehität lapselle kotona kesäduunia, jos ei saa muualta.

Nyt on hyvä hetki kasvattaa lasta yhteistyöllä vastuullisemmaksi ihmiseksi, kun lapsi on itse tajunnut mokansa. Oma siskoni oli kanssa ongelmatapaus koko yläasteen. Heräsi itsekkin vasta ysiluokan lopussa asian suhteen, kasvoi kesän aikana aikuisemmaksi ja meni 10-luokalle. Nosti arvosanoja ja pääsi niiden avulla lähihoitajakouluun. Ollut heräämisen jälkeen moitteeton kansalainen.

Asiahan on nyt niin että penska saa luvan hakea ihan ITSE kesätöitä itselleen. Sitä minä en ala tekemään.

Luepa uudestaan. "Kehität lapselle kotona duunia, jos ei saa muualta" = jos lapsi ei saa [itse hakemalla] kesäduunia mistään niin keksi sille päästäsi "kesäduuni" eli nakita sille koko kesäksi kotitöitä yms hanttihommia ettei se pelkästään dataa koko kesää.

Meillä on ollut pakko tehdä kotitöitä ilman nakittamisiakin. Minulla ei ole varaa alkaa maksamaan mistään suursiivouksesta monta kertaa viikossa. Saa siis tosiaankin luvan nyt etsiä kesätyönsä kodin ulkopuolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika on amiksessa eikä sille ole tähän päivään mennessä selvinnyt arvosanojen merkitys. Se muistelee vieläkin miten mä huusin sille, kun se sai kokeesta kuutosen. Mikä vääryys. Nyt kun se on amiksessa, se sanoo olevansa akateeminen.

Voi hyvä luoja :DDD

Vierailija
44/48 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasu ja huostaanotto

Ensin pitäisi olla tekemisissä poliisin kanssa vaikkapa alkoholin tai huumeiden vuoksi. Autovarkauksilla ja juopottelulla pääsee huostaanotetuksi.

Vierailija
45/48 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pikkulasten vanhempi ei tajuakaan sitä, että lapsukainen voi muuttua teininä aivan vastakohdakseen aiemmasta itsestään.

Vierailija
46/48 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samanlainen "herätys" ysiluokalla, ja samoin toisen kerran lukion lopussa. Sitä oli jotenkin vielä niin kakara, että ei oikeasti osannut ajatella, että ne läksyt on tehtävä ja oltava opiskeluissa aktiivinen, jos haluaa päästä valitsemaan mihin seuraavaksi lähtee vaikka opiskelemaan. Itse onneksi pääsin lukioon (en kyllä saanu juurikaan valita mihin), ja lukion jälkeen ammattikorkeakouluun opiskelemaan haluamaani alaa (en myöskään päässyt haluamaani ammattikorkeakouluun). Olen onnellinen että rimaa hipoen pääsin opiskelemaan sitä alaa mitä halusin. Mutta se ei todellakaan ole itsestäänselvyys, että pääsee, jos ei jo peruskoulussa kiinnitä huomiota opiskeluun.

Vierailija
47/48 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella ollaan vielä ihan lapsia, ysiluokallakin. Mun mielestä on tosi aikaista silloin päättää että mitä haluaa lähteä opiskelemaan. Ja tuskin lapsesi on ensimmäinen, joka on joutunut pettymään, kun on tajunnut että ei pääsekään valitsemaan opiskelupaikkaa, kun on niin huonot arvosanat. Siinä on varmasti sellaista harmitustakin, että ymmärtää sen olevan täysin omaa syytä, mutta ei enää voi oikein tehdä asialle mitään :/ Toi on tosi kurjaa.

Vierailija
48/48 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka päästää lapsensa koneelle rajattomasti ja ilman valvontaa? Meillä ainakin on tietokoneilla salasanat ja lapset pääsevät koneelle vain luvan kanssa. Ei ole ongelma. Kenenkään maailma ei ole romahtanut eikä edes elämä mennyt pilalle siitä, että esim. suoraan koulusta tullessa ei pääse koneelle, kun vanhemmat ovat töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme