Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keimolanportilta helsinki-vantaan lentokentälle

Vierailija
29.03.2017 |

Neuvokaas kuinka siitä parhaiten pääsee.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meinaan selvitä vaikka tuo helsingin/vantaan sisäinen liikenne nyt onkin vaikea hahmottaa.

Vierailija
22/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikkaa tuosta linkistä niin näet reitin tiedot ja kulkuvälineen https://www.reittiopas.fi/reitti/Keimolanportti%2C%20Vantaa%3A%3A60.314…

Lippujen hinnat kännykkä sovelluksella 2,90 ja kulkuvälineestä 3,20€ Klikkaa tuosta linkistä lisätietoa lipusta https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/mobiililippu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junasta voi ostaa lipun. Tähtäät sellaiseen "lipunmyynti vaunuun", lukee selkeästi siinä ulkopuolella. Ei haittaa vaikka menisit väärään vaunuun, menet sitten junan sisällä oikeeseen paikkaan.

Ihan tavallinen konduktööri siellä sitten liikkuu ja tulee kyselemään lippuja, siinä vaiheessa sitten ostat.

Se mitään kysele

Vierailija
24/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi 25 e, junalippu 5e.

Junalippu on joku 2,6€

Junasta ostettuna 3,20. Se onkin toiselta seudulta tullessa jotain 5e. Mut halpaa on!

Vierailija
25/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junasta voi ostaa lipun. Tähtäät sellaiseen "lipunmyynti vaunuun", lukee selkeästi siinä ulkopuolella. Ei haittaa vaikka menisit väärään vaunuun, menet sitten junan sisällä oikeeseen paikkaan.

Ihan tavallinen konduktööri siellä sitten liikkuu ja tulee kyselemään lippuja, siinä vaiheessa sitten ostat.

Se mitään kysele

Kyseleehän! Huutelee jotain "matkalippuja myynnissä, keneltä puuttuu" lausetta... No ei nyt just noin, mutta jotain se on sanonut.

Vierailija
26/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisin onnibussilla siihen treelta aamulla puoli seitsemän. Ap

Dumppaa onnibussi ja varaa Matkahuollon kautta ExpressBussilla ihan KOKO matka perille asti lentokentälle. Bussin vaihto Keimolassa, mutta siinä ei montaa minuuttia nokka tuhise.

Mä kanssa säästän mielelläni, mutta joku raja nyt nainen!

Vierailija
27/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klikkaa tuosta linkistä niin näet reitin tiedot ja kulkuvälineen https://www.reittiopas.fi/reitti/Keimolanportti%2C%20Vantaa%3A%3A60.314…

Lippujen hinnat kännykkä sovelluksella 2,90 ja kulkuvälineestä 3,20€ Klikkaa tuosta linkistä lisätietoa lipusta https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/mobiililippu

No vaikka tästä. Googlasin itsekin pelkän Keimola Lentoasema ja heti neljäntenä on tuo reittiopas. Miten meinaat pärjätä siellä matkakohteessa? Kerro määränpääsi, niin joku voi laittaa linkit siellä liikkumiseen ja muut tarvittavat tiedot.

Vierailija
28/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dumppaa onnibussi ja varaa Matkahuollon kautta ExpressBussilla ihan KOKO matka perille asti lentokentälle. Bussin vaihto Keimolassa, mutta siinä ei montaa minuuttia nokka tuhise.

Mistä päättelit, että ap on nainen???

-ohis-

Vierailija
29/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsen onnibussilla kotoani asti (en siis asu ihan treella). Expressiin joudun menemään treelle asti.

Vierailija
30/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella helppoa hypätä junaan Kivistön asemalta joka on Keimolan vieressä, ostaa liput konnarilta ja pian olet kentällä. Me mentiin Onnibussilla Tampereelta euron lipuilla Keimolaan. Junalippukaan ei paljoa maksanut niin suoraan kentälle ajavaan Expressbussiin tuli hintaeroa kahdelta noin 40 eur. Mulle kelpaa ko. säästö kun vaivannäkö itselle kovin pieni.

Vierailija
31/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö hyvä ihminen voi katsoa tuosta jo aiemmin pariinkiin kertaan annetusta linkistä, niin siitä helposti selviää kulkuyhteys aikatauluineen Keimolanportista lentoasemalle. Tässä se taas on: klikkaa

https://www.reittiopas.fi/reitti/Keimolanportti%2C%20Vantaa%3A%3A60.314…

Vierailija
32/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö hyvä ihminen voi katsoa tuosta jo aiemmin pariinkiin kertaan annetusta linkistä, niin siitä helposti selviää kulkuyhteys aikatauluineen Keimolanportista lentoasemalle. Tässä se taas on: klikkaa

https://www.reittiopas.fi/reitti/Keimolanportti%2C%20Vantaa%3A%3A60.314…

Katsoin ja kiitoksenkin annoin linkistä jo.

Vierailija
33/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keimolassa pitää mennä sen autotien ali ja sitten se juna-asema jo näkyykin.

Vierailija
34/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis-

En pysty kuvittelemaan tuntemistani miehistä, että yksikään jumittaisi näin simppeliä asiaa pohtimaan tovia kauemmaksi, saati kysyisi oikein netistä neuvoa.

Minä olen kovin huolissani ap-ressukan matkasta "ulkomaahan". Jos jo omassa kotimaassa, omalla kielellä, selviytyminen on tällä tasolla, mahtaako reppana löytää edes tietään ulos lentokentältä "ulkomaassa"? Pääseekö edes koneeseen?

35/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna Kivistön asemalta suoraan lentokentälle. Olisi todella pelkästään äärimmäisen mega üüüber typerää mennä tuo matka taksilla. Se junayhteys on maailman kätevin ja idioottivarmin. Lipun voi ostaa HSL-kännykkäsovelluksella ja se asema on sellainen, että sinne on mahdoton eksyä. Siitä mihin onnibus jättää, niin teputat motarin alikulkua Kivistön juna-asemalle.

Vierailija
36/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis-

En pysty kuvittelemaan tuntemistani miehistä, että yksikään jumittaisi näin simppeliä asiaa pohtimaan tovia kauemmaksi, saati kysyisi oikein netistä neuvoa.

Minä olen kovin huolissani ap-ressukan matkasta "ulkomaahan". Jos jo omassa kotimaassa, omalla kielellä, selviytyminen on tällä tasolla, mahtaako reppana löytää edes tietään ulos lentokentältä "ulkomaassa"? Pääseekö edes koneeseen?

Kiitos huolenpidosta. En ole vielä lähdössä mihinkään. Katselen aikatauluja ja sumplin miten ehdin mahdollisesti koneeseen jos tulen tuolla onnibussilla. Täältähän se on helpointa kysyä kun moni kuitenkin ystävällisesti auttaa. Toki jos ei ole kiire mihinkään niin asiaa ei tarvitse miettiä ennen kuin paikan päällä.

Vierailija
37/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4835 kirjoitti:

Juna Kivistön asemalta suoraan lentokentälle. Olisi todella pelkästään äärimmäisen mega üüüber typerää mennä tuo matka taksilla. Se junayhteys on maailman kätevin ja idioottivarmin. Lipun voi ostaa HSL-kännykkäsovelluksella ja se asema on sellainen, että sinne on mahdoton eksyä. Siitä mihin onnibus jättää, niin teputat motarin alikulkua Kivistön juna-asemalle.

Ongelmana siinä voi olla että millä asemalla jää junasta pois. Joku voisi laskea montako aseman väliä tarvii mennä että on oikeassa kohdassa jäämässä. Sitten vielä reittiehdotus junapysäkiltä terminaaliin ja lähtöselvitykseen.

Vierailija
38/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ollut laittanut linkkiä määränpään juna-asemasta. Sieltä pitää kuitenkin vielä kävellä terminaaliin. Tuossa linkissä mm. kuvia ja opasteita lentoaseman juna-asemasta.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/keharata

Vierailija
39/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis-

Kiitos huolenpidosta. En ole vielä lähdössä mihinkään. Katselen aikatauluja ja sumplin miten ehdin mahdollisesti koneeseen jos tulen tuolla onnibussilla. Täältähän se on helpointa kysyä kun moni kuitenkin ystävällisesti auttaa. Toki jos ei ole kiire mihinkään niin asiaa ei tarvitse miettiä ennen kuin paikan päällä.

Juu, ihan rauhassa, en tarkoittanut pahalla. Mutta nainen olet, vai mitä?

Mihin tahansa oletkin menossa, netin avulla voit tsekata kaiken mahdollisen etukäteen, kun olet ilmeisesti aika suunnitelmallinen. Mä olen niitä pää edellä seikkailuun hyppääjiä, jotka joskus saa siipeensä, mutta joskus taas se kannattaa.

Aloita vaikka oma keskustelu matkakohteestasi, voit saada hyviä vinkkejä jopa täältä.

Vierailija
40/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4835 kirjoitti:

Ongelmana siinä voi olla että millä asemalla jää junasta pois. Joku voisi laskea montako aseman väliä tarvii mennä että on oikeassa kohdassa jäämässä. Sitten vielä reittiehdotus junapysäkiltä terminaaliin ja lähtöselvitykseen.

Kyllä siellä junassa kuulutetaan se lentoasema kolmella eri kielellä.