Käsittämätöntä että mies valitsi rahapelikoneet sijastani!
Ei keretty seurustella onneksi kuin vuosi. En tätä ennen ole tajunnut ko. riippuvuudesta mitään.
Ongelman vakavuus paljastui vähän aikaa sitten. Viime kesän lomarahat mies pelasi. Sitä ennen oli mennyt ulosottoon kymmeniä tuhansia euroja. Omaisuutensa mies oli myynyt pelivelkojen takia. Sen jälkeen pysytteli muutaman kuukauden pelaamatta kunnes taas ratkesi. Mitään apua ei suostu hakemaan ja loukkaantui suorista sanoistani niin paljon että lopetti suhteen. Sanoin että hänen täytyy edes lastensa takia hakea apua ja että mä en ikinä muuttaisi miehen kanssa yhteen jos hän ei hoida ongelmaansa.
Yritin että hän olisi siirtänyt osan tilistään vaikka minulle ettei pelaisi tilipäivänään kaikkea. Ei käy, hän kuulemma nyt hallitsee ongelman..
Ihan käsittämätöntä! Tuollainenko paranee nyt sitten itsestään? Kaikki kunnioitus meni mieheen.
En voi
Kommentit (21)
Kuulostaa ihan exäni toiminnalta. Monta vuotta yritin pelastaa uskomattomilla eri tavoilla, aivan turhaan. Ihmisen on haluttava itse muuttua ja parantua.
Ero tuntui minustakin kauhealta, mutta nyt muutaman vuoden jälkeen näen, kuinka ihanaa elämä voikaan olla. Ei tarvitse pelätä jatkuvasti, onko kaikki rahat menneet ja onko toinen ottanut lisää velkaa. Niin monta itkua tuli itkettyä, etten enää samaan rumbaan lähtisi.
Tsemppiä sinulle ja usko pois, näin on parempi.
2, kiitos vastauksestasi. Tiedätkö yhtään selvisikö exäsi koskaan ongelmastaan?
Ap
Yäk mikä mies. Hyvä kun pääsit eroon.
Ehkä ne tulevat sittenkin halvemmaksi?
Minun puolisoni lopetti pelaamisen. Mutta se edellyttää vähän samaa asennetta kuin alkoholisteilla: myönnetään että addiktio on vahvempi kuin oma tahto, ja otetaan kaikki apu vastaan. Ja siitä sitten päivä kerrallaan loppuelämä. Exäläsi on siihen nöyrtymiseen vielä pitkä matka.
6, kauako miehesi on ollut nyt "kuivilla"?
On vaikea sairaus :( Itsesi kannalta hyvä, että lähdit.
Vierailija kirjoitti:
Oho karkasi. En siis voi vaan ymmärtää. Onko kellään kokemusta peliriippuvuudesta ja paraneeko siitä ikinä?
Ap
Ei varsinaisesti parane niin, että voisi pelailla maltilla. Ainoa vaihtoehto on lopettaa kokonaan. GA-ryhmä olisi hyvä tuki.
T. peliriippuvainen
Vierailija kirjoitti:
Minun puolisoni lopetti pelaamisen. Mutta se edellyttää vähän samaa asennetta kuin alkoholisteilla: myönnetään että addiktio on vahvempi kuin oma tahto, ja otetaan kaikki apu vastaan. Ja siitä sitten päivä kerrallaan loppuelämä. Exäläsi on siihen nöyrtymiseen vielä pitkä matka.
Mä en luota addikteihin. En vaikka olisivat lopettaneet. Aina on retkahtamisen vaara. En jaksaisi henkisesti sitä pelkoa, että retkahtaako. Itse juoksisin pakoon kaikkien addiktien luota ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
6, kauako miehesi on ollut nyt "kuivilla"?
Viitisen vuotta. Velkaa on vielä, mutta ei paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en luota addikteihin. En vaikka olisivat lopettaneet. Aina on retkahtamisen vaara. En jaksaisi henkisesti sitä pelkoa, että retkahtaako. Itse juoksisin pakoon kaikkien addiktien luota ja äkkiä.
Niin, ei kaikkien tarvitsekaan uskaltaa. Kysymys on paljolti siitäkin, mitä on vaakakupissa vastineena.
Anna toisen pelata. Siitä voi parantua, jos löytyy motivaatio, sinä et ole se syy miksi lopettaa.
Sanoin tämän kaikella ystävyydellä, minun eksä valitsi viinan silmää räpäyttämättä. Ei merkinnyt lapset ja 15v yhteiselämä enää.
Taisi olla vähän kyllästynytkin akan nalkutukseen. Ja paremmin se baaritiskillä toimii kun kertoo että muija lähti ja vieraannutti mukulat.
Addiktio on niin suuri rakkaus ettei sitä ulkopuolinen voi ymmärtää.
Kolikkopeliautomaatteihin liittyvä riippuvuus on varmasti monen tekijän summa. Mutta varmasti siinä syntyyn pelaajan aivoissa jokin mielihyvä/adrenaliinisysäys joka kerta kun näkeekin vain pelikoneen, tai kuulee ne äänet, mitä koneista lähtee. Peliriippuvaisen on lopettettava pelaaminen kokonaan, käveltävä auttomaattien ohi ilman että jää pelaamaan. Kun jokaisen kaupan eteistiloissa on peliautomaatteja - elämä on tehty peliriippuvaiselle hyvin hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho karkasi. En siis voi vaan ymmärtää. Onko kellään kokemusta peliriippuvuudesta ja paraneeko siitä ikinä?
Ap
Ei varsinaisesti parane niin, että voisi pelailla maltilla. Ainoa vaihtoehto on lopettaa kokonaan. GA-ryhmä olisi hyvä tuki.
T. peliriippuvainen
Oletko joutunut vakaviin ongelmiin riippuvuutesi takia? Olen aina pitänyt peliriippuvaisia lapsellisina ja älyllisesti hieman vajaina. Kuvitellaan että rikastutaan äkkiä eukä tajuta että pelit toimivat sattumanvaraisesti. Niitä ei voi ts. hallita.
Ei toi parane. Riippuvainen on aina riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Kolikkopeliautomaatteihin liittyvä riippuvuus on varmasti monen tekijän summa. Mutta varmasti siinä syntyyn pelaajan aivoissa jokin mielihyvä/adrenaliinisysäys joka kerta kun näkeekin vain pelikoneen, tai kuulee ne äänet, mitä koneista lähtee. Peliriippuvaisen on lopettettava pelaaminen kokonaan, käveltävä auttomaattien ohi ilman että jää pelaamaan. Kun jokaisen kaupan eteistiloissa on peliautomaatteja - elämä on tehty peliriippuvaiselle hyvin hankalaksi.
Joo, hedelmäpelit ruokakaupoissa on jotain käsittämätöntä. Eivät ne sinne kuulu ollenkaan. Ulkomaalaiset kummastelee sitä usein.
Vierailija kirjoitti:
Vain Jeesus Kristus voi täysin vapauttaa kahleista! Addiktiokin on synti, epäjumala siinä kuin alkoholi ja huumeetkin. Anna syntitaakkasi Jeesukselle, usko että Jeesus kuoli Golgatalla ristillä kantaen kaikki ihmisten synnit, haudattiin ja Jumala herätti Jeesuksen kolmantena päivänä kuolleista.
Niin sovittiko se jeesus ne synnit vai ei? Omansa vai kaikkien? Ja miks niistä pitäs sit huolehtia, jos ne on jo sovitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hedelmäpelit ruokakaupoissa on jotain käsittämätöntä. Eivät ne sinne kuulu ollenkaan. Ulkomaalaiset kummastelee sitä usein.
Hedelmäpelit pois ja viina tilalle!!
Vierailija kirjoitti:
Vain Jeesus Kristus voi täysin vapauttaa kahleista! Addiktiokin on synti, epäjumala siinä kuin alkoholi ja huumeetkin. Anna syntitaakkasi Jeesukselle, usko että Jeesus kuoli Golgatalla ristillä kantaen kaikki ihmisten synnit, haudattiin ja Jumala herätti Jeesuksen kolmantena päivänä kuolleista.
Ilmoitin asiattomaksi. Additio ei parane sillä että sen vaihtaa toiseen fanatismiin tai addiktioon joten lainaamani kirjoittaja on ihan yhtä sairas kuin ap:n peliaddikti mieskin.
Ettäs kehtaat tulla tänne puoskaroimaan!
Ap