Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko työpaikkailmoitusten vaatimukset mielestänne kohtuullisia?

Vierailija
29.03.2017 |

Noin niinkuin yleensä? Vai luenko niitä jotenkin väärin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne ole. Eivätkä työnantajat aina oikein edes tiedä, mitä haluavat ja miten kuvata työllistävän yrityksen tarpeita. Niinpä tyydytään luettelemaan samat kriteerit kuin muuallakin. Toisaalta väkeä on töittä niin paljon, että on mahdollista löytää kovatkin kriteerit täyttävä hakija.

Vierailija
2/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimittäin haluan työn, mutta

joitain ilmoituksia lukiessa minua alkaa

a) väsyttää/hengästyttää

b) ärsyttää/jopa inhottaa

c) ahdistaa

En ole se ilmoituksen superdynaaminen MYYNTITYYKKI enkä edes HALUA olla! Haluan olla oma itseni ja tavallisen, ihan hyvän ja kivan työn. Onko tämä liikaa vaadittu?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nimittäin haluan työn, mutta

joitain ilmoituksia lukiessa minua alkaa

a) väsyttää/hengästyttää

b) ärsyttää/jopa inhottaa

c) ahdistaa

En ole se ilmoituksen superdynaaminen MYYNTITYYKKI enkä edes HALUA olla! Haluan olla oma itseni ja tavallisen, ihan hyvän ja kivan työn. Onko tämä liikaa vaadittu?

ap

Useimmassa työssä nykyään täytyy osata myydä jotakin, edes osaamistaan tai ideoita työkaverille, joten tuo omana itsenään oleminen ei enää riitä ja hyvä niin - työpaikoilla näkee sellaista ihan outoa "mä oon vaan töissä täällä" -porukkaa joilla ei esim. ole minkäänlaista ongelmanratkaisutaitoa.

Vierailija
4/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä sun omana ittenäs olola tienaa, niin miksi tarvit töitä? Työntekijä on tuotantoväline. Tosiaan , jos hengästyt lukemisesta niin mitä edes pystyt tekemään?

Vierailija
6/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä on ihminen

Ei minusta hyvin mene jos vaaditaan esiintymään jonain muuna. Ei käy.

Töitä voin tehdä. Ihan rehellistä työtä, ilman liirumia ja venkoilua.

Vierailija
7/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä hae duunia joka sulle ei sovi. Jos et ole myyntitykki hae jotain muuta kuin myyntityötä. Tunne itsesi ja vahvuutesi

Vierailija
8/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa on naurattanut, kun itse työ on paljastunut tasoltaan sellaiseksi, jota voisi tehdä lukiolainenkin pienellä perehdytyksellä. Työpaikkailmoitus tietenkin oli sitä mieltä että tähänkin hommaan tarvittaisiin vaikka minkälainen ihmemies. Teen rakennusalan luovutuskatselmuksia ja niiden raportointia.

Vierailija
9/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauheat selitykset ja perustelut vaaditaan hakemuksiin, että miksi juuri siihen työhön haluaisin. En mä vaan tiedä kun mikä tahansa työ kelpaisi. Ha kun omaan työmoraalin niin teen sitten kyllä työni hyvin kunhan sinne pääsen.

Vierailija
10/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ostaja haluaa, että myyjä on luonnollinen ja rehellinen. Ei tyrkytä. Väkisin myyty on pitkällä tähtäimellä yrityksen loppu.

Vierailija
11/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kun löytää itselleen sopivan ammatin sitten voi olla siinä loistava ja tienatakin hyvin. Jos yrittää tehdä työtä joka ei sovi niin sitten on korkeintaan keskinkertainen ja ei pääse etenemään ja palkkakin jää surkeammaksi.

Vierailija
12/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on minullakin työmoraali KOHTUULLISEEN määrään asti! Joskus näistä ilmoituksista saan ihan jonkun muun kuvan vaatimuksista.

Vierailija
13/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ostaja haluaa, että myyjä on luonnollinen ja rehellinen. Ei tyrkytä. Väkisin myyty on pitkällä tähtäimellä yrityksen loppu.

Mutta Suomi on täynnä veteliä myyjiä jotka mieluummin kaveeraa kamujen kanssa kuin huomioi asiakkaan ihan itse.

Vierailija
14/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä työpaikkailmoitus mol.fi:ssa ja se on kyllä ihan kohtuullinen. Samoin kun itselleni rekrytoitiin kollegaa, niin ihan todellisia edellytyksiä kysyttiin ja pohdittiin. Mutta ylilyöntejäkin näkee eli ei kai tuohon yksiselitteistä vastausta ole. Yleisesti ottaen vastaisin kuitenkin, että jokainen meistä työntekijöistä toivoo työparikseen ihmistä, joka oikeasti osaa sen homman mihin on tulossa tai ainakin omaa kaikki edellytykset sen nopeaan oppimiseen.

Vierailija
15/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä luetaan väärin. Yleensä niissä toivotaan viittä hyvää ja kuutta kaunista, mutta vähempikin riittää.

Jos vaatimuksena on korkeakoulututkinto, 5 vuoden työkokemus ja 25 vuoden ikä, niin todennäköisesti paikkaan riittä maisterin papereiden sijaan AMK, 3 vuoden kokemus, eikä 27-vuotiasta hylätä iän takia.

Vähän kuin palkkatoive. Aina voi pyytää, mutta harvemmin saa aivan haluamaansa.

Vierailija
16/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kun löytää itselleen sopivan ammatin sitten voi olla siinä loistava ja tienatakin hyvin. Jos yrittää tehdä työtä joka ei sovi niin sitten on korkeintaan keskinkertainen ja ei pääse etenemään ja palkkakin jää surkeammaksi.

Löytäisinpä sellaisen pian.Sitten voisi sanoa näille ärsyttäville ilmoituksille että HOHHOIJAA.

Vierailija
17/17 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoitus - Suomi sanakirja:

"Joustava" = teet yli 40 h viikossa ilman lisäkorvausta

"Paineensietokykyinen" = työ käsittää tehtävät, joita ennen hoiti useampi ihminen, mutta muutaman yt-kierroksen jälkeen kaikki on kasattu yhdelle tehtävään valittavalle henkilölle. Lisäbonuksena tiukat deadlinet.

Ja kyseinen paikkahan on auki, koska edellinen toimenhaltija paloi loppuun.

"Tarjoamme mahdollisuuden kehittyä ja mukavat työtoverit" = meillä ei ole mitään etuja ja pakkakaan ei ole kilpailukykyinen