Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Jeesus löysi lähi-idästä tyyppejä nimeltä Johannes, Luukas jne?

Vierailija
29.03.2017 |

Se jos mikä oli ihme!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukas ei ollut heprealainen, eikä edes apostoli , vaan myöhempi opetuslapsi, lääkäri joka oli oppinut mies.

Simeon, Andreas, Iakobos, Ioannes, Philippos,Bartholomaios, Thomas, Matthaios, Iakobos, Ioudas , Simon, Ioudas.

Oliko Jeesus sitten joku Iesus?

siinä on heittomerkki I:n edessä mikä äännetään J:nä, en nyt alkanut sitä kirjoittamaan kun ei ole näppäimiä. Jeesus lausuttiin todenäköisesti Jeesus. 

Vierailija
42/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirhonen kirjoitti:

Todistaa että suomi on alkukieli ja muut vain matkivat meit. Aiheesta on kirjoitettu useampiakin kirjoja mm. VettenhoviAspa.

Onko sukua Mikko Aspalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan siellä Paavali ja Pietarikin.

Paavali oli alkujaan Saul - Jeesuskin ilmestyi hänelle ja kysyi"Saul, Saul miksi vainoat minua?"

Apt 9:

4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

Paavali Tarsolainen (n. 3–64, hepr. ‏שאול התרסי‎‎, Šaʾul HaTarsi, kreik. Παύλος, lat. Paulus) oli Uuden Testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja.

Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei alkujaan kuulunutkaan Jeesuksen 12 apostolin joukkoon.

Toimiessaan aktiivisesti juutalaisessa fariseusten lahkossa hän käytti ympäri­leikkauksessa saamaansa juutalaista nimeä Saul (vuoden 1938 raamatunsuomennoksessa Saulus), mutta käännyttyään alkoi käyttää roomalaista nimeään Paulus, joka suomenkielisessä Raamatussa on Paavali.

Vierailija
44/44 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän