Hehkutettu tuote, johon petyit?
Mikä on ollut sellainen kosmetiikkatuote, vaate tai vaikkapa ruoka, josta olet kuullut paljon hyvää, mutta et ymmärrä miksi?
Itselläni tällainen oli Urban Decayn peitevoide. Peittää hyvin ja sävykin sopii itselleni, mutta tuote liukuu pois paikoiltaan heti, kun kasvoille putoaa pienikin vesipisara. Jäljelle jää hilseilevä "lammikko". Kallis ja mielestäni aika hypetetty tuote, harmittaa ettei se sopinut itselleni.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä suolasaippuaa oo tarkotus hieroa suoraan iholle, ilmankos ei toimi jos ei edes ota selvää ensin.
Hei viitsisitkö selittää että miten sitä käytetään. Pidän itseäni ihan suhteellisen älykkäänä ihmisenä, mutta en kyllä ymmärrä miten sitä käytetään ja miten se ihoa kuoriva vaikutus toimii?? Kun se käsissä vaahdottaminenkaan ei toimi, niin miten siitä palasaippuasta saadaan se "saippua" irti? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää.
Siinä ei ole saippuaa vaan suolaa, joka ei vaahtoa. Sitä hierotaan käsiin ja levitetään kasvoille tai vartalolle, kyllä sitä suolaa irtoaa, nuolase vaikka käsiäsi. Mutta se ei siis ole saippuaa, jonka tarkoitus on perinteisessä mielessä puhdistaa.
Ok, kiitos tästä. Eli käytin sitä sitten lopuksi oikein. Siinä naisten lehdessä, mistä luin tästä ihmeaineesta, annettiin toisenlainen kuva käytöstä. Mutta täytyy kyllä sanoa että ei se mun iholle antanut muuta kuin niitä naarmuja, vaikka käsissä sitä sitten pyörittelinkin.
Teet edelleenkin väärin. Tietenkin saat haavoja hieromalla ja pyöritelemällä käsissäsi. Sitä pitää sivellä kevyesti ja rauhassa. Kyllä sitä suolaa tulee, vaikkei runnokaan kämmenten ihoa rikki voimalla.
Nyt kun meikin ystäviä paikalla ja haetaan hyviä tuotteita: joe blasco meikkivoide ja silmien alle laitettava peite/heijastevoide. Löytyy uskomattoman vaaleita sävyjä ja tuote on riittoisa. Hinta meikv 50-60e ja peitevoide 40e . Kirpaisee joo mutta tuote kestää vuoden tai useamman lähes jokapäiväisessä käytössä. Tavallisilla meikkivoiteilla ja mouseilla sai varastoa täytellä puolen vuoden välein ellei useammin.
Kaikki kokeilemani bb voiteet. Jäivät aivan liian tummiksi ihonväriini nähden, vaaleimmillakin sävyillä, ja aiheuttivat finnejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kokeilemani bb voiteet. Jäivät aivan liian tummiksi ihonväriini nähden, vaaleimmillakin sävyillä, ja aiheuttivat finnejä.
Kokeile oikeita korealaisia bb-voiteita (esim. Missha, Skin79), niistä löytyy tosi vaaleita sävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palashampoo, jota monet luonnonkosmetiikan ystävät hehkuttavat. Voi itku, mä en meinannut millään saada sitä tököttiä huuhdeltua pois ja vaikka laitoin hoitoainetta, oli hiukset ihan järkky hamppukasa. Ei koskaan enää!
Voitko "suositella" jotain merkkiä/tuotetta nimeltä? Haluan hamppuhiukset.
En oo tuo jolta kysyit. Mut Prismoissa ja Ruohonjuurissa myydään Flow-merkkistä palashampoota. Kehäkukkaa ei kannata kokeilla. Haisee ihan oksennukselta ja tosi maskuliiniselta. Se savi on ainakin kivan neutraalin tuoksuinen. Tekee tosiaan hiuksista hiukan pörröisemmät ja huomattavasti tuuheammat. Sopii paremmin melko lyhyihin tai sitten ohuihin hiuksiin, koska tekee pitkät hiukset tahmaisiksi vielä monen kuukaudenkin käytön jälkeen. Hoitoaineella tietenkin saa tahmaisuuden pois, mutta miks käyttää ylipäätään luonnonkosmetiikkaa, jos aikoo kuitenkin käyttää hoitoainetta? Pidentää pesuväliä kans palashampoon käyttö.
Kehäkukka haisee oksennukselta? :D not! Mulla on ollut se käytössä jo pitkään enkä millään saa siitä oksennuksenhajuista.
On luonnonkosmetiikan puolella hoitoaineitakin, googlaapa 'hoitoaine luonnonkosmetiikka'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä suolasaippuaa oo tarkotus hieroa suoraan iholle, ilmankos ei toimi jos ei edes ota selvää ensin.
Hei viitsisitkö selittää että miten sitä käytetään. Pidän itseäni ihan suhteellisen älykkäänä ihmisenä, mutta en kyllä ymmärrä miten sitä käytetään ja miten se ihoa kuoriva vaikutus toimii?? Kun se käsissä vaahdottaminenkaan ei toimi, niin miten siitä palasaippuasta saadaan se "saippua" irti? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää.
Siinä ei ole saippuaa vaan suolaa, joka ei vaahtoa. Sitä hierotaan käsiin ja levitetään kasvoille tai vartalolle, kyllä sitä suolaa irtoaa, nuolase vaikka käsiäsi. Mutta se ei siis ole saippuaa, jonka tarkoitus on perinteisessä mielessä puhdistaa.
Ok, kiitos tästä. Eli käytin sitä sitten lopuksi oikein. Siinä naisten lehdessä, mistä luin tästä ihmeaineesta, annettiin toisenlainen kuva käytöstä. Mutta täytyy kyllä sanoa että ei se mun iholle antanut muuta kuin niitä naarmuja, vaikka käsissä sitä sitten pyörittelinkin.
Älä huoli, en minäkään oikein ymmärtänyt. Saippua joka ei kuitenkaan sitten ole saippua? Suolan hellä taputtelu ihoon puhdistaa sen? Ehkä jossain hörhön viherpiipertäjän rinnakkaistodellisuudessa.
Karnaluks Tallinnassa. Aivan ylimainostettu ja hehkutettu .
Klorane kuivashampoo. Suuri pettymys ja käyttämättä jäi!
Tää super-jäätelö joka palasi nyt markkinoille. Olen syntynyt vasta 90-luvulla joten en ole tuota maistanut ja ostin kaupasta joku päivä sen suklaan. Maistui normaalilta suklaajäätelöltä ohuella suklaakuorella, en todellakaan ymmärrä hehkutuksen aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palashampoo, jota monet luonnonkosmetiikan ystävät hehkuttavat. Voi itku, mä en meinannut millään saada sitä tököttiä huuhdeltua pois ja vaikka laitoin hoitoainetta, oli hiukset ihan järkky hamppukasa. Ei koskaan enää!
Mullakin olisi palashampoo jäänyt jos en olisi ollut rasvoittuvan tukan kanssa epätoivoinen, koska juuri tuolta se tuntui aluksi. Parin viikon jälkeen helpotti ja nyt ei ole paluuta entiseen. Hiukset on kyllä liukkaammat jonkun hoitavamman shampoon jäljeen - ja rasvaiset iltaan mennessä.
Sori mutten oikein käsittänyt tätä tekstiä. Onko palashampoo siis ok vai ei?
En ole kumpikaan aiemmista kirjoittajista, mutta halusin kertoa vielä oman kokemuksen Flow:n palashampoosta. Halusin kovasti sitä käyttää, ja käytinkin vajaa kolme palaa vuoden aikana loppuun. En käyttänyt muuta shampoota ja pesuväli tosiaan väheni ja päänahkakin tuntui kutiavan vähemmän, luulin jo, että palashampoo oli ratkaisu kaikkiin hiuspohjan ongelmiin. No ei. Kävin ihotautilääkärillä, joka katto päänahkaani (noin vuoden palashampoon käytön jälkeen) ja totesi, että se on ihan täynnä ihon omia öljyjä, jotka tukkii ihohuokoset tosi pahasti, tästä syystä olin menettänyt kolmasosan hiuksistani. En kuitenkaan huomannut sitä, kun palashampoon vaikutuksesta hiukset olivat tuuheamman oloiset. No joillekin toimii, itselle ei.
- Benefit They're real -ripsiväri: tönköt ja lyhyet ripset
- Se puhelinjohtohiuslenkki: voihan tällä ponnarin tai nutturan tehdä, mutta miten tämän hiuslenkin saa pois hiuksista ilman älytöntä repimistä ja tuskaa
- Elnet hiuslakka: huonoin kokeilemani hiuslakka (ja niitä on paljon)
- Se ripsiväri, jossa toisessa päässä oli valkoista pohjustusainetta ja toisessä päässä normaali ripsari: en mitenkään saanut sitä valkoista pohjustusainetta piiloon, vaikka kuinka sudin perusripsaria päälle. Lopputuloksena rastaripset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko "suositella" jotain merkkiä/tuotetta nimeltä? Haluan hamppuhiukset.
En oo tuo jolta kysyit. Mut Prismoissa ja Ruohonjuurissa myydään Flow-merkkistä palashampoota. Kehäkukkaa ei kannata kokeilla. Haisee ihan oksennukselta ja tosi maskuliiniselta. Se savi on ainakin kivan neutraalin tuoksuinen. Tekee tosiaan hiuksista hiukan pörröisemmät ja huomattavasti tuuheammat. Sopii paremmin melko lyhyihin tai sitten ohuihin hiuksiin, koska tekee pitkät hiukset tahmaisiksi vielä monen kuukaudenkin käytön jälkeen. Hoitoaineella tietenkin saa tahmaisuuden pois, mutta miks käyttää ylipäätään luonnonkosmetiikkaa, jos aikoo kuitenkin käyttää hoitoainetta? Pidentää pesuväliä kans palashampoon käyttö.
Kehäkukka haisee oksennukselta? :D not! Mulla on ollut se käytössä jo pitkään enkä millään saa siitä oksennuksenhajuista.
On luonnonkosmetiikan puolella hoitoaineitakin, googlaapa 'hoitoaine luonnonkosmetiikka'.
Mä sain itelle hamppuhiukset milläs muulla kuin Flow kosmetiikan Hamppu-turve-palashampoolla.🤓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipukoukku. Rasittaa yhtä lailla kuin auttaa. Lapaluun alueen kipuun jos ei ole hierojaa, niin minä hinkutan esim. seinänkulmaan.
Sitä pitää opetellä käyttämään oikein. Olin aluksi samaa mieltä kuin sinä, mutta sitten löysin yritys-erehdys -menetelmällä oikean tekniikan. Moni tekee alussa sen virheen, että yrittää käyttää liikaa voimaa. Oikea tekniikka on tehdä pienemmällä voimalla useita toistoja riittävän laajalle alueelle.
En käyttänyt voimaa. Rasituksella tarkoitan ylipäätään sitä aktiivisuutta, mitä kipukoukun käyttö vaatii. Tuntui hölmöläisen hommalta kun yksi puoli helpotti, niin työskennellyt puoli kaipasi hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Energiansäästölamput. Suurin huijaus ikinä. Yksikään ei ole kestänyt vuottakaan, vaikka luvataan 15 vuotta käyttöikää. Hinta on 100- kertainen hehkulamppuun verrattuna.
Outoa. Meillä hehkulamput poksahteli yhtenään, siirryttiin energiansäästölamppuihin. Tämä oli 5 v sitten, yhtään ei ole tarvinnut niistä vaihtaa. Ja ollaan ostettu halvimpia lamppuja jostain lähimmästä ruokakaupasta. Äidilläni on käytössä vieläkin muutamia energiansäästölamppuja jotka otti käyttöön kun asuin kotona - 90-luvun lopulla.
Vierailija kirjoitti:
Tää super-jäätelö joka palasi nyt markkinoille. Olen syntynyt vasta 90-luvulla joten en ole tuota maistanut ja ostin kaupasta joku päivä sen suklaan. Maistui normaalilta suklaajäätelöltä ohuella suklaakuorella, en todellakaan ymmärrä hehkutuksen aihetta.
Siis onko sen nimi Super-jäätelö? En mä oo kuullu, vaikka vahdin silmä kovana uutuusjädejä. Onko se purkissa vai käsijäätelö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolasaippu ei vaahtoa, se on suolaa. Sinun kuuluu hieroa kasteltua saippuaa käsiisi, jolloin suolaa liukenee palasta ja käsien kautta sitten vaikka kasvoille. Suoraan suolasaippualla ei ole tarkoitus hieroa ja ehjällä iholla suola ei tunnu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskuppi. Tuntui tosi epämiellyttävälle, vaikka palstalla väitettiin, ettei sitä tunne. Joojoo, väärän kokoinen tai muuta selitystä tietysti.
Turha siinä on muiden vänkää jos itsestä tuntuu pahalta. Mä tykkään kupista kyllä, mutta mulla ei ehkäisyrengaskaan tunnu (tai jää seksin aikana toiseen kiinni!), niinkuin joillakin. Pimpat on erilaisia niin ulkoo kuin sisältä.
Totta tuokin. Mun eka kuppi oli kamala ostos, vatsa jatkuvasti niin hirveässä krampissa, että ei pystynyt suorassa seisomaan. Vuosia myöhemmin uskaltauduin kokeilemaan toista, muistin vanhan merkin ja otin toisen, joka oli matalampi ja pehmeämmäksi kehuttu. Tämän uuden kanssa ei ole mitään ongelmia, kunhan asetan se "oikein", eli jätän turhan alas josta saa itse nousta. Jos tökkään suoraan itse ylemmäs, taas sattuu. Pissaaminen vaatii mullakin aktiivista lihasten käyttöä, että saa rakon tyhjäksi, pitää ns. työntää pissa ulos. Pysyypä lantionpohjanlihakset aktiivisina. Ei se kuppi siis täydellinen ole, mutta ihanaa kun ei tarvitse pitää hiostavia siteitä.
Ne saumattomat ostos-tv rintsikat. Wonder bra tais olla.. ei toimi, pidän salirintaliiveinä. Älkää vaan ostako!
TÄMÄ. Käyttöaika on enimmillään noin 6kk. Ja hirveän himmeä valo! Kusetusta koko lamput...