Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hehkutettu tuote, johon petyit?

Vierailija
29.03.2017 |

Mikä on ollut sellainen kosmetiikkatuote, vaate tai vaikkapa ruoka, josta olet kuullut paljon hyvää, mutta et ymmärrä miksi?

Itselläni tällainen oli Urban Decayn peitevoide. Peittää hyvin ja sävykin sopii itselleni, mutta tuote liukuu pois paikoiltaan heti, kun kasvoille putoaa pienikin vesipisara. Jäljelle jää hilseilevä "lammikko". Kallis ja mielestäni aika hypetetty tuote, harmittaa ettei se sopinut itselleni.

Kommentit (482)

Vierailija
201/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää super-jäätelö joka palasi nyt markkinoille. Olen syntynyt vasta 90-luvulla joten en ole tuota maistanut ja ostin kaupasta joku päivä sen suklaan. Maistui normaalilta suklaajäätelöltä ohuella suklaakuorella, en todellakaan ymmärrä hehkutuksen aihetta.

Olen syntynyt 1990 ja muistan kuinka suklaasuper oli mun lempijäätelö. Se suklaan maku oli oikein voimakas.

Onkohan resepti muuttunut?

Vierailija
202/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ben & Jerry's jäätelö. Kaikki kehuneet maasta taivaaseen ja ostettiin viime viikolla tarjouksesta kolmea eri makua. Kivikovia ja aivan mahdotonta saada purkista jäätelöä. Onko idea, että annetaan ensiksi pehmetä ja yksi purkki syödään kokonaan kerrallaan? Maku ei ole mikään erikoinen, muut halvemmat jäätelömerkit ovay paljon maukkaampia.

Minäkin tutustuin Ben & Jerrys's -jäätelöihin vasta pari vuotta sitten. Olen maistellut muutamia makuja ja tykästyin valtavasti Fairly Nuts -makuun, jonka myyminen isossa putelissa näköjään lopetettiin :/ Muuten en ole oikein ymmärtänyt tämän merkin ylivertaisuutta. Ne muiden käsittääkseni rakastamat taikinakökköjä sisältävät jäätelöt toivat minulle vain huonovointisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goji-marjat, Chia-siemenet.  Ei mitään sen kummempaa vaikutusta.

Vierailija
204/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne energiansäästölamput, ihan kauheaa sontaa. Koko ajan pitää olla laatikollinen erilaisia lamppuja kotona, kun kerran viikossa vähintään palaa yksi. Hehkulamppu aikoina kestivät suunnilleen puoli vuotta.

Meillä ollut ihan päinvastoin :O Mistä ihmeestä mahtaa johtua?

Vierailija
205/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyhtökaura täälläkin. Olen vegaani ja koin jollain tapaa velvollisuudekseni tykätä siitä, joten ostin sitä joitakin kertoja ennen kuin luovutin. Pahaa.

(Härkiksestä sen sijaan itse pidän kovasti.)

Ihan sama minulla! Nyhtökaura ei maistunut, jäi vaan hämmentynyt olo sen kaiken hypetyksen jälkeen. Aion silti vielä kokeilla erilaisilla resepteillä ja toivoa, että se jäisi osaksi kasvisruokavaliotani. Härkis oli taas minullakin heti ensi kerrasta tosi hyvä kokemus. On jatkuvassa käytössä.

Vierailija
206/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lancomen Visionnaire -huonompaa kallista tököttiä ei löydy.

Minulla taas toimii tämä tuote erinomaisesti. Todellakin on auttanut pitämään ihon suht sileänä, vaikka ikää onkin jo reilusti yli 40v. Ja aiemmat rypytkin ovat huomattavasti madaltuneet säännöllisen käytön jälkeen.

Vierailija
207/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta.

Mitä tuossa on vialla? Olisi siis tarkoitus tuolla saada itseni työkuntoon ja osaksi tätä yhteiskuntaa. Taitaa sitten sekin toivo olla mennyttä. 😔

Ideassahan periaatteessa ei ole mitään vikaa, toteutuksessa sen sijaan on paljonkin ja luulen että alkuperäinen kommentti viittaa juuri siihen. Kuntouttavaan työtoimintaan liittyy paljon väärinkäytöksiä. Paikkojen laatu vaihtelee erittäin paljon. Jotkin kunnat tekevät virheen esimerkiksi ihan pelkästään siinä, että ohjaavat kuntouttavaan työtoimintaan pelkästään työttömyyden keston perusteella, siitä huolimatta että pitkäaikaistyötön ei todellakaan ole yhtäkuin kuntoutuksen tarpeessa. Joissain paikoissa kuntoutujilla teetetään oikeaa työtä (olikohan vantaa joka pyöritti pesulaa kuntoutujilla, kuntoutujilla on teetetty esim huiveja joita yrittäjä on sitten myynyt eteenpäin), millä voi olla kauaskantoiset vaikutukset esimerkiksi kilpailun vääristämisessä; mikä yritys voi kilpailla ilmaisen työvoima käyttäjien kanssa? Uutisissa on esiintynyt useampiakin tapauksia, joissa joku työnantaja valittaa, että kun "työ" ei kelpaa työttömille, kun työllä on oikeasti tarkoitettu kuntouttavaa työtoimintaa josta saa 9e/pv kulukorvauksen. Mediassa menee jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin kun puhutaan työstä ja kuntouttavasti työtoiminnasta. Jutussa saatetaan esimerkiksi kertoa, että joku henkilö x on "työllistynyt", vaikka kyseessä ei suinkaan ole palkkatyö, vaan sosiaalipalvelu nimeltä kuntouttava työtoiminta.

Kun kuntouttavaa työtoimintaa toteutetaan oikein, se voi olla kuntoutujalle oikeasti merkityksellistä, mielekästä, sekä työkykyä ja kuntoutumista edistävää.

Vierailija
208/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ollut sellainen kosmetiikkatuote, vaate tai vaikkapa ruoka, josta olet kuullut paljon hyvää, mutta et ymmärrä miksi?

Itselläni tällainen oli Urban Decayn peitevoide. Peittää hyvin ja sävykin sopii itselleni, mutta tuote liukuu pois paikoiltaan heti, kun kasvoille putoaa pienikin vesipisara. Jäljelle jää hilseilevä "lammikko". Kallis ja mielestäni aika hypetetty tuote, harmittaa ettei se sopinut itselleni.

Mulla sama kokemus. Ostin kun hehkutettiin, ja tätä saa tunkea monta kerrosta, eikä siltikään kestä iholla. Ihoni ei ole erityisen rasvainen, eivätkä silmänaluseni ole tavallista tummemmat, mutta tämä tökötti vaan ei pysy. Olen kosmetologi/meikkaaja itse, eli levitystekniikassakaan ei ole ongelmaa. Uskon, että tämän tuotteen kohdalla on plasebovaikutustakin, eli ihmiset kehuu tätä, koska kaikki muutkin kehuu..Todellisuudessa tässä peitevoiteessa ei ole riittävästi peittopigmenttejä, ja koostumus on liian nestemäinen pysyäkseen paikoillaan. Kirvelee muuten silmiäkin, jos höyrystyy tai kostuu kasvoilla..

Sä oot ensimmäinen ihminen itseni lisäksi, joka sanoo jonkun poikkipuolisen sanan tuosta tuotteesta! Koko netti on täynnä pelkkää ylistystä, ja ehdinkin miettiä, eikö tuo peitevoide vain toimi yhdessä mun meikkivoiteen ja lohenvärisen "korjausvärin" kanssa. Itselläni on siis aika tummat silmänaluset. Pitkään käytin Maybelinen Fit me -peitevoidetta, mutta siinäkin vaalein sävy saisi olla vähemmän oranssi... Onko sinulla vinkata hyviä peitevoiteita? Todella vaaleaihoisena on vaikea löytää peiteainetta, joka olisi tarpeeksi nestemäistä eikä oranssia. Lorealin Lumi magique -valokynä oli todella hyvä, mutta sen valmistus lopetettiin. Tarte on myös ainakin Youtubessa hehkutettu merkki, mutta kyseinen tuote + postitus maksaa aika paljon...

ap

Vierailija
209/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanish-tahranpoistoaine. Ei toiminut, tahrat lähtee hyvin, kun tahran päälle laitetaan suoraan nestemäistä pyykinpesuainetta.

Vierailija
210/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stemrenu ravintolisä. Ei mitään vaikutusta mihinkään vaivaan.

Vierailija
211/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri, hyi helkkari! Haukkaan seuraavan kerran saippuasta, jos sellaista mieli tekee. Erehdyin jokin aika sitten ostamaan yrttimaustettuja juureskuutioita, joista tein uunijuureksia. Yli puolet jäi syömättä, kun mikään muu yrtti ei edes maistunut, vaan korianteri peitti kaikki allensa.

Vierailija
212/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvalolamppu on ehkä sieltä turhimmasta päästä hankintoja. Ostin, kun kehuttiin. Sain vain pääni aina kipeäksi sen ääressä istuttuani.

Vierailija
213/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran ystäväni jopoa ja sillä oli aivan kamala ajaa. Surkea ajoasento ja ylämäki oli pelkkää tuskaa kun ei ole vaihteitakaan. Lisäksi se on ruma pyörä. En vaan ymmärrä sen suosiota, miksi niin moni ostaa sen, kun on vielä törkeän hintainenkin?

Vierailija
214/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljy hiusten hoitoon. Todella ekologista ja luonnonmukaista... Paha vaan että se ei meinannut lähteä millään pois, tukka oli hirveä rasvapiiska varmaan kuukauden. Missään ei sanottu että tarvitaan teollisuusliuotin tökötin poistamiseksi.

Tiedoksi öljyhiusten kanssa kamppaileville. Öljyt saa pois hiuksista tuplapesulla niin, että hieroo runsaasti shampoota kuiviin hiuksiin ensin läpi koko hiusten ja päänahna, sitten huuhtelee kuumalla vedellä ja sen jälkeen vielä normaali pesu.

Vierailija
215/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Revitalash-ripsiseerumi. Ryöstöhintainen tuote, jonka luvattiin kasvattavan ripsistä tuuheat ja pitkät räpsyttimet. Ei sopinut mulle, olen ilmeisesti herkkä jollekin tuotteen ainesosalle, sillä silmieni ympärille kehittyi kamala ihottuma kyseisestä tuotteesta.

Tämä näyttää olevan Hulluilla päivillä "tarjouksessa", ihmettelin itsekseni, että tuollaista kuraa ostaa.

Vierailija
216/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lainasin Konmari kirjan, ja kauhistuin siitä, että tästä taikauskoisesta humpuukioppaasta on oikeasti tullut ilmiö.. siis kirjahan on ihan vitsi??? Mihinkään tutkittuun tietoon se ei perustu, ja siinä mm. väitetään, että sukilla on energiaa ja niitä pitää kunnioittaa ja rullata.. herramunjee, ovatko naiset oikeasti idiootteja??

Kirjan ohjeet eivät mitenkään huomioi, että ihmiset ovat erilaisia, ja joillekin nimenomaan sopii yhden kaapin siivoaminen kerrallaan ja se olisi jopa suotavampaa. Ja väite siitä, että kausivaatteita ei tarvitse varastoida vaan pitää esillä.. viisihenkinen suomalaisperheen eteisen pitäisi olla 40 neliöinen ja sisältää kahdeksan metriä kaappitilaa, että kaikki neljän vuodenajan kausivaatteet saisi siihen riviin, kuten opas sanoo..

Epäkäytännöllinen kirja ja suoraan vihaksi pistää, että tuosta humpuukista on tehty joku kodin Raamattu. Poikkeuksetta pidän konmarittajia vajaaälyisinä.

Konmarittajat ovat hiljaa, kun heidän ainoa puollustuksena "Oletko lukenut kirjan?" ei nyt toimikkaan :-D

Vierailija
217/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusöljyt, oon yrittänyt monella eri merkillä saada omista hiuksista paremmat, mutta ei. Aina jää ällöttävä lopputulos, vaikka miten vähän oon yrittäny laittaa ja netistä katsonut ohjeita. Ehkä ne ei sovi mun hiustyypille?

Vierailija
218/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nimeltä Varpu -elokuva! Näyttelijät on hyviä, mutta koko aika odotin milloin alkaa kunnolla tapahtumaan ja sitten koko leffa olikin lopussa.

Vierailija
219/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lainasin Konmari kirjan, ja kauhistuin siitä, että tästä taikauskoisesta humpuukioppaasta on oikeasti tullut ilmiö.. siis kirjahan on ihan vitsi??? Mihinkään tutkittuun tietoon se ei perustu, ja siinä mm. väitetään, että sukilla on energiaa ja niitä pitää kunnioittaa ja rullata.. herramunjee, ovatko naiset oikeasti idiootteja??

Kirjan ohjeet eivät mitenkään huomioi, että ihmiset ovat erilaisia, ja joillekin nimenomaan sopii yhden kaapin siivoaminen kerrallaan ja se olisi jopa suotavampaa. Ja väite siitä, että kausivaatteita ei tarvitse varastoida vaan pitää esillä.. viisihenkinen suomalaisperheen eteisen pitäisi olla 40 neliöinen ja sisältää kahdeksan metriä kaappitilaa, että kaikki neljän vuodenajan kausivaatteet saisi siihen riviin, kuten opas sanoo..

Epäkäytännöllinen kirja ja suoraan vihaksi pistää, että tuosta humpuukista on tehty joku kodin Raamattu. Poikkeuksetta pidän konmarittajia vajaaälyisinä.

Kohtaa löytyy joku joka nyrpistää nenäänsä laittaa kädet ristiin ja tuhahtaa "ei se olekkaan tarkoitettu kaikille" ja kävelee nokka pystyssä pois.

Konmarittajat ovat hiljaa, kun heidän ainoa puollustuksena "Oletko lukenut kirjan?" ei nyt toimikkaan :-D

220/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylpytynnyri, ällöttävä vehje, johon ei selvin päin voisi mennä. Onneksi kävin kerran naapurissa, joka sanoi sitä käytettävän vain pari kertaa vuodessa, kun on niin vaikea puhdistaa. Siis ei meille hankittu.

Mikä siinä puhdistuksessa on vaikeaa? Meillä on mökillä kylpytynnyri eli palju. Viikonlopun käytön jälkeen pesen sen siten, että

1) tyhjennän sen ensin (tapahtuu itsestään kun avaa tulpan)

2) lasken vähän, 10-15 cm uutta vettä pohjalle puutarhaletkulla

3) samalla ruiskauttelen pesuainetta (Vim, Andy tms.) seinille

4) pesen sienellä paljun siten että seison itse pohjalla. Nopea pyyhintä riittää.

5) Lopuksi huuhtelu letkulla

Ottaa muutaman minuutin, sama kuin tavallisenkin ammeen pesussa eli mielestäni ei vaiva eikä mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi