Nainen, tekisitkö lapsia vaikka et näkisi heitä koskaan?
Moni tällä palstalla korostaa hyvin usein lapsia sijoituksena yhteiskunnalle tulevaisuuden työntekijöinä, veronmaksajina ja eläkkeenmaksajina ja vanhusten vaippojen vaihtajana. Tekisitkö sinä lapsia, jos lapsesi otettaisiin pois sinulta heti synnytyksen jälkeen ja heidät vietäisiin täydelliseen hoitoon muualle?
Kommentit (22)
On se aika hauskaa kuunnella kun vauvakuumeinen nainen selittää vakavissaan mahdollisesta tulevasta lapsestaan eläkkeenmaksajana. :D
En tietenkään mutta tosihan se on, että kantasuomalaisia tarvitaan lisää.
Minä perustelen lapsiani ihan silkalla itsekkyydellä. Minä halusin niitä, minä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitaan?
Tekisin ehkä jos sitä ei oikeasti tarvitsisi ikinä vahingossakaan nähdä tai kuulla. Luultavasti en kuitenkaan.
Olen kolme lasta tehnyt ja he ovat minun hoidossani, yhtään ylimääräistä ei tullut, eikä tule. En olisi siis suostunut tuollaiseen ehdotukseen aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitaan?
???
Vierailija kirjoitti:
Mikä kantasuomalaisissa on niin erinomaista että heitä tarvitaan lisää?
Vaikka miehiltä ei kysyttykään vastaan silti. En tekisi. Haluan ainakin yrittää pitää lapsistani huolta.
En tekisi. Raskaana oleminen ja lapsen synnyttäminen on niin työlästä, että tyhjän vuoksi en sitä tekisi.
En luovuttaisi edes munasolua, jos en pystyisi itse kasvattamaan syntyvää lasta.
En hankkisi lasta missään olosuhteissa enkä myöskään luovuttaisi sukusoluja.
En tietenkään. Miksi kävisin läpi raskauden, synnytyksen ja 6 viikon jälkivuodon ilman lapsen muodossa tulevaa palkintoa?
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Miksi kävisin läpi raskauden, synnytyksen ja 6 viikon jälkivuodon ilman lapsen muodossa tulevaa palkintoa?
Lapsen muodossa tuleva palkinto! :O
En todellakaan. Enkä synnytä lisää muutenkaan, 1 elinkautinen riittää.
En todellakaan. Itse olen paremminkin miettinyt, onko oikein tehdä lisää ihmisiä tähän pahaan maailmaan. Mutta vauvakuume on kova.
Riippuu siitä mitä siitä maksettaisiin. Tosin minun tapauksessani taitaa jo olla myöhäistä.
Olen siis vapaaehtoisesti lapseton, koska lapsiperhe-elämä ei kiehdo. Ajatus raskaana olemisesta ja synnyttämisestä ei kuitenkaan tunnu vastenmieliseltä sinänsä. Joten jos kipukorvaus on kohdallaan, niin ehkä olisin aikanaan ollut suostuvainenkin silkaksi synnytyskoneeksi. Kokemuksellisesti en tietenkään voi ennen ensimmäistä kertaa tietää, mikä summa olisi se riittävä.
Halusittepa tai ette, niin elämän tarkoitus on lisääntyä. Ilman lisääntymistä elämä loppuu.
Ja tarkoitushan on itse pitää huoli jälkikasvustaan sehän on sitä uhrautumista. Kaikkine yövalvomisineen, huolineen ja rahanmenoineen. Itsekkyyttä olisi siirtää lasten kasvattaminen muille.
Tää velakulttuuri on oikeasti yksi ihmiskunnan sairaus. Suomessa siitä aletaan jo huolestua aika vakavanakin.
Voisin tehdä. Kasvattaminen on se vaikein osio. Olisin yhtä tyytyväinen lapsilla tai ilman.
Vastakkain ovat epäitsekkäät äidit, jotka tekevät lapsia Suomelle ja sitten vapaamatkustajavelat.